Rumsväxter 2

Jag envisas med mina olika alocasia, för varje en som dör köper jag en ny likadan :idea:

Ja vissa ger en inte upp på 😅
Vet inte hur många omgångar jag började o slutade samla på palettblad 🙈 nu har jag EN sort här hemma.

Men den monsteran jag hade stod verkligen helt stilll bara i 1år. Den dog inte ens? 😂
Så tröttna o slängde den i flytt.
Sen köpte jag en planta på willys som mår jättebra o får nya blad hela tiden.
 
Måste visa mitt nya monster också. Beställde en Opuntia jamaicensis variegata, på bilden fanns tre sektioner eller vad man ska kalla de. Fick hem... Den här:

20240822_132451.jpg


Alltså, jag är rätt överväldigad :love:
 
Vill knappt nämna de men en av mina största gröna växter var full med trips i förrgår….
Slängde hela alltet men den har ju stått i vardagsrummet med allt annat?
Ja köpte den i våras nån gång ..
Nu lär allt annat få trips med?

Har duschat allt och srädat hela lägenheten. Torkat av där den stod o närhet med klorin 🙈

Jag har liksom en gullranka i samma rum som är nästan 4 år.
 
Vill knappt nämna de men en av mina största gröna växter var full med trips i förrgår….
Slängde hela alltet men den har ju stått i vardagsrummet med allt annat?
Ja köpte den i våras nån gång ..
Nu lär allt annat få trips med?

Har duschat allt och srädat hela lägenheten. Torkat av där den stod o närhet med klorin 🙈

Jag har liksom en gullranka i samma rum som är nästan 4 år.

Jag kan trösta dig med att jag haft trips vid två olika tillfällen. Min gullranka klarade sig båda gångerna! Inget verkar kunna ta död på den!
 
Jag kan trösta dig med att jag haft trips vid två olika tillfällen. Min gullranka klarade sig båda gångerna! Inget verkar kunna ta död på den!
Hoppas det! Jag kan inte se nått än.

Antar att vissa är mer populära bland trips än andra?
Palettbladen har fått i omgångar.
 
Hoppas det! Jag kan inte se nått än.

Antar att vissa är mer populära bland trips än andra?
Palettbladen har fått i omgångar.

Palettbladen var det som dog första gången. Andra gången hade jag inga palettblad annars hade nog de dött först då också... verkar väldigt känsliga!
 
Min peniskaktus har anlänt! Trodde den gått förlorat i Portugals tydligen skitdåliga postgång men poff så var den här.
Så ful! :love: :laugh: Visa bifogad fil 152752
"en cocktus" sa sambon :laugh:

kl
Jag har kastat pengar på Grönväxtriket :nailbiting: I stället för en handfull halvstora växter som jag tänkte, blev det en 12 cm Monstera Thai Constellation(på rea!) och en drös med minisar(för att väga upp ekonomiskt lol), varav fyra är Alocasior 💀
2f3bcx.jpg
 
"en cocktus" sa sambon :laugh:

kl
Jag har kastat pengar på Grönväxtriket :nailbiting: I stället för en handfull halvstora växter som jag tänkte, blev det en 12 cm Monstera Thai Constellation(på rea!) och en drös med minisar(för att väga upp ekonomiskt lol), varav fyra är Alocasior 💀
2f3bcx.jpg
Helt rätt!
Jag sörjer lite att jag nog inte hinner dit på söndag när de har 20% i butiken och jag ändå är i trakten. Jag vill ha en peyote men jag är inte tillräckligt i trakten för att hinna dit före stängning 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 461
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 053
Senast: Shenzi
·
Småbarn Liten uppdatering i all enkelhet. :) Både vi och framförallt sonen är mycket nöjda med den nya förskolan. Det tog inte många dagar...
Svar
17
· Visningar
1 550
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp