Jag förutsätter att du inte passerar i en svale inomhus med hunden, eller vädrar sängkläder/filtar som hund/katt varit i närheten av genom att hänga på balkong heller?Jag skulle inte slänga in hunden i deras hem = slänga ner brinnande cigarett och tändstickor på min balkong. Jag skulle inte heller vädra hundfiltar och hästtäcken på deras uteplats. Med ditt resonemang vore det väl ok ifall jag kommer hem till dig och skiter på ditt matbord? Lite får du ju tåla.
Jag antar att dina grannar kände till din brors skaldjursallergi och tryckte upp kräftskalen i nyllet på honom, för lite får han ju tåla? För hemska tanke, de var helt okunniga och inte tankeläsare, era föräldrar hade inte sagt till att han var överkänslig?
Nej, skulden för hans ambulansfärd/nära-döden-upplevelse den gången är ingens, det var ingen som ens i sin vildaste fantasi kunde förutse att en kräftskiva i en trädgård på andra sidan staketet skulle leda till sådana effekter, men därefter så meddelades vi alltid om när sådant var på gång så att han kunde hållas hemifrån den kvällen, alternativt inomhus (vilket jag har för mig räckte, men minns inte helt säkert, svårt att tro att vi reste bort varje gång dock). Att slänga fimpar (oavsett glöd eller ej) är ju inte tillåtet, så det säger jag inget om. Skulle bli galen om jag fick grannarnas skit på min balkong, oavsett om det är bös från mattor, fimpar, matrester eller annat. Doftförorening/allergenförorening är dock inte omfattat av samma regelverk, så där är det svårare att jämföra. Hemfridsbrott är för tramsigt långt bort från ämnet för att jag ens ska orka bemöta det, den typen av diskussionsnivå är väl ändå lite väl låg va?