Då bor vi i samma neck of the Woods. Hade de flera? Vad kostade dem? Har kollat på Blomsterlandet Backaplan men de hade den inte sist iaf.Tusen tack! Hittade den på Blomsterlandet (i Partille).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då bor vi i samma neck of the Woods. Hade de flera? Vad kostade dem? Har kollat på Blomsterlandet Backaplan men de hade den inte sist iaf.Tusen tack! Hittade den på Blomsterlandet (i Partille).
Ja, de hade en del. Kostade 29 kr, 3 för 80!Då bor vi i samma neck of the Woods. Hade de flera? Vad kostade dem? Har kollat på Blomsterlandet Backaplan men de hade den inte sist iaf.
Tack! Blomsterlandet nästa! Hoppas de finns kvar till helgen.Ja, de hade en del. Kostade 29 kr, 3 för 80!
Din sambo har fel, det ryms alltid flerDen får ändå inte plats tyvärr. Har en monstera som är ännu större och en galet stor dr Westerlund (över metern hög och lika bred) så det finns ingen plats för fler megastora blommor hävdar min sambo
Haha, jag vet! Även solen har sina fläckarDin sambo har fel, det ryms alltid fler
Tack vare @Scandi finns dessa nu hemma hos mig. Så hoppas jag att jag kan få dem att överleva.Ja, de hade en del. Kostade 29 kr, 3 för 80!
Vad kul att du fick tag i dem!Tack vare @Scandi finns dessa nu hemma hos mig. Så hoppas jag att jag kan få dem att överleva.
Visa bifogad fil 92230
Fikusen på jobb vill iaf ha mycket sol och inte torka ut för mycket, kommer massvis med nya bladFår hem en fikus ikväll! Hur vill dom tas om hand?
Visa bifogad fil 92790
Får även hem en gullranka och ett palettblad men dom vet jag hur jag ska handskas med!
Fikusen på jobb vill iaf ha mycket sol och inte torka ut för mycket, kommer massvis med nya blad
Mina fikus har stått i norrläge och trivts jättebra! Skulle bara ge den en större krukaFår hem en fikus ikväll! Hur vill dom tas om hand?
Visa bifogad fil 92790
Får även hem en gullranka och ett palettblad men dom vet jag hur jag ska handskas med!
Mina fikus har stått i norrläge och trivts jättebra! Skulle bara ge den en större kruka
Hitta ett ställe där den trivs och flytta den ALDRIG, öppna inga fönster, andas inte i närheten, titta helst inte på den! ...Så går det säkert bra!Får hem en fikus ikväll! Hur vill dom tas om hand?
Visa bifogad fil 92790
Meh! Kommer den senare?Hon glömde fikusen
Visa bifogad fil 92812
Meh! Kommer den senare?
Håller tummarna också! Fikusar är så roliga men kan vara knepiga, jag har en "ficus alii (binnendijkii tydligen )" som jag kämpat med i drygt fem år. När jag väl hittade var den trivdes har jag inte vågat flytta på den, den liksom bor där. Punkt! Kinkiga jävlar de där fikusarna, men fina!Älskade din beskrivning
Jag tror och hoppas det! Hon hade lite mycket att göra, men jag håller tummarna.
Får hem en fikus ikväll! Hur vill dom tas om hand?
Visa bifogad fil 92790
Jag har en ”Ficus Elastica Tineke” och det måtte vara världens enklaste växt. Min är bara kanske 30 cm och får plats i en fönsterkarm än så länge. Den står ljust, men inte soligt. Och den tål absolut visst drag. Jag har typ alltid öppna fönster.
Det enda jag gör med min är att duscha regelbundet. Sveper igenom samtliga växter 2-3 ggr i veckan, men fikusen behöver egentligen inte så mycket (om ens alls). Så lätt att jag funderat på att köpa fler, synd de blir så stora!