Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

PAC skrev:
släpp in dem i en tigerbur så får vi se vem som börjar yla om valfrihet och rättvisa
Tips: Läs hela tråden.

jaca skrev:
Och ja, jag har tänkt innan jag svarade. Med I_U och vissa andras argumentation för djursex borde ju även pedofili där man inte skadar barn också vara helt OK? Ett litet barn vars mamma eller pappa vill pilla lite utan pentetration kanske rent av njuter av den fysiska beröringen? Är det ok då? Mannen nu senast som fotade sig naken med en fyraåring som sov borde ha frikänts eller?
Du kan inte blanda ihop barn och djur.

Av 2 anledningar.
1. Ett barn är inte sexuellt moget och skall inte ha sex med någon alls.

2. Man vet med säkerhet att sexuella övergrepp och handlingar mot barn ger psykiska men på barnet förr eller senare.
Människor känner nämligen skuld, skam, äckel och kan få en gräslig ångest.
Vilket gör att de måste skyddas mot sådant då de garanterat lider av det.

jaca skrev:
Inseminering är väl snarare att jämställa med konstgjord befruktning på människor och har inget med sexuell upphetsning att skaffa.
Men vad ger oss den rätten att göra det övergreppet på djuren?
Och det är inte konstgjord befruktning.
Det är ett påfund av människan för människans bekvämlighets skull.
Inte för att djuret så hett önskar sig en avkomma, så som det är på människor.

Vem har frågat kossa/stoet om hon vill gå igenom en jobbig dräktighet och en smärtsam förlossning?
Ingen!
Utan vi tar oss den friheten i produktionens namn.

jaca skrev:
Intressant, och hur tänker och känner en häst då?
Det finns otaliga böcker i ämnet, ta och läs några.
Du hittar dem lätt om du Googlar på etologi + häst

Inte_Ung skrev:
Det jag har läst på sådana sajter är ett de är mycket noga med just att djuret skall vara brunstigt och viligt.
Det finns väl alla sorters människor även där.
Både omtänksamma och hänsynslösa.

Jag antar att du är tjej.
Gillar du att ha sex med tjejjer?
Är det okej att andra tjejjer har sex med tjejjer?

Jag är tjej, har aldrig haft sex med en tjej men dom som vill får göra det om dom vill det. Inget som stör mig. Gäller samma med killar som tänder på killar. Men jag ser enda inte vad detta har med saken att göra.

Sex med djur är fel.

Inte_Ung skrev:
Slutsatserna som du drar är att alla som överhuvud taget har sex riskerar att urarta, liksom att all djurhållning gör det.
Och visst, så är det nog också.
Med tanke på alla våldtäkter, sexuellt utnyttjande, traffiking o.s.v. som förekommer.
Men vi kan ju inte förbjuda sex för det, utan måste koncentrera oss på just när det har ballat ur.
Det samma när det gäller djurhållning.
Massor av djur far illa p.g.a. dålig djurhållning.
Skall vi förbjuda att hålla djur i fångenskap för det?

Nej det är djur av båda könen och utövarna är också av båda könen.

Ja och ja.
Det är ju litet svårt att få en handhund att sätta på en kvinna om den inte vill.

Ta och läs det du har skrivit och tänk efter.

Kimz0r skrev:
Vilken diagnos zoofiler lider av, eftersom de enligt flertalet bukefalister är "sjuka i huvudet". Ni tycks sitta inne på kunskap som inte delas av världens experter. :angel:

Behövs ingen kunskap för att tycka vad man tycker. Man kan tycka precis vad fan man vill.

Kimz0r skrev:
För att hingsten inte ska skadas om stoet protesterar. Är inte det ett övergrepp?

Med andra ord är det ett påstående helt gripet ur luften.

Jo det är det och precis därför tycker jag inte man betäcker från stoet är helt redo. Men som vanligt så har människan kommit på saker som gör att man kan få fram saker fortare.

Människan är ju så smart, eller?

Påståendet att människor OFTA gör saker som sedan urartar vet nog dom flesta människor stämmer. Tror säkert någon zoofil skulle kunna få nån kick och göra saker som kanske inte var tänk från början.

linafina skrev:
Jag är tjej, har aldrig haft sex med en tjej men dom som vill får göra det om dom vill det. Inget som stör mig. Gäller samma med killar som tänder på killar. Men jag ser enda inte vad detta har med saken att göra.

Sex med djur är fel.
Därför att massor av människor tycker att sex utfört av två personer av samma kön är fel och borde förbjudas.
Och detta var före 1944 förbjudet i samma lag som förbjöd tidelag.

linafina skrev:
Påståendet att människor OFTA gör saker som sedan urartar vet nog dom flesta människor stämmer. Tror säkert någon zoofil skulle kunna få nån kick och göra saker som kanske inte var tänk från början.
Det händer med helt vanliga heterosexuella människor också.
Våldtäckter och andra otäckheter.
Bäst att förbjuda heterosex.
Det går ju så ofta över styr där.
Vi kan fortplanta oss med insemination i stället.

Inte_Ung skrev:
Därför att massor av människor tycker att sex utfört av två personer av samma kön är fel och borde förbjudas.
Och detta var före 1944 förbjudet i samma lag som förbjöd tidelag.

Ja men jag tcker inte så och bryr mig inte vad andra tycker. Dom får tycka vad dom vill och jag vad jag vill om dom.

Det är två människor det handlar om där inte ett djur och en människa. Stor skillnad tycker jag.

Inte_Ung skrev:
Det händer med helt vanliga heterosexuella människor också.
Våldtäckter och andra otäckheter.
Bäst att förbjuda heterosex.
Det går ju så ofta över styr där.
Vi kan fortplanta oss med insemination i stället.

Precis helt rätt! Där ser du. Tycker du då att man ska låta mer och mer saker vara lagligt? När saker bara går överstyr hela tiden varje dag?? Landet blir bara värre och värre. Folket blir värre och värre. Nej jag tycker inte att det ska vara ok för människor att ha sex med djur.

kan inte nån berätta vad som händer här? denna tråden är 14 sidor lång, orka läsa allting.

kan nån säga, vem är det här inne som tycker att det är OK att ha sex med ett djur? hhaha, fan vad jag skulle vilja träffa den personen på riktigt. jag hoppas verklgien att det har blivit ett missförstådn här inne, det är väll ingen bukefalist som tycker att det är OK att ha sex med sitt djur???
Vad menar ni med sex? alltså penis i vagina? eller vaddå? utför ni oralsex på era hundar och katter och tror att dom tycker om det?

väldigt tacksam för svar!

Jo det finns folk här inne som tycker det är oki att människor har sex med djur. Eller så gör dom sig bara till för att få diskutera. Jag har ingen aning.

linafina skrev:
Behövs ingen kunskap för att tycka vad man tycker. Man kan tycka precis vad fan man vill.
Jag anser att man ska bygga sina åsikter på kunskap hellre än känslor, och personligen hyser jag större respekt för människor som kan stödja sina åsikter med bra, genomtänkta, kunskapsbaserade argument, än de som bygger sina åsikter på emotionella reaktioner.

Du anser att du har så pass mycket kunskap att det är ok med djursex bara för det då?

Om du syftar på mig så behöver du inte hysa någon respekt för mig alls, jag känner dig inte och lär aldrig göra :). Jag skiter fullständigt i om du har respekt eller inte ska jag tala om.

linafina skrev:
Jo det är det och precis därför tycker jag inte man betäcker från stoet är helt redo. Men som vanligt så har människan kommit på saker som gör att man kan få fram saker fortare.
Ja, och liksom stoet kan protestera vid betäckning kan hon även göra det vid tidelag. Risken att hon skadas fysiskt är dessutom många hundra procent större vid betäckning. Jämför en hästpenis med en mansdito.

linafina skrev:
Jag föredrar som sagt att bygga mina åsikter på kunskap, varför jag efterfrågade exempel på hur människor inom olika yrkes- och intressegrupper kan urarta. Jag förstår att det är jättelätt att påstå att "de flesta människor vet nog", men det är ungefär lika hållbart som ett korthus. Varför är urartande beteende förbehållet zoofiler? Vad bygger du det påståendet på?

linafina skrev:
Precis helt rätt! Där ser du. Tycker du då att man ska låta mer och mer saker vara lagligt? När saker bara går överstyr hela tiden varje dag?? Landet blir bara värre och värre. Folket blir värre och värre. Nej jag tycker inte att det ska vara ok för människor att ha sex med djur.
Alltså bör vi kriminalisera allt utöver missionära samlag inom äktenskapet i syfte att producera avkomma. För det är väl det du sitter och påstår?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 859
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter