Sv: Rottis som inte vet att jag är "ledaren"
Jämför du elhalsband och vattenflaska...?
Smart. Väldigt logiskt.
Jämför du elhalsband och vattenflaska...?
Smart. Väldigt logiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om man ska gå på onaturliga metoder finns det ju jättemånga fler "bra" grejer!
En bekant till mig använder sig av el-halsband. Inget som jag skulle använda mig av (liksom vattenflaska), men det funkar ju för henne!
Men woho grattis till dig som 'fixade' hunden genom att 'fota' till den ett par gånger, Grattis att den såg dig som sin självklara ledare efter det!:smirk:
Ärligt så verkar det som om dina vänner inte kunde använda sprutan på ett korrekt sett.
Kan säga för egen del, att efter min tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=823119 , så fick jag råd om att pröva vattenflaska.
Både katt och hund fick sig ett sprut när den ena retade den andra. Behöver jag säga att sedan dess har dom gett fan i varandra!
Men, vad vet lilla jag. Djuren är väl i en sådan traumatisk chock nu och sitter och tänker "Men, en ledaren i en vild hund/katt flock använder sig Aldrig av vatten, utan skriker och slåss ist..."
//Nikkis-av någon anledning på ett lättretligt humör idag
Hahaha tack för dagens skratt!
Att du ens kan jämföra vattenflaska och elhalsband med varandra, sen när blev vatten 'onaturligt'?
Vad hade DU gjort när 2 riktigt förbannade stora hundar (av rasen låt oss säga-rottis, då tråden handlar om det) slåss på liv och död med varandra?
Hade du gått in och handgripligen särat på dem eller 'skrikit' åt dem? Lycka till med detdu! Det mest effektivaste i en sådan situation är faktiskt att spruta (iskallt)vatten på dem.
Men va fan, juste-det är ju så onaturligt som det bara kan bli, så det är väl lika bra låta dom ta död på varandra istället.
Om vi ändå ska snacka om onaturliga saker för hunden så kan vi lika väl ta det hela från början, är det inte onaturligt för en hund, som ursprungligen härstammar från varg lever med oss människor och hela faderullan?
:smirk:
Jag talar bara av egen erfarenhet. Jag har faktiskt testat ett par gånger att spruta vatten på min rottis, men allt han gör är att kisa lite och hugga efter vattnet.
// Ninja - som är på ett strålande (bus-)humör för det är fredag och HELGEN väntar!!
Om vi ändå ska snacka om onaturliga saker för hunden så kan vi lika väl ta det hela från början, är det inte onaturligt för en hund, som ursprungligen härstammar från varg lever med oss människor och hela faderullan?
:smirk:
Men tänk vad EFFEKTIVT det hade varit med el-halsband på två hundar som slåss! Dom skulle ju tvär-sluta direkt och ramla ihop i spasmer var för sig! Det du!
Det fattar jag med att det behövs extrema handgripligheter om två hundar slåss, men att hålla på och spraya i vardagsuppfostran har jag aldrig fattat vitsen med.
Om du nu är på ett sådant strålande fredags-bushumör kan du väl ta den i ett mindre seriös diskussion än att komma hit med en massa ordbajseri och sedan skylla på det. Snacka om lamt.
Jo det är det! Jag blir alldeles yr i mössan ibland när jag tänker på att jag bor ihop med två rovdjur! (Rottis och kissen på bilden intill!)
Ha det bra nu, och trevlig helg! (Jag måste jobba vidare...)
Jag står för allt det jag säger, alltid! Det är inget ordbajseri, och ordet är väl fritt hur seriös eller oseriös en diskussion är!
Nu får du allt ta dig i kragen och bli på lite bättre humör! Jag dissar inte dig eller dina åsikter för att du tycker att vattenflaska-metoden är bra. Detta är ju ett forum för allas åsikter.
Kram kram
Känner en familj som fått rådet att använda vattenflaska (blomflaska) på deras schäfertik. När hon var olydig gick dom och hämtade flaskan och jagade henne med den, vilket då uppfattades som lek. Eller så kunde dom stå och vänta med flaskan i handen tills hon gjorde något som var fel. Oftast blev hunden bara irriterad och spjärnade emot ännu mer efter vattensprutet.
Jo, jag ska ta mig i kragen och försöka bli på bättre humör, är visst lite av en PMS 'kärring' nu
Det är fullmåne ute
Det är fullmåne ute