Ryggmärgsbedövning =/

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ryggbedövning =/

Gör den ont???? :crazy:

Papegojan Cilla säger genast att det heter ryggbedövning eftersom man inte rör ryggmärgen.

Det kan göra ont om man råkar komma åt nån nerv, men oftast gör det inte ont alls. Och är den rätt satt gör det inte ont ett dugg efteråt!!!

Sv: Ryggmärgsbedövning =/

Jag kände inte av det så mycket. //bonny

Kände inte av den när jag fick den, men kan än idag få rysningar när jag tänker på den. Dagen efter förlossningen å kände jag av den, det gjorde inte ont, bara kändes ett bra tag efter.

Det gör asont,fick det när jag skulle få mitt första barn och skulle få det nu med den andra men dom fick aldrig dit den.Hon bara stack runt i ryggen men kom aldrig rätt och det gjorde skitont.Är fortfarande öm och svullen mellan kotorna efter 2,5mån.

Jag är för feg... Kan säga att jag skulle vara mer rädd för en ryggbedövning än vad jag är för själva förlossningen.
Så för min del är det inte att tänka på. Samt att går det lika snabbt den här gången som förra, så skulle dom inte hinna lägga en iaf!

Kände ingenting när de satte den, var så medtagen av smärta då att de antagligen kunnat såga av mig ena handen utan att jag reagerat. Däremot funkade den inte ett skit!!! Fick ingen smärtlindring alls av den.:mad:

Jag fick ryggbedövning i samband med en operation i somras. Då får man den nog lite högre upp än vid en förlossning.

Man får lokalbedövning först, jag satt upp och kände obehag givetvis men ingen smärta. Därimot så hade jag ont i ett par dagar efteråt.

Ryggbedövningen går ändå bort för mig på kommande förlossning, så långt det är möjligt...

Jag är för feg... Kan säga att jag skulle vara mer rädd för en ryggbedövning än vad jag är för själva förlossningen.
Så för min del är det inte att tänka på. Samt att går det lika snabbt den här gången som förra, så skulle dom inte hinna lägga en iaf!

Samma här...inte en chans i världen att jag skulle tordas ta ryggbedövning...då utstår jag hellre vilken smärta som helst. ;)

För mig var den helt perfekt, gjorde inte ont att sätta och gav en perfekt smärtlindring.

Näe jag kände inget iallafall. Men däremot stack dom fel så jag fick ut ryggmärg och pga det hade jag huvudvärk i runt en vec´ka efteråt.

Jag fick ryggbedövning i samband med en operation i somras. Då får man den nog lite högre upp än vid en förlossning.

Man får lokalbedövning först, jag satt upp och kände obehag givetvis men ingen smärta. Därimot så hade jag ont i ett par dagar efteråt.

Ryggbedövningen går ändå bort för mig på kommande förlossning, så långt det är möjligt...

det är lite av denna anledning jag frågar, ibland känns vikten så hopplös så jag skulle kunna få för mig att göra en gastric bypass och då sätts ryggbedövning tydligen:crazy:

Måste slutat läsa denna tråd, kryper i kroppen när jag gör det. Kan inte sitta med kröktrygg utan känner då olustkänsla. (sitter just nu onaturligt rak :angel:)

är enormt stickrädd och har en enorm sprut fobi, men valde ändå ryggbedövning när jag födde min första son,
Jag kan lugnt säga att den inte gjorde ont, hade så kraftiga värkar att "sticket" inte kändes alls och efteråt när den beöjade verka så var det som om all smärta bara försvann.
Funkade kanon bra för mig.
Det enda som gjorde ont med ryggbedövningen var när de skulle ta loss den,när de drog bort tejpen som de fäster den med, gjorde mycket ondare än att få bedövningen och då var detta bara tunn "sjukhustejp".
Så för att svara på din fråga:
Nej, ryggbedövning gör inte ont
(iallafall inte på mig)

Näe jag kände inget iallafall. Men däremot stack dom fel så jag fick ut ryggmärg och pga det hade jag huvudvärk i runt en vec´ka efteråt.

Nej, du fick inte ut ryggmärg. Möjligen blev det ett läckage av ryggmärgsvätska. Det stämmer också med att du fick ont i huvudet efteråt.

Hade du av någon mystisk anledning fått ut ryggmärgen hade du blivit ordentligt handikappad.

Jag fick både bedövningen innan, och själva slangen. Men hann aldrig få någon bedövning eftersom krystvärkarna började i samma stund som han fick dit slangen.

Ja, det gjorde ont. Lika ont som allt annat under förlossningen, men inte så ont att man känner att man inte klarar mer. Dock var jag rejält öm mellan kotorna längre än jag var öm i underlivet :crazy:

Jag som aldrig skulle ha NÅN smärtlindring alls - min förlossning skulle ju överhuvudtaget inte kännas, jag skulle stanna hemma och föda min bebis själv till tonerna av nån drömsk musik - jag bad om ryggbedövning tämligen omgående...! När bedövningen lades drog jag i mig så mycket lustgas att jag kände inte ens att han rörde i mej!
Fast det hjälpte inte ett skvatt, jag kände ingen skillnad alls! Nu gick förlossningen snabbt som vinden ändå, och det hela är ett underbart minne! Bebisen är 7 år gammal nu! :love::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 635
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama