Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och att röka i sitt hem är ju inte direkt ngt som under en längre tid setts som ett samhällsproblem.
Nej men det kommer att utrotas i hyresrätter och antagligen även i bostadsrätter.
Rökfria hus är populära.
Jag har rökförbud i de bostäder som jag hyr ut.
Det måste finnas alternativ för dem som inte klarar av rökning men vill ha djur.
Jag erbjuder ett sådant alternativ.

eftersom följden av att börja reglera bort tex rökning snart blir att vi reglerar bort också annat
Rökning kommer att regleras bort med tiden och det kommer inte att medföra att annat gör det.
Passiv rökning är hälsovådlig för alla.
Det är därför som rökning på arbetsplatser är förbudet.
Men det är fortfarande tillåtet med kor.

precis som jag som numer bor på landet får tåla att grannen eldar på sin tomt och rökfyller mitt hem så länge det inte är under eldningsförbudsperioden.
Men så är det inte riktigt.
Man får inte elda så att det blir hälsovådligt för andra.
Det är bara röka som man får göra på de premisserna.

Citeringsfunktionen strejkar.

"Någon sorts mätbar skillnad måste det ju vara mellan de som lyckas med högre studier och de som inte gör det."
Menar du att det finns siffror på att rökare misslyckas oftare än rökare i kvoterade studier?
Länka gärna.

Menar du att det finns siffror på att rökare misslyckas oftare än rökare i kvoterade studier?
Ja de misslyckas ju bevisligen med att ta sig till högre studier eftersom att de inte kommer dit.
Och med tanke på att rökare tydligen har lägre IQ så verkar det ju troligt att det hänger ihop.

Ja de misslyckas ju bevisligen med att ta sig till högre studier eftersom att de inte kommer dit.
Och med tanke på att rökare tydligen har lägre IQ så verkar det ju troligt att det hänger ihop.
Bevisligen?
Vi är nog ganska många rökare som inte passar in i din mall. Hur det ser ut i yngre generationer kan jag inte uttala mig om.
Men vad vet jag, jag har ju bara 2 högskoleutbildningar på sammanlagt 8 år + 2 års yrkeserfarenhet för att få ut behörighet för mina yrken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka