Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prima exemplar tycker jagVAD BRA DOM MÅR.
Visa bifogad fil 153645
Kan det vara ullöss? De brukar se ut som små gråsuggorVad är det här för kryp!? De håller på och jäklas med min zebrasköld och orkidéer bland annat.
Visa bifogad fil 154784
Ja, det verkar stämma! De ullar av sig överallt också. Jag hade fått för mig att jag redan haft ulllöss men det var nog något annat då för de här är mycket större. Rätt söta ändå, men inte när de gör livet surt för mina växter förstås.Kan det vara ullöss? De brukar se ut som små gråsuggor
Håller med, rätt söta men lite kluriga att bli av med. Om lössen bott in sig i rötterna säger min florist-mamma att man ska slänga hela plantan, för då är det i princip lönlöst att få bort lössen och de bara sprider sigJa, det verkar stämma! De ullar av sig överallt också. Jag hade fått för mig att jag redan haft ulllöss men det var nog något annat då för de här är mycket större. Rätt söta ändå, men inte när de gör livet surt för mina växter förstås.
Ojdå! Man kanske kan konvertera plantorna till semihydroponic eller nått istället för att slänga om ullössen gillar att gosa in sig i rötterna?Håller med, rätt söta men lite kluriga att bli av med. Om lössen bott in sig i rötterna säger min florist-mamma att man ska slänga hela plantan, för då är det i princip lönlöst att få bort lössen och de bara sprider sig
Ta upp och kolla, du ser vitt fluff där nere om de bor bland rötterna. De är svåra att få bukt med eftersom de fäster sig och suger ur rötterna, så behandla ovanifrån och ta stickling(ar) om du fått rotlöss är mitt råd, så kan du testa att behandla och köra hydro med rötterna utan att förlora hela plantan. Är de bara ovanjord så är alkohol+blomsåpalösning en effektiv behandling, alt. nyckelpigor (nyttodjur) som äter upp dem.Ojdå! Man kanske kan konvertera plantorna till semihydroponic eller nått istället för att slänga om ullössen gillar att gosa in sig i rötterna?
Tack för råd! Haft dem ett bra tag nu, så de små är med största sannolikhet bland rötterna med. Har bara duschat och kört olja/t-röd/såpa hitintills. Har sen förra sommaren trips också som liksom blivit en del av det hela bara... Växterna mår trots det rätt bra.Ta upp och kolla, du ser vitt fluff där nere om de bor bland rötterna. De är svåra att få bukt med eftersom de fäster sig och suger ur rötterna, så behandla ovanifrån och ta stickling(ar) om du fått rotlöss är mitt råd, så kan du testa att behandla och köra hydro med rötterna utan att förlora hela plantan. Är de bara ovanjord så är alkohol+blomsåpalösning en effektiv behandling, alt. nyckelpigor (nyttodjur) som äter upp dem.
Jag skulle absolut inte ha någon thai constellation trots att det alltid varit drömmen, men när flödet svämmade över av billiga thai på Eko blev habegäret för stort... Såg att närmsta Ekos thais var rätt snorfula och åkte istället till den lokala handelsträdgården. Behold, min nya fina thai
Nu ska jag bara böka runt med att fixa bra placering och kånka fram luftfuktaren och palla fylla det eländet varenda jävla dag också
Mvh bor i världens torraste hus
Visa bifogad fil 155882
Fortsätt så, flera har tydligen hittat ullöss på sina thai från Eko och iom att de säljer som smör lär det inte vara från nån specifik butik utan på alltihop Bättre då att köpa på annat håll.Åh jag är så sugen med men är rädd för ohyra