Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hofi skrev:Vad är det som kostar sanslöst mycket?
hofi skrev:Även till de andra som svarat mig.
Mycket av det ni räknar upp görs på alla tikar som får valpar. Sen så är de väldigt många som inte ställer ut sina tikar så mycket. En av er var uppe i ca 6700kr för en parning. Pontera att det blivit valpar. Nu vet jag inte vad hon har för ras men får du 6 valpar och tar ca 10 000för dom så blir det en nätt summa i vinst. Jag vet att det kommer till kostnader även för valparna.
Nu är det inte så att jag är i mot renrasiga hundar men jag tycker inte om priset på dom. Så är det. Så jag köper ingen hund för 10 000kr. Sen får ni väl kalla mig oseriös.
hofi skrev:Även till de andra som svarat mig.
Mycket av det ni räknar upp görs på alla tikar som får valpar.
Gnist skrev:Sedan slipper de ju dessutom denna kostnad..
*Registrering
hofi skrev:Nu vet jag inte vad du tar för valparna.
Mulles_matte skrev:Om jag tar 7500:-/valp (relativt lågt räknat) och antingen behållen en valp själv eller lämnar ut på foder, då har jag sammanlagt fått 37500:- och då ligger jag nog på +/- noll.
hofi skrev:Om du tar 10 000 för varje valp så har du ändå vinst. Nu vet jag inte vad du tar för valparna. Men många uppfödare har egna hanar som de använder. Hur du är vänder o vrider på det hela så får du vinst. Sen om du vill meritera dina hundar är ju bra men det görs inte av alla. Det är ju bara att kolla stammen på hundar så ser man att det inte bara finns meritrade hundar.
Sen till det som jag tog upp från början . Jag är inte intresserad att betala stora summor för en hund som jag inta ska ställa ut eller tävla med.
Om jag vore intresserad av tävling och utställning hade det varit en annan sak. Jag haft haft en hund som var internationell champion. men som sagt till ren sällskap då får det bli billigare hundar.