Rumsväxter 2

Fortsätt så, flera har tydligen hittat ullöss på sina thai från Eko och iom att de säljer som smör lär det inte vara från nån specifik butik utan på alltihop 😅 Bättre då att köpa på annat håll.
Grönväxtriket har ju kampanj nu och för boende i eller nära Borlänge kan jag tipsa om att det finns fler jättefina där jag köpte min ;) Ohyra finns säkert överallt oavsett men det känns fan mindre risky än Eko ändå :laugh: Visa bifogad fil 155956
Vad är det för ställe jag missat i Borlänge jag ska undvika för att inte behöva köpa på mig fler växter? :angel:

Ser nu att jag
IMG_5053.webp
fått ett gul/grön blad på min gullranka som annars har vita/gröna blad 🙂
Färgen kanske bleks iofs

Torsångs handelsträdgård! Absolut ett ställe att undvika, men man får såklart besöka ibland för att klargöra att det ska undvikas :angel: :D
Ah. Torsång. :D
Skäms över att jag bara åker förbi och aldrig gått in. Än. Men kanske får bli ett studiebesök snart bara för o veta vart jag inte ska besöka. :angel:
Jag som absolut inte har överfullt i fönster och andra platser där en växt kan stå...

Ah. Torsång. :D
Skäms över att jag bara åker förbi och aldrig gått in. Än. Men kanske får bli ett studiebesök snart bara för o veta vart jag inte ska besöka. :angel:
Jag som absolut inte har överfullt i fönster och andra platser där en växt kan stå...
Ja gör det! Det är värt det, för att veta vad du undviker :angel:

Pfft, plats löser man alltid! :D

Har idag även fått paket, jag tecknade nyligen två växtprenumerationer och första omgången kom idag. Det är överraskningspaket och jag har valt att prenumerera på en Philodendron och en Anthurium/månad.

I första paketet fick jag en Philodendron verrucosum och en Anthurium forgetii dark form×pedatum. Ska bli kul att se hur sistnämnda utvecklas och ser ut när den blir stor sen! Hittade inte jättemånga bilder på den här korsningen men det lilla jag hittade ser lovande ut :D
Screenshot_20241127_141548_Instagram.webp

Har idag även fått paket, jag tecknade nyligen två växtprenumerationer och första omgången kom idag. Det är överraskningspaket och jag har valt att prenumerera på en Philodendron och en Anthurium/månad.

I första paketet fick jag en Philodendron verrucosum och en Anthurium forgetii dark form×pedatum. Ska bli kul att se hur sistnämnda utvecklas och ser ut när den blir stor sen! Hittade inte jättemånga bilder på den här korsningen men det lilla jag hittade ser lovande ut :D Visa bifogad fil 157524
Prenumererar också på philodendronpaketet, får hoppas det kommer lite mer prisvärda småttingar framöver för en fullvuxen Philodendron verrucosum kostar runt 200kr på grönväxtriket :meh:

Mina växter mår inte bra!! :cry::cry:
Renoverar vardagsrummet och har fått flytta om alla 100+ växter som bor där och nu börjar det gå mer och mer utför. Har flyttat lampor och försöker förse de med allt men är så svårt att ha översikt när det är oordning. Ohyra sprider sig och jag missar lätt när någon mår dåligt. Upptäckte en slemmig burk med någon ruttnade stickling i ett hörn igår. :yuck:
Förlorade min gigantiska Epipremnin Variegata som fått så stora mogna flerflikiga blad. Sörjer fortfarande. 💔

Är färdig om en vecka och efter det blir det en eller två dagar med bara växtvård. Längtar så efter att få mysa och pyssla om de.

Har ni köpt några julblommor/växter?

Jag köpte en amaryllis på ikea i lördags :) inte så förtjust i de röda men de fanns rosa. Sett att de finns många olika sorter.

Jag köpte en amaryllis på ikea i lördags :) inte så förtjust i de röda men de fanns rosa. Sett att de finns många olika sorter.
Jag vill ha en fläckig julstjärna! :love:
Katterna har stoppat mig varje år iom risken för förgiftning. Men, de tuggar inte på växterna alls sen vi flyttade till hus. Så frågan är väl hur giftiga de är, om man borde chansa?

Katterna har stoppat mig varje år iom risken för förgiftning. Men, de tuggar inte på växterna alls sen vi flyttade till hus. Så frågan är väl hur giftiga de är, om man borde chansa?

Julstjärnor är inte lika giftiga som tex liljeväxter eller julrosor. Liljeväxter kommer inte över tröskeln här, julstjärnor hade jag kunnat tänka mig att ha om jag hade haft lite äldre och mer pålitliga katter.

En röd julstjärna och en amaryllis har jag fått när jag fyllde förra veckan. Får se om jag köper något mer eller om det får räcka med dom. :D

Jag med, men är även rädd att de ska dra med sig ohyra? 🙈
Är de katterna i fönstren o klättrar runt? Eller där den skulle stå isåfall?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 439
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 691
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 383
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 431
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar