Rökning och ridning...

Novali01

Trådstartare
Fler handen på hjärtat...hur har ni det med rökningen??? Själv slutade jag för x-antal år sen men vet ju genom det att det kan vara svårt att ge upp....

Vad skulle få just DIG att sluta röka???

Sv: Rökning och ridning...

Jag har aldrig rökt, inte ens provat och kommer inte heller göra det. Får 10.000 när jag är 21, det har varit en bra morot men är ganska säker på att jag inte skulle rökt ändå.

:)

EDIT: Förresten, det var kanske inte såna här inlägg du var ute efter när du postade tråden?

Senast ändrad:

Själv röker jag inte! Något jag tycker ser illa ut är "små" 18-åringar sitter på sina hästar (utan hjälm dessutom) med en cigarett i munnen - Det passar inte ihop!

mm..jag e en syndare och jag vet att jag måste sluta men måste ha nån slags motivation! å om folk tjatar på en blir det ännu värre tycker jag!! vet inte hur man ska fixa det hur gjorde du?:crazy:

Och vill bara tillägga att jag röker INTE varken uppe på hästryggen eller brevid. Ser väldigt illa ut tycker jag...

mm..jag e en syndare och jag vet att jag måste sluta men måste ha nån slags motivation! å om folk tjatar på en blir det ännu värre tycker jag!! vet inte hur man ska fixa det hur gjorde du?:crazy:

Och vill bara tillägga att jag röker INTE varken uppe på hästryggen eller brevid. Ser väldigt illa ut tycker jag...

Åhh det var dödsenkelt att sluta...jag fick halsfluss och kunde inte röka på 9 dgr och sen var det slut med det!:devil:

Jag har varit en syndare jag med innan. Slutade dock tvärt då jag fick ett plus på mitt gravtest. Kankse lite väl drastiskt att ge alla som vill sluta röka rådet att bli gravida;)

Jag slutade faktiskt för bara några veckorsen.
jag och min sambo kom överens om att ifall jag slutade röka så skullle jag få ha en foderhäst.
Och som tur va så hittade jag Romilina. :D Jag betalar 900kr/månaden och sköter och rider henne som min egna.
det har varit ganska mycket stöd för min del. och sen har jag undvikit allt och alla som jag förknippar med rökning. ;) Det har varit ett h*lvete imellanåt, men det känns så mycket bättre nu. :D

Jag erkänner. Jag röker. Jag erkänner. Jag har rökt på hästryggen otaliga gånger. Dock aldrig bredvid hästen. Aska bränner inte om det skulle råka komma på hästen men självklart har jag varit noga med att det inte skulle göra det. Själva glöden? Tja, har släckt mot skon och lägger fimparna i paketet. Självklart har jag frågat hästägarna innan.

Jag är för psykiskt instabil för att det är en sån bra ide att sluta. Jag blir ett monster som är en fara för mig själv och andra. Så just nu är det säkrast att låta bli. Dock har jag dragit ner massor. Nu röker jag ett paket på tre dagar. Ist för ett pkt/dag.

Jag röker inte - jag har aldrig provat och jag tänker inte göra det. Jag fick en 'morot' av mina föräldrar: om jag inte börja röka så betalar de hela mitt körkort. Jag tror i och för sig inte att jag hade börjat röka ändå.

Jag röker inte - jag har aldrig provat och jag tänker inte göra det. Jag fick en 'morot' av mina föräldrar: om jag inte börja röka så betalar de hela mitt körkort. Jag tror i och för sig inte att jag hade börjat röka ändå.

mina föräldrar säger samma sak! de betalar körkortet!:banana:

Jag har tyvärr rökt, jag rökte jämt och då menar jag jämt, det första jag gjorde det var att tända en cigg när jag vaknade och det sista innan jag somnade alltså rökte i hela huset + sängen. jag rökte när jag red och i stallet :angel:, usch på mig. det enda stället jag inte röckte på var på höskullen. Men för två och ett halt årsedan så var jag så jävla duktig och slutade röka, det är jag väldigt stolt över. Fy vad rökare luktar illa :D

jag röker och jag funderar faktist på vad som kan få mig att sluta röka.
Allt handlar om viljan att vilja, vill du inte så går det inte. jag har tydligen inte velat slutat röka tillräckligt mycket :confused:

fast jag inte vill ha barn nu så slutar jag lätt om/när jag blir gravid.

men jag ska ta tag i det efter sommaren, jag har blivit erbjuden pengar, resor och massa andra mutor, men det biter tydligen inte på mig.

det värsta med att "försöka" sluta är att höra allas JÄVLA tjat! ; HUR GÅR DET MED RÖKNINGEN!!! GAH käften.. :mad::mad: :o

Själv feströker jag då&då, men skulle aldrig komma på tanken att röka i närheten av hästarna, eller överhuvudtaget i stallet/skolan/hemma.

såg en tjej som rökte precis innan hon skulle in på hoppbanan (mellan hopp o dress i mariestad) och tyckte det så fruktansvärt ut! allvarligt talat... är man nervös så får man f*n hitta andra sätt att slappna av på - INTE PÅ HÄSTRYGGEN PÅ TÄVLING!

Jag rökte i 11 år, slutade sen och höll upp i 6 år. Började förra sommaren igen efter en olycka, då jag behövde stöd... (alla som röker vet att ciggaretten är ens bästa vän ;) )

Jag håller på att bygga upp vilja, det är det enda jag behöver. När jag väl bestämt mig, då slutar jag bara. :)

Har aldrig rökt och kommer aldrig göra det....

Jag har aldrig rökt och har inga planer på att göra det heller, men mina föräldrar gör det.

Jag är rökfri efter att ha rökt i ca 25 år! Tänk vad pengar som man har förslösat! Rökte under mina 3 graviditerter,när jag ammade osv. Rökte dock inte inne sedan barnen kom, om det nu kan räknas som en förmildrande omständighet.
Slutade förra nyår ,hade ett återfall förra sommaren efter en olycka sedan lovade jag min dotter att sluta på hennes födelsedag31/8 och sedan dess är jag rökfri och jag VET att jag inte kommer att trilla dit igen. /L
(Det är svårare att banta än att sluta röka)

Jag ska också erkänna nåra synder lite :crazy:

Jag röker, (ja, trotts min ringa ålder) på hästryggen har jag rökt, men inte brevid hästen, inte av anledningen att det inte är bra för hästen (vilket slår mig nu) det har bara aldrig blivit så. Men det ska inte ske!

Röker hemma och i stallet också (absolut inte innuti stallet, men utanför)

vad som ska få mig att sluta vet jag verkligen inte, mamma tjatar o så, och jag trooor att jag vill sluta, men ändå vill jag inte eftersom ciggen ger mig ett lugn som inget annat ger mig:crazy:

Slutade röka i onsdags (med ett lättare bakslag i lördags :angel: ). Ingen skola ingen rökning typ :D Nej, men jag har helt enkelt inte råd ^^ Har jättemycket trouble med halsen också och kan ändå inte röka stora delar av tiden, so why bother liksom? :p

Har aldrig rökt på hästryggen, och aldrig i närheten av min häst (eller någon annan) heller för den delen.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka