E-ciggen är väl konstaterat ännu farligare vad avser både aktiv och passiv rökning,.
Kan du länka till några studier? Skulle vara bra att ha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
E-ciggen är väl konstaterat ännu farligare vad avser både aktiv och passiv rökning,.
Nej, så intresserad har jag inte varit, men läste en artikel om det när vi var i Mexiko i vintras eftersom jag blev nyfiken på hur bra de egentligen är (det röktes sådana överallt, de tycks verkligen ha slagit i USA) och tydligen så frigjordes fler cancerogena ämnen i de där manickerna än i vanliga cigg. Går säkert att googla fram, vilket jag inte ids.Kan du länka till några studier? Skulle vara bra att ha
Nej, så intresserad har jag inte varit, men läste en artikel om det när vi var i Mexiko i vintras eftersom jag blev nyfiken på hur bra de egentligen är (det röktes sådana överallt, de tycks verkligen ha slagit i USA) och tydligen så frigjordes fler cancerogena ämnen i de där manickerna än i vanliga cigg. Går säkert att googla fram, vilket jag inte ids.
Du får väl önska dig ett dåligt sommarväder och en snar höst.
Som rökare så känner jag mig kränkt av denna tråden,varför ska vi alltid ta hänsyn? Det finns massor med ställen vi inte får/bör röka på (vilket är helt ok med mig) och nu ska det klagas när vi röker hemma.
Och hade jag varit din granne o du kom med en e-cigg så tror jag att jag en dålig dag klappat till dig,en bättre dag hade du bara fått en åthutning och mest troligt hade jag hämd rökt lite till.
Som rökare så känner jag mig kränkt av denna tråden,varför ska vi alltid ta hänsyn? Det finns massor med ställen vi inte får/bör röka på (vilket är helt ok med mig) och nu ska det klagas när vi röker hemma.
Till någon annan stackars förföljd rökare kanske.Jag hyser dock vissa betänkligheter att sälja lägenheten till någon som också kommer att behöva utsättas för grannarnas cigarettrök.
Nej just för mig så är skillnaden mellan vanlig tobaksrök och e-cigg skillnaden mellan liv och död.E-ciggen är väl konstaterat ännu farligare vad avser både aktiv och passiv rökning, kanske inte för astmatiker dock,
Till någon annan stackars förföljd rökare kanske.
Hur många är dina grannar? 5-6 cigg i timmen,blir en cigg var 5e min om man är en person (det tar ca 5 min att röka en)
Med fel grannar så kan problemet med rök dessutom kvarstå.Att köpa hus är ju liksom inte lösningen på allt för alla jämt.
Varför måste man få röka?Vart ska man få röka då?
Statistiken visar att det främst är lågutbildade som röker, så någon koppling har det nog.Man behöver ju inte ens läsa mellan raderna för att se att du anser att rökning är ett kvitto på låg intelligens. Gulligt!
Fast intelligens och utbildning har inte alltid ett samband.Statistiken visar att det främst är lågutbildade som röker, så någon koppling har det nog.
Där så finns det en gigantisk skillnad.Säljer du ev. hund om det flyttar in en pälsdjursallergiker vägg i vägg, eller om grannarna får barn som är allergiska?
Problemet med tobaksrök är att den driver på alla cancerformer.Precis som jag personligen har svårt att se att jag kommer få lungcancer pga passiv rökning från grannens balkong - jag tror mer på att jag får det av usel luftmiljö i många av de miljöer jag frekventerar, eller att jag får ngn annan cancerform av ngt annat jag utsätts för i livet. Risken finns: ja.
Det borde fungera med tanke på att ett lågt pris på er lägenhet sänker värdet på deras.Min tanke är att jag ska fråga mäklaren om hon före visningarna kan ringa på och artigt be dem att avstå från att röka på sin uteplats under tiden som hon har visning.