Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Genesis skrev:
Vid fysiska skador hos djuret går det inte att ifrågasätta att det utsatts för lidande.Men även om det är svårt att fastställa förekomsten och skatta graden av psykiskt lidande hos ett djur, är det sannolikt att djuret upplever obehag eller utsätts för psykiskt
lidande också i fall av sexuellt utnyttjande där inga fysiska skador kan påvisas.
Eftersom det i många fall är svårt att påvisa lidande i brottsbalkens mening är det ofta svårt att döma för djurplågeri när djur utnyttjats sexuellt. Det är också svårare att bevisa ett psykiskt lidande än ett fysiskt.
Kan appliceras på ridning, kreaturshållning, hundar i koppel, betäckning, insemination etc. etc. etc., som ju av någon outgrundlig, inkonsekvent anledning är lagligt.

Genesis skrev:
är bestämmelserna i nuvarande lagstiftning otillräckliga.
Och därför ska vi inrätta en ny lag? Många av påståendena i texten kan även appliceras på andra sorters vanvård. Ergo, man borde lägga krutet på djurskyddslagen.

Nej. det var inte så jag menade, jag ville bara veta hur du kom fram till det, men nu vet jag ju att del liigger något bakom.
Hur har dom gått till väga för att ta reda på det då?

"Kan appliceras på ridning, kreaturshållning, hundar i koppel, betäckning, insemination etc. etc. etc., som ju av någon outgrundlig, inkonsekvent anledning är lagligt."

Slut på argument själv ser jag? Öhh. Texten var ett utdrag ur en text som endast handlade om sexuellt ofredande på djur. Inget annat.
Källa: http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Documents/2004_1711_sexuelltutnyttjande.pdf

Så du jämför detta med ridning? Hundar i koppel? Ursäkta men då vill jag inte diskutera detta med dig längre. Det bevisar bara att du fortfarande är på "sandlådenivån". Tyvärr.

Senast ändrad av en moderator:

NEJ verkligen inte

Genesis skrev:
Så du jämför detta med ridning? Hundar i koppel? Ursäkta men då vill jag inte diskutera detta med dig längre. Det bevisar bara att du fortfarande är på "sandlådenivån". Tyvärr.
Jo men man måste ju jämföra detta med andra övergrepp som djuren utsätts för.
Att sätta en hund i koppel är ju ett stort övergrepp - man berövar den friheten.
Att rida på en häst är också ett stort övergrepp - man sätter sin på dess rygg som inte är avsedd att sitta på och tvingar den att lyda och tjäna.
Som ett rovdjur sätter man sig där.

Vad är det för sandlåda med att jämföra olika övergrepp?
Det är vad lagstiftare - de som skriver lagarna som vi måste följa - gör hela tiden.
Och jag tar för givet att de inte sitter på sandlådenivå och gör detta.

Det är ingen idé det här. Ni har tydligen bestämt er. Men visst, ni är fria att tycka vad ni vill.

Jag vet i alla fall vad jag tycker, och att majoriteten tycker likadant. Det känns jäkligt bra! :D

Självklart nej.

Till er andra vill jag bara säga. Håll er inom människorasen och låt djuren hålla sig till sina egna raser inte fan behöver ni inkräkta där???

Nej, Nej, Nej, Nej, Nej´, Neeeeeejjjjjj!!!!!

*knapplån*

*knapplån*

Med tanke på lagar som finns idag så förstår jag inte hur du kan ta för givet att dom som skriver dom inte sitter på sandlådenivå. Tror snarare att några utav dom gör det.

Hur kan man bara jämföra en snopp i en hund med att koppla den och gå ut en promenad med den? Hur kan man jämföra en snopp i ett brunstigt sto med att sätta sadel på den för en ridtur i skogen?

Hur många utav dom som har sex med djur gör det när dom är brunstiga, löper osv? Har någon av er som tycker det är oki att andra har sex med djur varit inne på en sådan sajt där det diskuteras och delas tips om just djursex?

Visst är det ok att var och en tycker vad den vill och ska låta andra göra och tycka vad dom vill. Men jag förstår inte hur man kan säga att man själv inte gör sånt men att det är oki för andra att göra det.

Jag tycker det är sjukt och jag tycker dom som gör sånt är sjuka.

Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur: Nej!Nej!Nej!

linafina skrev:
*knapplån*

*knapplån*

Med tanke på lagar som finns idag så förstår jag inte hur du kan ta för givet att dom som skriver dom inte sitter på sandlådenivå. Tror snarare att några utav dom gör det.

Hur kan man bara jämföra en snopp i en hund med att koppla den och gå ut en promenad med den? Hur kan man jämföra en snopp i ett brunstigt sto med att sätta sadel på den för en ridtur i skogen?

Hur många utav dom som har sex med djur gör det när dom är brunstiga, löper osv? Har någon av er som tycker det är oki att andra har sex med djur varit inne på en sådan sajt där det diskuteras och delas tips om just djursex?

Visst är det ok att var och en tycker vad den vill och ska låta andra göra och tycka vad dom vill. Men jag förstår inte hur man kan säga att man själv inte gör sånt men att det är oki för andra att göra det.

Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur: Nej!Nej!Nej!
jag tycker att det finns mycket grejer som JAG inte vill göra.. men att andra får göra det.. t.ex bungeejump, fallskärmshoppning, dyka med hajar, hantera giftormar osv osv.. sjukt att man vill göra sånt, jag skulle aldrig vilja.. dom som gör sånt är sjuka i huvet.. eller?

och ja, det finns en sida för zoofiler, (länk finns i en av de andra 2 trådarna) och är ett sto inte mottaglig för att någon ska komma där och stimulera henne så kommer stoet att sparka.. den sidan hänvisar alltså helt till att göra allt på djurets sätt.. och vill inte djuret blir det inget..

zoofiler gör inte sånt där enbart för sin egen skull utan för att utforska djurs sexualitet, om dom upplever orgasmer och vart deras erogena zoner finns nånstans.. detta för att det intresserar zoofilerna.. dom vill göra det skönt för djuret.. precis som massörer vill med sina kunder, både människor och djur.. och om ett djur njuter så varför är det fel?

Folk som gör sånt där enbart för att skada eller för enbart sitt egent nöjes skull är störda.. DET är precis som våldtäktsmän..

den fina skillnaden (mellan Zoofiler/män med fetisher och djurutnyttjare/våldtäktsmän) är att dom som har vettet kvar hittar sig en tjej som tänder på att bli dominerad.. som tycker att höjden av njutning faktiskt är att bli jagad, nedtryckt och bli "våldtagen" med adrenalinet pumpandes.. medans en sjuk våldtäktsman inte bryr sig om det..
dvs en vettig zoofil gör saken på djurets sätt och har ett djur som tillåter det, och hittas inget villigt djur så har människan inte sex med djur.. medans dom sjuka hellre spänner fast valfritt djur och våldför sig på djuret..

BeastieBabe skrev:
jag tycker att det finns mycket grejer som JAG inte vill göra.. men att andra får göra det.. t.ex bungeejump, fallskärmshoppning, dyka med hajar, hantera giftormar osv osv.. sjukt att man vill göra sånt, jag skulle aldrig vilja.. dom som gör sånt är sjuka i huvet.. eller?

och ja, det finns en sida för zoofiler, (länk finns i en av de andra 2 trådarna) och är ett sto inte mottaglig för att någon ska komma där och stimulera henne så kommer stoet att sparka.. den sidan hänvisar alltså helt till att göra allt på djurets sätt.. och vill inte djuret blir det inget..

zoofiler gör inte sånt där enbart för sin egen skull utan för att utforska djurs sexualitet, om dom upplever orgasmer och vart deras erogena zoner finns nånstans.. detta för att det intresserar zoofilerna.. dom vill göra det skönt för djuret.. precis som massörer vill med sina kunder, både människor och djur.. och om ett djur njuter så varför är det fel?

Folk som gör sånt där enbart för att skada eller för enbart sitt egent nöjes skull är störda.. DET är precis som våldtäktsmän..

den fina skillnaden (mellan Zoofiler/män med fetisher och djurutnyttjare/våldtäktsmän) är att dom som har vettet kvar hittar sig en tjej som tänder på att bli dominerad.. som tycker att höjden av njutning faktiskt är att bli jagad, nedtryckt och bli "våldtagen" med adrenalinet pumpandes.. medans en sjuk våldtäktsman inte bryr sig om det..
dvs en vettig zoofil gör saken på djurets sätt och har ett djur som tillåter det, och hittas inget villigt djur så har människan inte sex med djur.. medans dom sjuka hellre spänner fast valfritt djur och våldför sig på djuret..[/QUOTE

Enligt mig så är det ganska stor skillnad mellan fallskärmshoppning t.ex och att en människa har sex med ett djur. Kanske är det bara jag som tycker så men i allafall så tycker jag det. Som jag skrev innan så får alla andra tycka vad dom vill, och jag får tycka vad jag vill om dom som tycker annat.

Om ett sto inte vill så kommer hon att sparka? Hur vet du att dom inte sätter fast bakbenen på henne då? Finns säkert såna fall också. Finns det ena så finns det andra. När människor väl börjat med något brukar det ofta urarta också. Inte alltid men ofta. Är det så att det mest är djur av det ena könet som får stå ut med dessa saker? Är det så för att det är mest män som utför detta allra mest? Tala om för mig för jag har ingen aning.

Du menar alltså att det visats på något sätt att sk. zoofiler gör något positivt för djuren? Dom gör dom en tjänst som ska få dom att må bättre? Djuren är deras kunder? Kommer dom frivilligt? Har dom sagt att dom vill?

Det finns säkert djur som gör sånt frivilligt, te.x en hund skulle säkert inte ha något emot att slicka någon i arslet. Men jag tycker endå att det är fel oavsett.

Genesis skrev:
"Kan appliceras på ridning, kreaturshållning, hundar i koppel, betäckning, insemination etc. etc. etc., som ju av någon outgrundlig, inkonsekvent anledning är lagligt."

Slut på argument själv ser jag? Öhh. Texten var ett utdrag ur en text som endast handlade om sexuellt ofredande på djur. Inget annat.
Källa: http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Documents/2004_1711_sexuelltutnyttjande.pdf

Men det kan ju appliceras på annan djurhållning. Det är inte annat än fakta. Det var en text som jag argumenterade emot, det var ju det du ville. :smirk:

Tiggertjejen skrev:
Till er andra vill jag bara säga. Håll er inom människorasen och låt djuren hålla sig till sina egna raser inte fan behöver ni inkräkta där???
När ska vi börja skilja på sak och person?

linafina skrev:
Har någon av er som tycker det är oki att andra har sex med djur varit inne på en sådan sajt där det diskuteras och delas tips om just djursex?
Ja, det är just därför jag har de åsikter jag har.

linafina skrev:
Jag fortsätter att efterfråga diagnos, eftersom jag ännu inte fått något svar.

linafina skrev:
Om ett sto inte vill så kommer hon att sparka? Hur vet du att dom inte sätter fast bakbenen på henne då?
Djurskyddslagen.

Helt apropå, språnglinor är tillåtet vid betäckning. Vad är den egentliga skillhaden?

linafina skrev:
När människor väl börjat med något brukar det ofta urarta också.
Källa och exempel? Kan du statuera exempel i vilka du applicerar det citerade påståendet på vegetarianer, homosexuella, feminister, fotbollsspelare, ryttare, webutvecklare, parkeringsvakter, brandmän, sekreterare, samt säljchefer?

Alltså. Sluta att förlita er på djurskyddslagen. Vi vet alla att den inte fungerar som den ska.

Genesis skrev:
Alltså. Sluta att förlita er på djurskyddslagen. Vi vet alla att den inte fungerar som den ska.
Det har du rätt i, men det är ingen anledning till att stifta en lag mot just Tidelag, utan en bra anledning till att lägga ner mer arbete/protester och få en bättre djurskyddslag!:idea:

Kimz0r skrev:
Ja, det är just därför jag har de åsikter jag har.

Jag fortsätter att efterfråga diagnos, eftersom jag ännu inte fått något svar.

Diagnos till vad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 859
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar