Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så hade man helt andra ambitioner, men det kanske är ett misslyckande det också i din inskränkta vrå av världen?
Det beror väl på vilka dessa ambitioner är.
Men om det beror på att man inte lyckades med att ordna behörighet till högskola så är nog min inskränkta åsikt att det är ett misslyckande.

Nåja men låg intelligens och rökning har det tydligen.
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12193551.ab
Och då så kan man ju se det som att rökningen liksom binder samman de lågutbildade med dem med lägre intelligens.
"Lågt IQ orsaken
Det visar att det inte är cigaretterna i sig som försämrar intelligensen utan att de som har lågt IQ är mer benägna att börja röka menar forskarna och säger till Reuters health att man kanske ska fundera på förebyggande antirökprogram som riktar sig till vuxna med lågt IQ."

Undrar vilken kategori vi hamnar i, vi som röker cigarr eller pipa då o då, eller vi som rullar själva med papper o tobak som är fria från kemikalier o smakämnen.

Jag har inga problem med att respektera dig o andras inställning till cigarettrök o rökning, däremot känns dina invändningar mot lågintelligenta o lågbegåvade som ett eko från rasbiologiska institutet.

Men vad är felet med att inte ha som mål att ta sig till högre studier?
Mest så är det väl fel att inte ha ett mål.
Men att ha ett fullständigt gymnasiebetyg borde vara ett minimum oavsett vilka ambitioner som man har.
I alla fall i min lilla inskränkta värld då.

Det visar att det inte är cigaretterna i sig som försämrar intelligensen utan att de som har lågt IQ är mer benägna att börja röka menar forskarna och säger till Reuters health att man kanske ska fundera på förebyggande antirökprogram som riktar sig till vuxna med lågt IQ."
Ja det visar att det är korkat att röka.
däremot känns dina invändningar mot lågintelligenta o lågbegåvade som ett eko från rasbiologiska institutet.
De är inte mina.
Jag citerar bara vad forskningen visar.
Men visst, skjut budbäraren bara, det hjälper säkert för att förändra forskningsresultaten.

Mest så är det väl fel att inte ha ett mål.
Men att ha ett fullständigt gymnasiebetyg borde vara ett minimum oavsett vilka ambitioner som man har.
I alla fall i min lilla inskränkta värld då.

Vem har sagt att de inte har ett mål? Jag undrade bara varför det är fel om målet inte är högre studier. De två personer jag känner som tjänar mest (så vitt jag vet) tror jag inte ens har fullständiga gymnasiebetyg, de har i alla fall inte läst något mer efter gymnasiet. De har definitivt mål (och tjänar betydligt bättre än de jag känner som har 5-10 år på universitet).

Det beror väl på vilka dessa ambitioner är.
Men om det beror på att man inte lyckades med att ordna behörighet till högskola så är nog min inskränkta åsikt att det är ett misslyckande.
Klart det är ett misslyckande att inte lyckas, det är ju lite själva betydelsen av ordet misslyckas, men har man helt andra ambitioner än att bli akademiker så är det inte ett misslyckande att inte bli det. Man kan inte misslyckas med något man inte ens försöker göra.

Klart det är ett misslyckande att inte lyckas, det är ju lite själva betydelsen av ordet misslyckas, men har man helt andra ambitioner än att bli akademiker så är det inte ett misslyckande att inte bli det. Man kan inte misslyckas med något man inte ens försöker göra.

Vi har ju en del OS-medaljörer som är misslyckade, trots att de nått ett mål (OS-medalj) och tjänar mycket. Men de uppfyller ju inte @Inte_Ung s krav :angel:

Jag undrade bara varför det är fel om målet inte är högre studier.
Mest är det väl fel att inte ha något mål.
och tjänar betydligt bättre än de jag känner som har 5-10 år på universitet
Jo men pengar är ju inte allt.
Forskningen visar ju tydligt att högre utbildning och högre IQ ger bättre hälsa.
Hälsan är viktig för vårt välbefinnande så därför kan det vara viktigt att ha högre utbilding som mål.
Sedan så kan man ju välja andra karriärer som säkert mår bra av den där bättre hälsan som man har skaffat sig.

Vi har ju en del OS-medaljörer som är misslyckade, trots att de nått ett mål (OS-medalj) och tjänar mycket. Men de uppfyller ju inte @Inte_Ung s krav :angel:
Vilka krav då?
Jag har bara kravet att få slippa tobaksrök för att det hotar min hälsa.
Och tycker att det är korkat att utsätta andra människor för direkt fara genom att förorena deras luft.
Så visade det sig att rökare hade lägre IQ.

Mest är det väl fel att inte ha något mål.

Jo men pengar är ju inte allt.
Forskningen visar ju tydligt att högre utbildning och högre IQ ger bättre hälsa.
Hälsan är viktig för vårt välbefinnande så därför kan det vara viktigt att ha högre utbilding som mål.
Sedan så kan man ju välja andra karriärer som säkert mår bra av den där bättre hälsan som man har skaffat sig.

Men jag har inte skrivit om att inte ha något mål överhuvudtaget. Det kan ju inte vara alltför vanligt?

Frågan är ju vad som ger den bättre hälsan för individen? Det kan garanterat uppnås på andra sätt än studier, det verkar lite onödigt att ta upp en utbildningsplats bara för att man tror sig få bättre hälsa.

Vilka krav då?
Jag har bara kravet att få slippa tobaksrök för att det hotar min hälsa.
Och tycker att det är korkat att utsätta andra människor för direkt fara genom att förorena deras luft.
Så visade det sig att rökare hade lägre IQ.
Antar att du inte brukar bil när du ska någonstans :idea:, den är också farlig för din hälsa och förorenar din luft, ja även våran luft.:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka