Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ditt ser i alla fall stilrent ut. Hos mig är det kaos. Alla växter som egentligen inte får plats någonstans ställs på matbordetÄta i köket är överskattat va?
Visa bifogad fil 94818
Men gud så snyggt!Jag fick en idé om hur jag ville ha mina orkidéer. Idag kom "krukorna" jag beställt, så har testat att knyta en ampel nu:
Visa bifogad fil 95250
Funderar på hur jag ska göra med innerkrukan, om jag ska ta bort den och fylla hela bollen med bark, eller om det är smidigast att kanske ha kvar innekrukan och ha lite mossa och sånt i bollen istället?
Tack så mycket! Justdeja, det var ju därför jag köpte genomskinliga kupor. Minnet är varken bra eller långt!Men gud så snyggt!
Det är ju bra för rötterna att få lite ljus, så jag skulle inte fylla bollen helt.
Tre orkidéer klara:
Visa bifogad fil 95301
Tack så mycket!Skitsnyggt!
Jag skulle fylla bollen med mossa och bark, och så ner med orkidén. Vill rötterna ha ljus kommer de leta sig till glaset.Jag fick en idé om hur jag ville ha mina orkidéer. Idag kom "krukorna" jag beställt, så har testat att knyta en ampel nu:
Visa bifogad fil 95250
Funderar på hur jag ska göra med innerkrukan, om jag ska ta bort den och fylla hela bollen med bark, eller om det är smidigast att kanske ha kvar innekrukan och ha lite mossa och sånt i bollen istället?
Köpte två krukor på second hand. Tänkte att jag behövde fler krukor. Kommer hem och inser något förskräckligt; Jag har inga växter att ha i krukorna!
Så nu är mitt stora dilemma: Åka till blomsteraffär och köpa fler växter, eller dela/ta sticklingar på de jag redan har?
Jag vill ha något i badrummet. Något som gillar fukt och inte behöver alldeles mycket ljus. Det finns ett litet fönster som vetter åt norr. Kanske någon slags ormbunke skulle funka? Eller en fredskalla. Eller något annat?