Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Kimz0r skrev:
Språkmisshandel!!

En häst tänker och känner inte som en människa. Det är fakta. Hade ett djur tänkt och känt som människor, hade de inte befunnit sig på den nivå de befinner sig idag. Djurens hjärnor ser dessutom annorlunda ut, jämfört med människans.
:idea: Jaa Människans hjärna rymmer mycket mer
onödigt sk*t :p
Kunde inte låta bli;)

nej, inte nånstans är det rätt..o så spelar dte ingen roll vad alla har för urbota dumma kommentarer om varför det skulle vara okej..Från mitt hjärta känner JAG..ett Nej..Ett fett sådant oxå..

Kimz0r skrev:
Djurskyddslagen.

Helt apropå, språnglinor är tillåtet vid betäckning. Vad är den egentliga skillhaden?

Källa och exempel? Kan du statuera exempel i vilka du applicerar det citerade påståendet på vegetarianer, homosexuella, feminister, fotbollsspelare, ryttare, webutvecklare, parkeringsvakter, brandmän, sekreterare, samt säljchefer?

Ja det är det. Varför använder man dom tror du?

Nej ingen källa. Det är vad jag erfarat, men inte när det gäller varken vegeterianer, parkerinsvaket eller brandmän. Trots det så finns det säkert.

Inte_Ung skrev:
Det är fastslaget av andra genom forskning.
Det finns folk som håller på med sådant där.
Tror du att de har fel?
Människans hjärna är ännu i mångt och mycket
ett mysterium. Ex.v så har man ej ännu
riktigt riktigt på riktigt hittat något minnescentrum.
Minnena "cirkulerar" mellan flera hjärnceller.
Mycket av vad som har utforskats i människans hjärna
är upptäckt på grund av att man kan ha en
kommunikation med människor.

Det finns fortfarande många mysterium för våra små
hjärnor att forska i, Antimaterian ex.v

Inte_Ung skrev:
Jag vill att folk förstår vad det är de säger nej till.

Oj, vilken tur att vi andra dumskallar utan hjärna får lite hjälp av dig med att förstå saker och ting!

Absolut nej till sex med djur.

Och ja, jag har tänkt innan jag svarade. Med I_U och vissa andras argumentation för djursex borde ju även pedofili där man inte skadar barn också vara helt OK? Ett litet barn vars mamma eller pappa vill pilla lite utan pentetration kanske rent av njuter av den fysiska beröringen? Är det ok då? Mannen nu senast som fotade sig naken med en fyraåring som sov borde ha frikänts eller?

I mina ögon är sex med djur lika sjukt som sex med barn, förstår helt enkelt inte skillnaden. Hoppas innerligt att dessa här som svarar ja på ursprungsfrågan gör det enbart för att synas och utmärka sig lite.

Inte_Ung skrev:
Med tanke på att man har inseminerat stora djur under väldigt många år, så borde psykiska skador på ko och häst ha visat sig om de fanns.
Så där kan man nog med säkerhet säga att ett brunstigt sto eller en brunstig ko inte blir skadad av vänlig och omtänksam mjuksex.
Inseminering är väl snarare att jämställa med konstgjord befruktning på människor och har inget med sexuell upphetsning att skaffa.

Kimz0r skrev:
Men en häst tänker och känner inte som du.
Intressant, och hur tänker och känner en häst då?

släpp in dem i en tigerbur så får vi se vem som börjar yla om valfrihet och rättvisa

Nej

linafina skrev:
Hur många utav dom som har sex med djur gör det när dom är brunstiga, löper osv? Har någon av er som tycker det är oki att andra har sex med djur varit inne på en sådan sajt där det diskuteras och delas tips om just djursex?
Det jag har läst på sådana sajter är ett de är mycket noga med just att djuret skall vara brunstigt och viligt.
Det finns väl alla sorters människor även där.
Både omtänksamma och hänsynslösa.

Visst är det ok att var och en tycker vad den vill och ska låta andra göra och tycka vad dom vill. Men jag förstår inte hur man kan säga att man själv inte gör sånt men att det är oki för andra att göra det.
Jag antar att du är tjej.
Gillar du att ha sex med tjejjer?
Är det okej att andra tjejjer har sex med tjejjer?

linafina skrev:
Om ett sto inte vill så kommer hon att sparka? Hur vet du att dom inte sätter fast bakbenen på henne då? Finns säkert såna fall också. Finns det ena så finns det andra. När människor väl börjat med något brukar det ofta urarta också. Inte alltid men ofta.
Slutsatserna som du drar är att alla som överhuvud taget har sex riskerar att urarta, liksom att all djurhållning gör det.
Och visst, så är det nog också.
Med tanke på alla våldtäkter, sexuellt utnyttjande, traffiking o.s.v. som förekommer.
Men vi kan ju inte förbjuda sex för det, utan måste koncentrera oss på just när det har ballat ur.
Det samma när det gäller djurhållning.
Massor av djur far illa p.g.a. dålig djurhållning.
Skall vi förbjuda att hålla djur i fångenskap för det?

Är det så att det mest är djur av det ena könet som får stå ut med dessa saker? Är det så för att det är mest män som utför detta allra mest? Tala om för mig för jag har ingen aning.
Nej det är djur av båda könen och utövarna är också av båda könen.

Kommer dom frivilligt? Har dom sagt att dom vill?
Ja och ja.
Det är ju litet svårt att få en handhund att sätta på en kvinna om den inte vill.

Svíþjóð skrev:
Hur har dom gått till väga för att ta reda på det då?
Googla på etologi och forskning så har du att läsa om det för resten av dagen.

Genesis skrev:
Alltså. Sluta att förlita er på djurskyddslagen. Vi vet alla att den inte fungerar som den ska.
Man kan ju inte skapa en annan lag för att de man har inte fungerar.
Varför skulle en lag mot tidelag hjälpa flera djur att slippa lida?
När man inte ens säkert vet att de lider.
Man kan väl börja med att koncentrra sig på att stoppa det lidande som man säkert vet finns.
Ett skräckexempel på övergrepp mot djur måste ju vara slakttransporterna till södra Europa.
Där kan man göra en stor insats mot lidande.

Genesis skrev:
Alltså. Sluta att förlita er på djurskyddslagen. Vi vet alla att den inte fungerar som den ska.
Det vet vi. Därför bör man lägga krutet på att förbättra densamma, hellre än att börja stifta nya lagar.

linafina skrev:
Diagnos till vad?
Vilken diagnos zoofiler lider av, eftersom de enligt flertalet bukefalister är "sjuka i huvudet". Ni tycks sitta inne på kunskap som inte delas av världens experter. :angel:

Stisse skrev:
:idea: Jaa Människans hjärna rymmer mycket mer
onödigt sk*t :p
Kunde inte låta bli;)
Oj, ett sådant oerhört intelligent svar. Jag är imponerad!

Inte.

linafina skrev:
Ja det är det. Varför använder man dom tror du?
För att hingsten inte ska skadas om stoet protesterar. Är inte det ett övergrepp?

linafina skrev:
Nej ingen källa. Det är vad jag erfarat, men inte när det gäller varken vegeterianer, parkerinsvaket eller brandmän. Trots det så finns det säkert.
Med andra ord är det ett påstående helt gripet ur luften.

jaca skrev:
Oj, vilken tur att vi andra dumskallar utan hjärna får lite hjälp av dig med att förstå saker och ting!

Absolut nej till sex med djur.

Och ja, jag har tänkt innan jag svarade. Med I_U och vissa andras argumentation för djursex borde ju även pedofili där man inte skadar barn också vara helt OK? Ett litet barn vars mamma eller pappa vill pilla lite utan pentetration kanske rent av njuter av den fysiska beröringen? Är det ok då? Mannen nu senast som fotade sig naken med en fyraåring som sov borde ha frikänts eller?

I mina ögon är sex med djur lika sjukt som sex med barn, förstår helt enkelt inte skillnaden. Hoppas innerligt att dessa här som svarar ja på ursprungsfrågan gör det enbart för att synas och utmärka sig lite.
Av olika anledningar så är inte tidelag detsamma som sexuella övergrepp på barn, nej. Pedofili skadar barn psykiskt i 100% av fallen, det är ett bevisat faktum.

Bara döda fiskar flyter med. Jag accepterar inte saker "bara för att". Jag bildar min egen åsikt genom att se på situationen från mer än en vinkel, och genom att tänka, hellre än att känna.

jaca skrev:
Inseminering är väl snarare att jämställa med konstgjord befruktning på människor och har inget med sexuell upphetsning att skaffa.
Tänker djur i tanke om sådana skillnader? Nej.

Konstgjord befruktning hos människa kan vederbörande dessutom ha en åsikt om och själv ge sitt medgivande till.

jaca skrev:
Intressant, och hur tänker och känner en häst då?
På en betydligt primitivare nivå, utan inslag av sociala programmeringar om skam och skuld.

Stisse skrev:
Mycket av vad som har utforskats i människans hjärna
är upptäckt på grund av att man kan ha en
kommunikation med människor.
Det går utmärkt att ha en kommunikation med djuren också.
Här en bok till dig..

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9127352625&checked=1

Det finns fortfarande många mysterium för våra små
hjärnor att forska i, Antimaterian ex.v
Och detta tycker du är relevant att ta upp i denna diskussionen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 859
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar