Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara för att jag har blandras så är det väl inte bara priset jag tittar på!Gnist skrev:Det är inte blandraserna och deras ägare vi inte gillar, utan de oseriösa människor som korsar raser kors och tvärs utan koll på höfter, armbågar, patella, perthes, pra, katarakt osv Endast för att tjäna pengar.
Seriöst alltså hur många blandisuppfödare kollar sådant?
Nyfiket undrat: Ni som köper billiga blandrashundar utan riktig koll på vad det egentligen är, resonerar ni likadant om ex. vitvaror, kläder, bilar osv "Billigt skit utan garantier är bättre, än dyrare som har kvalitet och vissa garantier"
Russin8 skrev:Sen bara för att jag köper en renrasig hund är det väl ingen garanti för att den är bra?
Visst det kan jag hålla med om, men att fördömma blandraser som dom gör här tycker jag är fel!Mulles_matte skrev:Man kan aldrig vara helt säker även när d gäller en renras, men betydligt säkrare än när d gäller blandis.
Gnist skrev:Det är inte blandraserna och deras ägare vi inte gillar, utan de oseriösa människor som korsar raser kors och tvärs utan koll på höfter, armbågar, patella, perthes, pra, katarakt osv Endast för att tjäna pengar.
Seriöst alltså hur många blandisuppfödare kollar sådant?
Det spelar väl ingen roll om du lägger röd fet stil på det, gråstenar kan inte läsaGnist skrev:Citerar mig själv här och lägger in lite fet röd stil på inlägget,så kanske Russin8 ser vad jag skriver
Ja men det är ju samma sak när det gäller renras ägare... Dom ser ju bara sin sida!Mulles_matte skrev:Att diskutera med vissa blandrasägare (dock långt ifrån alla ) i såna här trådar är faktiskt som att prata med en vägg.. eller som ja.. en gråsten.. å då är jag ändå blandras ägare själv.
Russin8 skrev:Ja men det är ju samma sak när det gäller renras ägare... Dom ser ju bara sin sida!
Russin8 skrev:Jag har fått den känslan att om du har blandras så är man både snål och dum!
Men jag kan ju ha fel jag också...
Jag ville ha min blandras hund, och skulle inte vilja byta honom...
Sen blir jag ganska irreterad på att de flesta som håller på med hund uppfödning ser ner på oss som har blandraser, hund som hund tycker jag. Men givetvis så finns det väldigt många oseriösa människor som håller på med sådan avel bara för att käna pengar!