Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ett fullständigt gymnasiebetyg ger bara den absolut mest nödvändiga allmänbildning.
Nej jag dör inte omedelbart av den typ knall och fall som jag skulle kunna göra om jag utsätts för tobaksrök.Antar att du inte brukar bil när du ska någonstans , den är också farlig för din hälsa och förorenar din luft, ja även våran luft.
Och där kom det.Ett ord. Klasshat.
Nej det var inte så.I min stamtavla har jag en professor i historia + en ambassadör, mig veterligen var båda rökare. Våran farfar var en av ABFs grundare, vad jag minns rökte han pipa då o då, m.a.o. måste han ha varit obegåvad.
Men det är en sak att prata om varför du anser att man inte borde få röka överallt, och en annan att se ner på personer och anse att du vet deras intelligensnivå enbart för att dom har en cigarett i munnen. För att sedan dessutom övergå till att påstå att alla utan fullständigt gymnasiebetyg eller utan högskoleutbildning är misslyckade.Och där kom det.
Men nej, det handlar om överlevnad - min överlevnad.
Men hjälp.Bevisligen?
Vi är nog ganska många rökare som inte passar in i din mall. Hur det ser ut i yngre generationer kan jag inte uttala mig om.
Men vad vet jag, jag har ju bara 2 högskoleutbildningar på sammanlagt 8 år + 2 års yrkeserfarenhet för att få ut behörighet för mina yrken.
Lägger du inte värderingar i statistik och inlägg som inte finns där?Det handlar inte om enskilda individer trots att du och andra försvarar er med näbbar och klor.Jag vill också slippa tobaksrök. Förstår dock inte syftet med att dra upp hur korkade rökare är, som du gör hela tiden.
Det är inte min åsikt utan det är vad resultat av undersökningar visar..... anse att du vet deras intelligensnivå enbart för att dom har en cigarett i munnen.
Det är absolut mest förekommande hos lågutbildade.Mig veterligen har inte rökarna en egen klass, utan det är något som faktiskt förekommer i hela samhället även om det är mer vanligt bland vissa grupper i populationen.
Det är ett vanligt svar när statistiken inte pekar åt det håll som man önskar.2, Det finns lögn, förbannad lögn och statestik.
I världen. Jag har lagt in länkar om det nu.bara för att det finns ett samband (idag, i Sverige)
Ja och det är därför som utbildning är så viktigt, då det ökar på personens IQ.Ditt IQ är påverkbart, hur mycket tvistar de lärde om, men någonstans mellan 10-20 poäng verkar vara konsensus
Och varför ge sig på och angripa den som presenterar statistiken?Varför ta statsistik som angrepp på dig själv?
Det var inte det som jag skrev.För att sedan dessutom övergå till att påstå att alla utan fullständigt gymnasiebetyg eller utan högskoleutbildning är misslyckade.
Det är ett vanligt svar när statistiken inte pekar åt det håll som man önskar.
I världen. Jag har lagt in länkar om det nu.
Ja och det är därför som utbildning är så viktigt, då det ökar på personens IQ.
Något som man sedan har nytta av oavsett vad man väljer att göra i livet.
Men det där blir lite som BMI, det funkar på gruppnivå men är inte definitivt för alla individer. Man kan alltså inte påstå att alla rökare har låg intelligens.Det är inte min åsikt utan det är vad resultat av undersökningar visar.
Hur kan du få det till att jag är dum för att jag informerar om resultatet av dessa undersökningar?
Det är absolut mest förekommande hos lågutbildade.
Inom det som ibland kallas för "den styrande klassen", så förekommer det nästan inte alls.
http://www.svenskberoendemedicin.se/post/Tobaksrokningen-ner-men-stora-sociala-skillnader.aspx
https://www.folkhalsomyndigheten.se...-narkotika-dopning-tobak-och-spel/tobaksbruk/
http://www.riskbruk.se/default.aspx?id=8104
Här kan ni enkelt söka statistiken för rökning med hänsyn till utbildningsnivå.
http://www.statistikdatabasen.scb.s...28/?rxid=2e219eec-f553-4ad1-91a4-ff1fca4db5f6
Men forskningen visar på att du har fel i dina tankar.Själv tänker jag att det kanske inte är utbildningen eller intelligensnivån i sig som avgör rökandets vara eller icke vara.
Nej det kan man inte.Man kan få statistik att säga precis vad som helst,