Rökning och ridning...

Sv: Rökning och ridning...

Fler handen på hjärtat...hur har ni det med rökningen??? Själv slutade jag för x-antal år sen men vet ju genom det att det kan vara svårt att ge upp....

Vad skulle få just DIG att sluta röka???

jag röker inte och har aldrig ens testat..

tycker det är helt idiotiskt vart man än röker. faktiskt.

*knapplån*

Jag har varit rökfri i nio dagar nu o fler ska det bli :D

Jag tog hjälp av att jag har haft körtelfeber nu o att det då inte är så behagligt att röka, sen bara bestämde jag mig för att nu ska jag lägga av. Wish me luck :d

*knapplån*

Jag har varit rökfri i nio dagar nu o fler ska det bli :D

Jag tog hjälp av att jag har haft körtelfeber nu o att det då inte är så behagligt att röka, sen bara bestämde jag mig för att nu ska jag lägga av. Wish me luck :d

Jag håller tummarna för dig :).

Tack så mycket :D Jag ska se till att hålla ordning på mitt nya lite hälsosammare liv nu! :D (sluta röka o motionera mera :))

Jag feströkte väl en smula i tånåren - 15-16 års åldern. Men var aldrig beroende och köpte aldrig ett enda paket själv. Bestämde mig när jag fick första fasta förhållandet för att aldrig ta ett enda bloss till - han gillade inte att man höll på med sånt. Och så har det blivit. Det enda den killen gjorde som var pos. :D Nu har jag växt upp och kommer aldrig att acceptera rökning, varken hos mig själv eller min partner. Vill ha ett så friskt och sunt liv som möjligt och ge mina barn samma möjligheter.

Tycker det ser så förbannat dumt ut när man röker samtidigt som man rider!!!!
En fd granne rökte alltid när hon red. Det såg illa ut, tyckte jag.
Kan erkänna att jag själv rökat en kort period i den tidiga tonåren, men jag tog förnuftet till fånga och slutade. Ångrar dock att jag ens började, hade fått körkortet betalt annars.
Många av mina kompisar har "jojo" rökning. De slutar, sen börjar de igen, sen slutar de och börjar igen.............
Har ett rökfritt hem, då varken jag eller sambon rökar.

Jag har bara 2 regler :
*Ge fan i att röka i närheten av barn
*-------"------------------- av djur
Skulle aldrig falla mig in att göra dessa två ovanstående saker, men jag feströker då och då, samt om jag håller på att få ett nervöst sammanbrott lite då och då :angel:

Tycker det ser så förbannat dumt ut när man röker samtidigt som man rider!!!!.
Dumt? Det är helt IDIOTISKT! Vill man utöva en sport är det fokusering som gäller, en massa annat trams kan man göra när man har tränat klart, långt borta från hästen.

Jag rökte i flera år, men slutade med det förra året.
Eller ja, jag feströkar lite ibland men inte mer.

Dock har jag aldrig rökt inärheten av hästarna, så dum är jag inte.

Jag har aldrig rökt och ska aldrig börja.

Min dressyrtränare har ibland suttit och rökt under lektionerna (alltså samtidigt som han håller lektion) och det blir jag lite irriterad på. Håller någon med eller är jag för känslig?

Jag tycker inte du är för känslig!
Gillar du det inte så säg det till henne, du betalar faktiskt pengar för att hon ska träna dig inte för att hon ska röka under tiden och du ska störa dig på det.
Full fokus på dig och hästen ska hon ha! Röka före eller efter! Basta! :devil:

Jag tillhör kategorin semi-rökare; röker bara i sällskap som gör det, t.ex. på fest eller när jag är ute. Skulle aldrig tänka tanken att tända en cig ensam, eller på hästryggen. Eller i närheten av stallet.

//Phillippa, som har aspergers och därmed inte kan bli beroende...

köpte mej en pålle (min första!!:banana:) förra veckan och har dragit ner som 17 på rökat!! börjar jobba igen på måndag så då ska det vara slut på det!!!:mad: och där med basta!!! :D

har rökt när jag ridit men ej i stallet eller brevid hästen. när man rider så kommer ju iaf inte röken på hästen så att den inandas den!!

Jag rökte i ca fem år, kunde röka ett pkt om dagen eller mindre, även utanför stallet och när jag red, dock bara på mina egna hästar, ingen annans. Tyckte det var bättre att röka på hästen än bredvid då inte hästen fick i sig röken lika mkt.
Men sedan för ett halvår sedan så blev jag bara så äcklad av rökningen, att det kostade pengar, man luktade äckligt och så vidare. Så jag slutade bara pang. Inga problem. Jag kan fortfarande feströka när jag dricker alkohol men aldrig annars och jag känner inget sug dagen efter, inte heller när kompisarna röker, det känns bara äckligt. Jag märkte bara några veckor efter att mitt luktsinne och smak blivit bättre.
så jag är väldigt nöjd med de hela!

delvis kl

lycka till alla som ska sluta :bump:

själv har jag bara provat ett par gånger, men skulle aldrig börja . idiotiskt att röka i närheten av djur + barn . synd att det finns så många som gör det :crazy:

Jag har aldrig stoppat en cigarett i munnen och kommer aldrig göra det. Är äcklad av rökning. Jag förstår inte varför man börjar röka nu för tiden, när man är väl medveten om riskerna med rökning? En annan sak förr i tiden då man inte visste att det var farligt.

Några i mitt stall röker varav en röker på hästryggen. Det är så sjukt tycker jag. I hur många andra sporter tänder man en cigarett när man utövar sporten?

Jag röker och har rökt dagligen sen jag var 13 år. Det blir alltså ca 12 år! :o Usch!

Jag har försökt sluta några gånger och som längst hållit upp i 3 månader, men sen gick det bara inte längre. Men nu har jag faktiskt köpt snus i ett desperat försök att sluta. Jag är övertygad om att jag skulle klara av att sluta helt med nikotin om jag bara var nog motiverad, men handen på hjärtat så är jag inte speciellt motiverad... Det är gott att röka! :d

Jag röker dock inte när jag hanterar min häst. Det händer nån enstaka gång att jag tar en cigg när jag kör/rider men aldrig när jag står på backen. Då får han det ju rakt i mulen! :crazy: När jag rider/kör så är jag så pass "långt" ifrån honom och dessutom så rör vi ju på oss hela tiden så röken hamnar ju bakom oss. :D

knapplån

Jag slutade i februari 2005. Då hade jag rökt i 22 år. Rökte utanför stallet men inte på eller intill hästarna.
Nu är det alltså nästan tre år sen jag slutade, men jag skulle kunna börja igen när som helst. Det går inte att förklara hur starkt beroendet är för någon som aldrig varit med om det. Jag har aldrig gjort något som var så jobbigt och svårt som att sluta röka, och då har jag varit med om ett och annat. Rökstoppet slår allt. Det var förjävligt.
Beroendet är så starkt att jag ofta blir avundsjuk på folk som röker. De som röker obekymrat och verkligen kostar på sig det. Jag kan än idag känna njutningen när man var riktigt sugen och fick tända en cig. Det finns inget som har ersatt det. Ändå tror jag inte att jag kommer att röka igen, men jag kan inte se på mig själv som före detta rökare, utan jag måste tänka att jag är icke-rökande rökare.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka