Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

KIMZOR-----------
skulle du kunna förtydliga lite mer -
vad för sorts sex tycker du är ok att ha med djur?
är det alla sorters djur?
har du sex med dina djur?

Kimz0r skrev:
Ja, och liksom stoet kan protestera vid betäckning kan hon även göra det vid tidelag. Risken att hon skadas fysiskt är dessutom många hundra procent större vid betäckning. Jämför en hästpenis med en mansdito.

Jag föredrar som sagt att bygga mina åsikter på kunskap, varför jag efterfrågade exempel på hur människor inom olika yrkes- och intressegrupper kan urarta. Jag förstår att det är jättelätt att påstå att "de flesta människor vet nog", men det är ungefär lika hållbart som ett korthus. Varför är urartande beteende förbehållet zoofiler? Vad bygger du det påståendet på?

Precis och människan är mer kapabel att göra slag i den saken än vad en hingst kan.

Jag orkar inte sitta och rabbla upp hur det skulle kunna urarta när jag aldrig stött på en vegeterian som har urartat på något vis. Jag ser på skaen rent generellt alltså. Har inte påstått att det skulle vara mer uratande hos just zoofiler men fdet finns säkert dom som gör det. I vilket fall som helst tycker jag det har urartat redan när man tänker tanken att man skulle vilja ha sex med ett DJUR!

Kimz0r skrev:
Alltså bör vi kriminalisera allt utöver missionära samlag inom äktenskapet i syfte att producera avkomma. För det är väl det du sitter och påstår?

Snackar vi om sex mellan människa och djur nu eller?

Anja586 skrev:
utför ni oralsex på era hundar och katter och tror att dom tycker om det?
Och så var det att skilja på sak och person, ja...

linafina skrev:
Jo det finns folk här inne som tycker det är oki att människor har sex med djur. Eller så gör dom sig bara till för att få diskutera. Jag har ingen aning.
Men det är ju så typiskt Buke (och Sverige i största allmänhet). Alla som tänker själva och inte flyter med strömmen vill ju bara provocera. :smirk: Inse att världen inte är svart eller vit.

Kimz0r skrev:
Men det är ju så typiskt Buke (och Sverige i största allmänhet). Alla som tänker själva och inte flyter med strömmen vill ju bara provocera. :smirk: Inse att världen inte är svart eller vit.

Flyter med strömmen.....kom igen nu.

Att världen inte är svart eller vit är jag mycket väl medveten om.

linafina skrev:
Du anser att du har så pass mycket kunskap att det är ok med djursex bara för det då?
Jag anser att jag har så pass mycket kunskap om saken att jag inte kan förespråka en kriminalisering av tidelag, eller se saken i det svart-eller-vita tänkandet som 99% av trådens övriga deltagare gör.

Skilj på sak och person.

Kimz0r skrev:
Jag anser att jag har så pass mycket kunskap om saken att jag inte kan förespråka en kriminalisering av tidelag, eller se saken i det svart-eller-vita tänkandet som 99% av trådens övriga deltagare gör.

Vad bra, måste ju vara underbart skönt för dig. Varför är det alla som säger nej som tänker svart eller vitt? Om man har en åsikt om något så står man ju för den oavsett allt runt om. Vill du få alla som säger nej till djursex att ändra sig?

Hund och människa ligger långt ifrån varandra släktmässigt sett även om vi, som socialt flocklevande djur, liknar varandra i mångt och mycket. Trots att hunden anses vara människans bästa vän och hur mycket vi än älskar den, blir aldrig hunden en människa och är inte under några omständigheter lämplig som en sexualpartner. Människor kan ägna sig åt sexuella handlingar enbart för att det är roligt eller i sammanhållande syfte.
Målet för en sexuellt motiverad hund är parning (med annan hund), där den övergripande biologiska funktionen naturligtvis är att få sprida sina gener vidare i producerad avkomma. Att signalsystemet är olika hos olika arter motverkar hybridisering även mellan relativt närstående arter i naturen.Olika fortplantningsbeteenden gör risken mindre att slösa bort energi och könsceller på något som inte kan leda till en befruktning eller fertil avkomma.
Oförmågan att synkronisera parningsbeteenden mellan hund och människa gör att sexuellt närmande från människa till hund nästan alltid är föranlett av någon form av våld eller tvång. Människan utnyttjar här en beroendeställning och social position som ledare över hunden. Många lite vekare hundar gör allt för att underordna sig och vara till lags i situationer där husse, matte eller den som styr hunden finns med. En alltför kraftfull och dominant inverkan på en undergiven hund kan leda till att hunden mår dåligt, känner sig rädd och osäker samt blir krypig på ett mycket ängsligt sätt.
Ett vilt flocklevande hunddjur som befinner sig under sådan psykisk press har möjligheten att ge sig av från flocken och försöka bygga upp ett nytt liv någon annanstans. För familjehunden finns inte den utvägen. Den är fångad i människoflocken och blir som en initiativlös slav under en sådan herre och ledare. Det finns likheter mellan pedofili och sexuellt utnyttjande av djur. I båda fallen utnyttjar människan sin maktställning gentemot försvarslösa och psykiskt svagare eller underdåniga individer, som inte är kapabla att framföra sin korrekta ståndpunkt.

http://www.hundsport.se/redaktionellt/artiklar_mapp/lag_mot_tidelag.html

Fram till 1944 räknades tidelag som ett brott och reglerades då i samma lag som förbudet mot homosexualitet.

I samband med att denna sexuella böjelse avkriminaliserades försvann också den paragraf i strafflagen som förbjöd tidelag. Rättshistorien förtäljer att mellan åren 1880 till 1944 dömdes 751 personer (övervägande del unga män på landsbygden), för att ha begått sexuella brott mot djur. Då fanns det dock inte några bakomliggande djurskyddsaspekter till förbudet mot tidelag.

Dom föll uteslutande för att handlingen bedömdes som en pervers form av sexualism. De lagtexter som diskuteras i dag berör i stället effekten av handlingen; dvs djurplågeriet och lidandet hos djuret.

Sverige har i dag, till skillnad mot flertalet andra länder, inte någon bestämmelse som ovillkorligt förbjuder och straffbelägger könsumgänge mellan människor och djur. Varken brottsbalken eller djurskyddslagen innehåller uttryckliga förbud mot sexuella övergrepp på djur.

Jag har räknat rösterna igen

Det har blivit ytterliga 13 st Nej sägare

NEJ det är inte Okey att ha sex med djur = 74 st
JA det är Okey att ha sex med djur = 3 st

Några tidigare Nej-sägare har tyckt till igen
och bekräftat.

Samt några tidigare JA-sägare har också tyckt till
och värnat om rätten att få ha sex med djur.

Sedan är det några som gjort inlägg men inte svarat
och någon nja-sägare.

Rätta mig om jag har fel

Vet inte om du har räknat med mig?`
På nejsidan.

linafina skrev:
Precis och människan är mer kapabel att göra slag i den saken än vad en hingst kan.
Mer kapabel att göra slag i vilken sak?

linafina skrev:
Varför inte svara på frågan istället?
Det har jag gjort. Det är därför jag anser att man ska skilja på sak och person. En åsikt behöver inte per automatik innebära ett likhetstecken mellan åsikt och handling.

linafina skrev:
Flyter med strömmen.....kom igen nu.
Vad? Det är ju det jag förväntas göra. Skapa en åsikt på känslomässiga grunder och acceptera densamma "bara för att".

Genesis skrev:
Dom föll uteslutande för att handlingen bedömdes som en pervers form av sexualism. De lagtexter som diskuteras i dag berör i stället effekten av handlingen; dvs djurplågeriet och lidandet hos djuret.

Är inte det bra? Jag har inga sympatier med personer som har sex med djur, det jag retar mig på är att äckelkänslor, oberoende av djurens eventuella lidande, uppenbart är vad som får många att kräva lagstiftning. Om en lag som rakt av förbjuder sex med djur kan motiveras utan att anstrykas av detta så är jag beredd att stödja den, men de flesta argument som lagts fram bortom "det är ju sjukt!" liknar mest svepskäl. Den enorma tanklösa uppslutningen är det som får mig att slösa min tid på de här löjliga diskussionerna; det räcker tydligen med vissas avvikande åsikt om hur djuren bäst skyddas för att andra ska tappa tilltron till mänskligheten, lämna forumet eller känna sig tvugna att buga och välkomna alla inlägg som råkar vara på deras sida av stängslet.

Sex med djur är sannolikt aldrig bra. Även om det inte längre räknas som en psykisk sjukdom ens i USA så tycker jag att det tyder på problem. Detta är dock fortfarande inget argument för en lag. Det enda som kan motivera en lag är om man kan stödja att det alltid är skadligt för djuret, och då i en grad som är allvarligare än övrigt som människor tillåts utsätta djur för enkom för sitt eget höga nöje.

Vidare, studien om hundar hos veterinärerna förbluffade mig. Någon veterinär(?) sade rakt av att "Djursex är ju inte olagligt, så vi kan ingenting göra!", newsflash: Det är olagligt att skada djur. Om djuren efter att ha utnyttjats för ägarens perversa nöjen behövt föras till veterinär så går det naturligtvis att gå vidare med det. Här kan förstås djurskyddslagen behöva förtydligas och stärkas.

Så, slutligen: Jag står bakom en lag mot tidelag om den kan motiveras som riktiga lagar, och inte med "Alla som inte är för en lag utan eftertanke har säkert sex med sina egna djur!"

linafina skrev:
Vad bra, måste ju vara underbart skönt för dig. Varför är det alla som säger nej som tänker svart eller vitt? Om man har en åsikt om något så står man ju för den oavsett allt runt om. Vill du få alla som säger nej till djursex att ändra sig?
Det har jag inte sagt, mer än att trådens ursprungsfråga är baserat på ett svart-och-vitt tänkande, som jag förväntas och uppmanas anamma helt igenom tråden, t.ex. ifrågasätts jag ständigt av de som fallerar att skilja på sak och person.

Vill nej-sägarna i tråden får ja-sägarna att ändra sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 859
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar