Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Sv: Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Vad ni är gulliga men vågar jag ta emot eran hjälp, jag kanske sviker er totalt. Ni ska bara veta vilken prestationsångest jag har, går det åt helvete lägger jag ner totalt istället.

Jag tänkte filma mig och hunden nån dag när vi tränar lydnad hemma, så får ni se vilken lättlärd och lydig hund det är när man tränar hemma. Hade hon varit lugnare och inte i sin egen lilla värld hade jag varit ute och tävlat lydnad med hunden idag.

Är det din hund eller din familjs hund? Kan inte dina föräldrar ställa upp och hjälpa till med ett bidrag?

Tiken är min hund. Hennes grejor betalar jag. Henne ska jag ta med mig när jag flyttar, därför är det jag som får stå för alla utgifter när det gäller henne.

Jag bor bara med min mamma och hon ställer inte upp och betalar, ioförsig har jag inte frågat, men jag vet hur hon är.

Men nu blir jag lite förbannad på dig !

Du får hjälp GRATIS av PIRU, det enda du behöver betala är bensinen ... Du tvekar för du inte har några pengar!

Då ställer flera personer upp och vill bidra för att du ska kunna betala .. Du tvekar för att du inte vågar ta emot hjälp?!

Nja då börjar jag fundera.

Skogstrollet: Nej det är inte en omöjlig summa, men TS kanske inte vill ha bukes hjälp ?!

Ja jag visste att jag skulle få kritik för det där.

Jag vill jätte gärna ha hjälp men jag vågar inte, helt ärligt, hellre att jag säger så än tar emot hjälp och lägger av för att jag är en osäker person som vet hur jag är. Jag fick ångest när jag tränade hos en tjej för några månader sen, allting sprack, jag grät och satte mig i bilen, kände mig så värdelös. Det var inte roligt att träna helt enkelt. Nu gick det bra i slutet och jag och hunden vann en liten tävling, men det var mest hundens förtjänst inte min.

Som sagt, jag vill jätte gärna ha hjälp, men jag är rädd för att allting ska gå åt pipan.

För att spekulera lite över huvudet på TS tror jag att hon är rädd för att bli utdömd som en "dålig hundägare" och därför hellre gräver ner huvudet i sanden istället för att faktiskt ta tag i det och lära sig nåt på kuppen.

Synd.

Nån dag kanske nån blir biten av odräglig rottis pga det och då avlivas förmodligen hunden för att den "är farlig".

Ja jag visste att jag skulle få kritik för det där.

Jag vill jätte gärna ha hjälp men jag vågar inte, helt ärligt, hellre att jag säger så än tar emot hjälp och lägger av för att jag är en osäker person som vet hur jag är. Jag fick ångest när jag tränade hos en tjej för några månader sen, allting sprack, jag grät och satte mig i bilen, kände mig så värdelös. Det var inte roligt att träna helt enkelt. Nu gick det bra i slutet och jag och hunden vann en liten tävling, men det var mest hundens förtjänst inte min.

Som sagt, jag vill jätte gärna ha hjälp, men jag är rädd för att allting ska gå åt pipan.

Det är på väg åt pipan redan som det låter.

Det är inte din hund du behöver jobba med, det är dig själv. Naturligvis märker hunden att den kommer undan bara den är jävlig nog när du "ger upp". Du får ingen ordning på den där hunden om du inte får ordning på dig själv först.

(P.S. Att rätta till en dryg rottis är nog aldrig roligt, det är bara något som måste göras.)

Vad ni är gulliga men vågar jag ta emot eran hjälp, jag kanske sviker er totalt. Ni ska bara veta vilken prestationsångest jag har, går det åt helvete lägger jag ner totalt istället.

Det där tror jag inte på;). Jag vet att du är en stark tjej inners inne som Vill! Annars hade du aldrig startat denna tråd eller andra trådar om din häst/foder osv. Och se hur fin din polla har blivit! Tack vare dig och lite (buke)hjälp.
Får du den hjälp du och din hund behöver, så att du vet vad/hur du ska göra och att du sen kommer se skillnad på hunden så kommer du bli så otroligt peppad och taggad till att fortsätta att du inte kommer kunna lägga av!:p

Du ska inte vara rädd för att göra oss besvikna, du ska göra detta enbart för din och din hunds egna skull och VI tror ju på dig!
Ge det en ärlig chans åtminståndet. Du ska inte måla fan på väggen riktigt än. ;)

Mina tårar trillar ibland när det går skit på träningen och vet du, det är fullt normalt att bli besviken ibland ( när man tycker att ens egna hund beter sig som ett monster och alla andra hundar är så duktiga så )
Det går inte alltid som man vill när man tränar med hund, hundar har också "sämre " dagar...

Men att inte ta emot hjälp när man verkligen verkligen är i stort behov av det är bara dumdristigt...

*KL*

Jag kan med sponsra med en peng. Kan kanske dessutom tänka mig åka upp och assistera herr Piru :D

Om jag förstått saken rätt,så tror jag att du är ganska ung,men inser att du har problem med din vovve!
Och är man ung,så klarar man inte allt själv!
Dom flesta här är säkert några år äldre och har därmed mer hundvana,dom har lärt sig att lösa problem,för att man oftast har haft egna problem med sin vovve!
Och jag lovar,tar du emot hjälpen nu,så har du det med dig i bakfickan hela livet!
För du fick lära dig att lösa ett problem! Nästa gång är det någon annan som har problem,då kan du komma med tips,för du vet ju lite hur konflikter/problem löses,du har ju varit där!
Ta tacksamt emot hjälpen!
Jag lovar att dom flesta här har på något vis haft problem i sin "hundkarriär"! Inte många har på något vis gått smärtfritt förbi hundägeriet..det finns alltid något problem,stort eller litet!
Lycka Till!

Du, nu bidrar jag med 200spänn här, de resterande 130kr kan säkert de resterande bukefalisterna skrapa ihop.

Nu hoppas jag verkligen att du tar emot PIRU's hjälp, (sorry PIRU om jag säger detta..) Men han är väldigt duktig och kommer säkert att hjälpa dig och din hund.:p

Nu är det upp till dig.

//Nikkis-måste verkligen ha vaknat på rätt sida av sängen idag:angel:;)

Senast ändrad:

Ta emot hjälpen. Vi gör upp det ekonomiska med piru. Se det från två sidor, det utvecklar piru också att träffa fler svåra hundar :idea: det är en så kallad win-win-situation ;)

Jag har haft enorma "förstahund-problem" med min Billie och fått mycket bra hjälp på buke. Ja visst svider det att inse att man inte kan själv och behöver lära sig en massa... Men en dag inser man att det var fan värt varenda plågsam bokstav skriven här.:)

Klart du kan få fason på jycken. Det är väldigt sällan en bukefalist misslyckas helt, det kräver bara mer eller mindre jobb.

Faan vad snälla ni är!! ursäkta ordspråket.

Jag har pratat med min mamma och hon stöttar mig igenom detta, dock inte med pengar. Jag kommer ta emot hjälpen av PIRU.

Nu vet jag inte vad jag ska skriva länge.

Jag vill också träna för Piru ;) Bidrar du till hans resa till Göteborg också??

Skämt åsido...

et_flickan : Snälla rara söta, ta emot hjälpen du får...

Min första hund var också ett jäkla eldprov, gud så många tårar jag droppade under vår tid tillsammans..

Men han gav sedan så mycket glädje när jag äntligen fick ordning på honom ...

Faan vad snälla ni är!! ursäkta ordspråket.

Jag har pratat med min mamma och hon stöttar mig igenom detta, dock inte med pengar. Jag kommer ta emot hjälpen av PIRU.

Nu vet jag inte vad jag ska skriva länge.

Woho! Skit bra!!!:bump::bump:
Detta kommer bli bra ska du se.

Calazirya: Haha, ja du, jag tror inte riktigt att du har så grava problem med din hund och ännu mindre en sån ekonomisk situation som TS har.

:D

Tackar!!

Nu ska jag bara kontakta Piru, men det gör jag ikväll, måste tillbaka till praktiken och jobba lite :p.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 921
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Redfox
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar