Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo såklart, och det hänger ju ihop också. Alltså att man som vuxen strävar efter jämställdhet, då för man förhoppningsvis per automatik över det till sina barn.
Och hästar och andra djur, men mest handlar det om att han ska mata dem med "horsie eggs" (ensilagebalar) med traktorn...
Det jag tänkte på var mest att man ser/hör rätt mycket diskussioner om detta med färger kläder och leksaksval, kopplat till att jämställdheten ska börja med barnen. Jag fattar inte riktigt varför man ser/hör så få diskussioner om hur föräldrar ska leva jämställt, för att börja med sig själva. Jag tror inte en sekund på att det beror på att alla/många föräldrar är så himla jämställda redan att dessa diskussioner inte behövs.
Barn gör ju snarare som man gör än som man säger.
Ibland kan man tro när man läser trådar att alla tjejer i rosa blir förtryckta o alla i blått blir starka, och vice versa med killarna. Hade ju varit himla smidigt om det var så enkelt att allt satt i klädernas färg..
Det är ju så skönt att veta hur man ska behandla barnet. Ska man gulla med, eller puscha framåt? Bilar eller klänningar.
Lurigt det där.
Men vi är alla olika.
Men det sitter ju en hel del i kläderna, det går ju inte att komma ifrån.
Att man är jämnställd i hemmet är en sak, men när barnet kommer ut i förskolelivet/skollivet så blir dom bemötta i rätt stor utsträckning beroende på vad dom har på sig.
Det här är tveklöst det bästa inlägget jag läst i en sådan här vad ska barnen ha för färg-tråd, de dyker ju upp lite då och då på olika sidor av forumet.
Ibland kan man tro när man läser trådar att alla tjejer i rosa blir förtryckta o alla i blått blir starka, och vice versa med killarna. Hade ju varit himla smidigt om det var så enkelt att allt satt i klädernas färg..