Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Sv: Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Calazirya: Haha, ja du, jag tror inte riktigt att du har så grava problem med din hund och ännu mindre en sån ekonomisk situation som TS har.

Vet du det eller gissar du? För jag minns Calaziryas trådar och den hunden är numera avlivad. Det var definitivt ingen lätt pannkaka...

Jag tror att Nikkis kanske syftar på Zaga ( lilla ministridsgrisen )

Nej fy sjutton, Atlaz var ingen lätt match ( gråter än i dag över den parveln ) och jag har fortfarande så fruktansvärt dåligt samvete över den hunden och allt han fick utstå för att jag själv låg på sjukhus i 6 månader :(

Ah, ja givetvis var det lilla Zaga jag menade.:p
Puh, tänkte väl, blev lite orolig där ett tag hihi.

Atlaz minns jag. Dock inte om hurdan har var, bara att han blev avlivad..:(

Nej Nej Nej

Inte vad jag vet iaf ?

* Springer genast till biabädden och kollar hjärtat *

Äsch behövde inte kolla, jag hörde henne snarka på lång väg ;)

Kan även tillägga att jag Inte menade ngt. illa i mitt inlägg till C.

Jag åker till Filipstad på torsdagmorgon för o hämta lite grejer hemma hos föräldrar djuren. då har jag ca 5mil kvar till Hagfors är det en dag som kan passa dig Et_flicka?

Sen Aliide är mer än välkommen efter som chansen är större att man hinner dö än att du kommer hit till mig o tränar med mig.... :rofl:

sen hoppas jag ju Calazirya kommer med..;-)

Senast ändrad:

Hm du lånar min svarsknapp och sedan bjuder du bara in andra att träna med dig ?

Ja det var ett jäkla sätt måste jag faktiskt säga

;)

Haha, men sådär gör du alltid..

Jag påpekar men du är snabb och hinner ändra ...

I och för sig skulle jag behöva typ tusen snabba tips, Zaga är en jäkla bitchvalp och jag är väl antagligen alldeles för snäll med henne ( som vanligt )

Just nu känns allt bara hm... skitdåligt ;)

Det skulle passa mig. Har praktik den dagen, börjar 1, så jag kan prata med min handledare om det.

Förstår det, en av nackdelarna med att skriva-kan lätt misstolkas.

Men nu vet ni att jag inte menade ngt. illa:)

det är ju inte så att jag är barskrapad. Men gör det inte gratis. så pengarna kan man väl sätta in nån gång bara.

Hej Piru! Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men jag undrar lite intresserat - HUR tränar du dina hundar? Jag ska uttrycka mig rakt på sak, med risk för att bli missuppfattad och stöta mig med någon, men jag vill vara tydlig: Använder du dig av metoder som går ut på att motivera hunden på enbart ett positivt sätt, eller vill du (som en "tränare" jag nyss träffat) "lägga in Negativa Minnesbilder" hos hunden, som överskuggar allt annat? Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att kritisera, jag vill bara veta, för jag har mött SÅ många olika "metoder" hos sk Hundtränare, inte minst de som har Rottweiler och Schäfer, att jag aldrig släpper min hunds (en Beauceronhanne) koppel till NÅGON innan jag vet vad som gäller. Fick nyss strypet avslitet (!) av en sk tränare som enbart jobbar med Negativa Minnesbilder. Jag la läderkopplet runt min hunds hals och gick därifrån när han erbjöd sig att hämta en starkare kedja.
Jag känner inte dig alls, men undrar hur du tränar hund? Igen: jag vill INTE kritisera någon jag inte känner, men blir sjölvklart nyfiken på någon som ofta skriver här på Buke och som ju verkar ha ett bra förhållande till sina egna hundar - låter det som!

Ja men det förstår jag, och håller absolut med dig.

Men vart ska pengarna sättas in? Du kan PM:a mig ditt konto nr. så sätter jag in pengarna direkt när det är 100% säkert att ET ska träffa dig osv.:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 921
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Redfox
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar