Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Sv: Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Ja, här är matte också speciell. Husse kan rasta, men det spelar ingen roll. Det är ändå inte bra förrän matte varit med ut.

Det gäller dock bara min hund. Husses hund kan gå till vem som helst av oss.

Tyvärr har jag ingen stolthet. Jag har bara inte råd att ta hjälp.

Då får dina föräldrar hjälpa dig. Det rä inte hållbart med hundar med agressivt beteende. Och när det händer en olycka så blir det defintivt dyrare än bukehjälp eller hundtränare.

Jag har pratat med mamma och vi måste vara konsekventa, hundarna får helt enkelt inte ligga på soffan, när det kommer människor ska båda hundarna ligga på övervåningen, speciellt hanen, men hon bryter alltid reglerna eftersom hon förmänskligar båda hundarna och säger att dom ser så ledsna ut om dom inte får vara i soffan m.m.

Nej men det skulle underlätta för mig om jag hade nån som tog detta på allvar och blev konsekvent och som hjälpte mig.

Vem ska göra det då?

PIRU har erbjudit sig att åka till dig och hjälpa till. Varför inte tacka ja till det?

Du kan ta detta på allvar, du kan bli konsekvent, du kan hjälpa dig själv. Om du är villig att ta emot informationen här och från andra håll.

Senast ändrad:

Tänkte precis skriva detsamma, PIRU har ju faktiskt erbjudit sig att träffa et_flickan + hund och tar man inte emot hjälp som erbjuds, nja då tar man nog det inte på så stort allvar.

Du får prata mer med din mamma om detta, tills hon förstår vikten i att vara koncekvent. En hund som tar över är inte trevlig att ha i familjen. Och jag tror inte att din mamma vill ha en rottis som bestämmer spelreglerna hemma igentligen.

Min mamma är på samma sätt:smirk:jag har haft att göra för att få henne att låta bli att blanda in sig för mycket i min hund. Jag bor ju inte hemma, och det underlättar ju.

Hundar är olika, och de lite tuffare individerna kräver mer nogranhet och koncekvens för att bli trevliga medans mjukare individer "tål mer slarv". När det nu har gått så långt som det har gått, så tror jag att ni tjänar på att ta hjälp av någon som kan och vill. Finns inte ekonomin eller möjligheten så går det att angagera sig i böcker för att lära sig hundbetende/hundpsykologi. Gör upp en plan.

Om du inte får med dig din mamma i detta kan du förbättra DIN status gentimot hunden genom att tänka på små saker, så som att du ignonerar hunden när du kommer hem de första 5 min.
Se till att du går först ut/in genom dörrar,
Se till att det är du som hälsar på folk vid promenaderna först.
Se till att du inte tjatar på hunden, komandon ska inte sägas fler än en gång.
Finns många böcker och många teorier om hur man får bukt med problemhundar. Läs och ta till dig det du tror på, hitta en linje och håll dig till den. Sen får du jobba med dig själv, så i alla fall Du hamnar över i rangorningen.

Så himmla svårt att sitta här på forumet och ge råd om sånt här:crazy:.

Tänkte precis skriva detsamma, PIRU har ju faktiskt erbjudit sig att träffa et_flickan + hund och tar man inte emot hjälp som erbjuds, nja då tar man nog det inte på så stort allvar.

Nån skulle ju behöva betala PIRUS bensin ..... Jag antar att det var det TS inte hade ekonomi till ...

Jag tycker du är duktig som kämpar och försöker och det är taskigt utgångsläge du har med tuffa hundar och en familj som inte har förståelse för allvaret i "leksakerna".

Läs tråden igen, skriv ut den till din mamma så hon också får läsa och ring sedan upp piru och boka ett möte. Ett möte som mamma ska vara med på också som åhörare.

Lycka till :)

Hur långt är det då mellan et-flickan och piru? Jag kan sponsra en tjuga eller två.

Om det stämmer det som står på avataren,så är det runt 15 mil mellan dom!
Även jag kan tänka mig sponsra en tjuga eller två!
Tycker PIRU är värd det om hon åker och hjälper till!

Nån skulle ju behöva betala PIRUS bensin ..... Jag antar att det var det TS inte hade ekonomi till ...

Soppa för 15 mil tur och retur är inniH så mycket billigare än en kurs på BK eller privatinstruktör...
Så många slantar handlar det inte om.

Därför att jag har inte råd. Hur gärna jag än ville så går det inte. Jag lever på mitt underhåll i månad som jag betalar min hästs mat, skoning, hundens mat, sen räcker det inte till så mycket mer, tyvärr.

Jag kanske ska få ett extrajobb, får jag det så kan jag tacka ja.

Likaså jag kan bidra med några slantar om du tar emot PIRU's hjälp! Det är ändå enbart för soppan!:)

Har följt denna tråd och tycker att du ska ta emot all hjälp du kan få med din(a) hund(ar)! Har ju även läst dina tidigare trådar och vet även hurdan din mor är, så jag vet att du inte har det så lätt.
Så du bör absolut ta tillfället i akt nu när du kan! För det är inte säkert att du kommer få ett sådant erbjudande igen och då är det kanske för sent.

Du fixar det, behöver bara lite hjälp på traven!;):bump:

Om du inte får med dig din mamma i detta kan du förbättra DIN status gentimot hunden genom att tänka på små saker, så som att du ignonerar hunden när du kommer hem de första 5 min.
Se till att du går först ut/in genom dörrar,
Se till att det är du som hälsar på folk vid promenaderna först.
Se till att du inte tjatar på hunden, komandon ska inte sägas fler än en gång.
Finns många böcker och många teorier om hur man får bukt med problemhundar. Läs och ta till dig det du tror på, hitta en linje och håll dig till den. Sen får du jobba med dig själv, så i alla fall Du hamnar över i rangorningen.

Det där tänker jag alltid på.

Tex idag blev tiken helt blockerad när det stannade en bil ca fem meter från oss. Vägrade lyssna och drog bara. Jag la henne ner genom att ta i henne och blev positivt överaskad, hon sa inte ett ljud och bet inte ifrån heller vilket hon alltid gjort. Fick ligga ner tills hon lugnat ner sig sen gick vi vidare bara.

Jag säger alltid ett kommando en gång, lyssnar hon inte på tex sitt så sätter jag henne ner fysiskt, alltså trycker på rumpan. Är hon alltför uppjagad får hon ligga ner tills hon lugnat sig, det är en sån energiskt hund, man kan tro att hon är ett fullblod som kommer från banan. Hon får ligga ner tills hon lugnat sig om hon ska ut ur bilen, eller ut från tomten, osv.

Är det din hund eller din familjs hund? Kan inte dina föräldrar ställa upp och hjälpa till med ett bidrag?

30 mil alá 11kr/liter ( låt säga att bilen drar 1 liter per mil ) så blir det 330kr och det är ganska mycket pengar egentligen om man inte har några..

Till TS: Kan inte din mamma eller pappa låna dig pengarna om dom inte vill betala själva?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 921
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Redfox
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar