Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Sv: Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Men om man ska gå på onaturliga metoder finns det ju jättemånga fler "bra" grejer!

En bekant till mig använder sig av el-halsband. Inget som jag skulle använda mig av (liksom vattenflaska), men det funkar ju för henne!

Hahaha tack för dagens skratt!

Att du ens kan jämföra vattenflaska och elhalsband med varandra, sen när blev vatten 'onaturligt'?

Vad hade DU gjort när 2 riktigt förbannade stora hundar (av rasen låt oss säga-rottis, då tråden handlar om det) slåss på liv och död med varandra?
Hade du gått in och handgripligen särat på dem eller 'skrikit' åt dem? Lycka till med detdu! Det mest effektivaste i en sådan situation är faktiskt att spruta (iskallt)vatten på dem.
Men va fan, juste-det är ju så onaturligt som det bara kan bli, så det är väl lika bra låta dom ta död på varandra istället.

Om vi ändå ska snacka om onaturliga saker för hunden så kan vi lika väl ta det hela från början, är det inte onaturligt för en hund, som ursprungligen härstammar från varg lever med oss människor och hela faderullan?
:smirk:

Senast ändrad:

Men woho grattis till dig som 'fixade' hunden genom att 'fota' till den ett par gånger, Grattis att den såg dig som sin självklara ledare efter det!:smirk:

Ärligt så verkar det som om dina vänner inte kunde använda sprutan på ett korrekt sett.
Kan säga för egen del, att efter min tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=823119 , så fick jag råd om att pröva vattenflaska.
Både katt och hund fick sig ett sprut när den ena retade den andra. Behöver jag säga att sedan dess har dom gett fan i varandra!:devil::bow:

Men, vad vet lilla jag. Djuren är väl i en sådan traumatisk chock nu och sitter och tänker "Men, en ledaren i en vild hund/katt flock använder sig Aldrig av vatten, utan skriker och slåss ist..."

//Nikkis-av någon anledning på ett lättretligt humör idag:cool:

Jag talar bara av egen erfarenhet. Jag har faktiskt testat ett par gånger att spruta vatten på min rottis, men allt han gör är att kisa lite och hugga efter vattnet. :rofl:

// Ninja - som är på ett strålande (bus-)humör för det är fredag och HELGEN väntar!! :rofl:

Hahaha tack för dagens skratt!

Att du ens kan jämföra vattenflaska och elhalsband med varandra, sen när blev vatten 'onaturligt'?

Vad hade DU gjort när 2 riktigt förbannade stora hundar (av rasen låt oss säga-rottis, då tråden handlar om det) slåss på liv och död med varandra?
Hade du gått in och handgripligen särat på dem eller 'skrikit' åt dem? Lycka till med detdu! Det mest effektivaste i en sådan situation är faktiskt att spruta (iskallt)vatten på dem.
Men va fan, juste-det är ju så onaturligt som det bara kan bli, så det är väl lika bra låta dom ta död på varandra istället.

Om vi ändå ska snacka om onaturliga saker för hunden så kan vi lika väl ta det hela från början, är det inte onaturligt för en hund, som ursprungligen härstammar från varg lever med oss människor och hela faderullan?

Men tänk vad EFFEKTIVT det hade varit med el-halsband på två hundar som slåss! Dom skulle ju tvär-sluta direkt och ramla ihop i spasmer var för sig! Det du! ;)

Det fattar jag med att det behövs extrema handgripligheter om två hundar slåss, men att hålla på och spraya i vardagsuppfostran har jag aldrig fattat vitsen med.

Jag talar bara av egen erfarenhet. Jag har faktiskt testat ett par gånger att spruta vatten på min rottis, men allt han gör är att kisa lite och hugga efter vattnet. :rofl:

// Ninja - som är på ett strålande (bus-)humör för det är fredag och HELGEN väntar!! :rofl:

Men då verkar du inte heller kunna använda vattenflaskan korrekt.

Syftet är väl ändå att överraska hunden med ett-två sprut så att den får sig en "Aha-upplevelse". Inte stå och fortsätta spruta den rakt i nyllet efter det, klart att den börjar se det om lek.

Om du nu är på ett sådant strålande fredags-bushumör kan du väl ta den i ett mindre seriös diskussion än att komma hit med en massa ordbajseri och sedan skylla på det. Snacka om lamt.

Jo det är det! Jag blir alldeles yr i mössan ibland när jag tänker på att jag bor ihop med två rovdjur! (Rottis och kissen på bilden intill!)

Ha det bra nu, och trevlig helg! (Jag måste jobba vidare...) :D

Men tänk vad EFFEKTIVT det hade varit med el-halsband på två hundar som slåss! Dom skulle ju tvär-sluta direkt och ramla ihop i spasmer var för sig! Det du! ;)

Det fattar jag med att det behövs extrema handgripligheter om två hundar slåss, men att hålla på och spraya i vardagsuppfostran har jag aldrig fattat vitsen med.

Du som drog upp elhalsband från början, fattar fortfarande inte vad likheten mellan det och en vattenflaska är?

Men ett,två vattensprut eller en,två elektriska stötar i 'vardags uppfostran' är ändå en jävla skillnad.
Och sen har ingen här sagt att man ska gå runt beväpnad med en vattenflaska dygnet runt, utan att det var ett-enligt mitt tycke-bra råd när det gäller TS dominanta tik som tar över. Skadar som sagt inte att testa det, och det gör liksom inget om man råkar göra fel med vattnet, det torkar snabbt ändå.
Men att sitta och ela en hund hur som helst så kan vi snacka om onaturligt, skadligt och hur väldigt fel det kan bli, framförallt om det hamnar i en lekmans händer!:eek:

Om du nu är på ett sådant strålande fredags-bushumör kan du väl ta den i ett mindre seriös diskussion än att komma hit med en massa ordbajseri och sedan skylla på det. Snacka om lamt.

Jag står för allt det jag säger, alltid! Det är inget ordbajseri, och ordet är väl fritt hur seriös eller oseriös en diskussion är!

Nu får du allt ta dig i kragen och bli på lite bättre humör! Jag dissar inte dig eller dina åsikter för att du tycker att vattenflaska-metoden är bra. Detta är ju ett forum för allas åsikter.

Kram kram ;)

Jo det är det! Jag blir alldeles yr i mössan ibland när jag tänker på att jag bor ihop med två rovdjur! (Rottis och kissen på bilden intill!)

Ha det bra nu, och trevlig helg! (Jag måste jobba vidare...) :D

Ja, så varför skaffade du dem från första början för? Enbart för din Egna skull.:smirk:

Men om du tycker att det är så 'fel och onaturligt' så är det lätt fixat-avliva eller omplacera kräken!:devil:

;)

Jag står för allt det jag säger, alltid! Det är inget ordbajseri, och ordet är väl fritt hur seriös eller oseriös en diskussion är!

Nu får du allt ta dig i kragen och bli på lite bättre humör! Jag dissar inte dig eller dina åsikter för att du tycker att vattenflaska-metoden är bra. Detta är ju ett forum för allas åsikter.

Kram kram ;)

Självklart har alla rätt till sin åsikt, och det är bra om alla står för sin.

Men jag tycker bara att det är lite synd att komma in i en tråd som denna (som är väldigt intressant(och seriös-eller rättare sagt rätt så allvarlig) och det ska bli oerhört spännande att höra hur det löst sig för TS med PIRU's hjälp) och med en vad jag först uppfattade det som-en nonchalant attityd och sedan börja dra upp hur onaturligt en vattenflaska är och jämföra det med elhalsband och småtramsa osv.

För man kan framföra sin åsikt på ett bättre, seriöst sett, och dessutom tas på allvar.

Jo, jag ska ta mig i kragen och försöka bli på bättre humör, är visst lite av en PMS 'kärring' nu:o

Känner en familj som fått rådet att använda vattenflaska (blomflaska) på deras schäfertik. När hon var olydig gick dom och hämtade flaskan och jagade henne med den, vilket då uppfattades som lek. Eller så kunde dom stå och vänta med flaskan i handen tills hon gjorde något som var fel. Oftast blev hunden bara irriterad och spjärnade emot ännu mer efter vattensprutet.

1. Dom gick och hämtade vattenflaskan..Dom korrigerade alltså inte omedelvart. Vad clevert!

2.Jaga med vattenflaskan? Ja,det låter onekligen som en vettig metod. (ojar mig)

kl

(och knapprån)

Jag stöter alltid på kontigt folk och blir själv mer lättretlig/kan inte sova vid fullmåne. Igår åkte jag PMS bussen:idea:
Under min 45 minuter långa resa hann hela tre personer börja bråka med varandra av olika anledningar. Det enda jag fattades var popcorn :rofl:

Skillnad på elhalsband och vattenflaska, hrm... Finge JAG välja så skulle jag hellre få en dusch kallvatten mellan ögonen än en elchock kring halsen! Snacka om ångestframkallande metod!

det strula ihop sig totalt igår så jag har inte varit upp och i dag kunde varken jag eller Et_flickan eller under helgen kan inte jag för då ska jag mental testa Jääkäri.

Så det får bli nån dag nästa vecka nåt Et kan.

Okey, är det "naturligt" med koppel på hunden? Är det naturligt att lära hunden konster? Är det naturligt att ens tala till sin hund? Har hundar namn i naturen? Brukar du kissa över din hunds kissfläckar?

Man kan dra just den biten hur långt som helst, vi ÄR inga hundar. Och hundarna uppfattar oss heller inte som HUNDAR. Vi har inga sådana signaler som hundar har, vi för oss inte som hundar, vi luktar inte som hundar, vi har ingen svans. Dvs varför ska vissa saker vara "naturliga" medans andra inte?

Vattnet är INTE till för att hota eller jaga. Det är till för att bryta hunden. Och sedan kunna belöna att hunden avbrutit ett felaktigt beteende. Dvs det är inte till för att straffa, det gör heller inte ont på hunden. Och är inte skadligt någonstanns.

Jag kan också "fota" till en hund om det är så, men på alla hundar fungerar inte det sättet. Kom gärna hem och fota till min hund. Kan garantera att det inte skulle fungera, snarare trigga honom alt. plocka fram skärpa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 919
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Redfox
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar