Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan kan du, men hur rätt blir det egentligen om du plockar ut en del av en mening och lägger in en egen betydelse i vad jag sagt? :)
Lika mycket som dina ständiga feltolkningar av vad jag skriver.
Har du läst länkarna ännu?
Eller har du fastnat på att hacka på mig?

Inte på det viset utan hans höga IQ hade en positiv inverkan på hans hälsa vilket gav bättre förutsättningar för lycka.
Det är lättare att vara lycklig om man är frisk.

Men då så var hon ju sjuk, vilket man kan bli även med en hög IQ.
Kanske hade hon mått ännu värre utan den.
Nikotin är en känd ångestdämpare så rökningen blir lätt att förklara.

Att man blir friskare och lyckligare av att ha ett högt IQ betyder ju bara att man flyttas uppåt på skalan.
Inte att man garanterat blir frisk och lycklig.
Lyftet räcker ju inte alltid hela vägen upp.
Men högt IQ innebär väl större risk för bl.a. depression? Har för mig att det diskuterades på någon föreläsning för ett tag sen. Har dock ingen länk till forskningsresultat sådär på rak arm

Ja det är ju ett klart misslyckande.
Jag blev sjuk och sedan kom livet emellan.
När jag sedan skulle kunnat ha få ihop det så hade jag blivit för bekväm med min tillvaro så då var jag för lat.
Däremot så har jag massor av eftergymnasial utbildning både på Universitet och genom internutbildning genom mina anställningar.
Det är inte själva examen som som är det viktiga utan just utbildningen.
Det är kunskapen och träningen av intellektet som ger hälsovinsterna.
Ja, så kan man ju se det, alltså att utbildningen är det viktiga, inte examen. Man kan också se det som att examen är ett sätt att mäta om man lyckats med utbildningen eller inte. Och då tycker jag att man ska vara väldigt försiktig med att utnämna andra som misslyckade för att deras gymnasiebetyg inte räckte för högre studier. Misslyckande som misslyckande, bara på olika nivåer.

Och då tycker jag att man ska vara väldigt försiktig med att utnämna andra som misslyckade för att deras gymnasiebetyg inte räckte för högre studier.
Men varför skulle mitt misslyckande förbjuda mig att definiera andras?
Menar du på fullt allvar att man inte får anse något över huvud taget som ett misslyckande om man har misslyckats med något för egen del?
Det skulle ju göra all sport på TV förbjuden.
För att inte tala om sportkommentatorerna, de måste ju då vara garanterat fria från egna misslyckanden.
Som att det skulle hända.
Misslyckande som misslyckande, bara på olika nivåer.
Ja precis så.

Lägger du inte värderingar i statistik och inlägg som inte finns där?Det handlar inte om enskilda individer trots att du och andra försvarar er med näbbar och klor.

att rökning förekommer mer hos lågutbildade och lägre intelligens är väl inte nytt?

Tobaksbolag i USA riktade marknadsföring till "the young, the black and the stupid" när de satsade hårt i utvecklingsländer.

Nej, tvärtom. Jag tycker @Inte_Ung försöker applicera data som gäller för grupper på individer. Som att man ska studera för att få bättre hälsa.

Varför skulle jag "försvara mig"? Mitt IQ är ganska högt, högre än genomsnittet tydligen (och förvånande iofs). Att jag en gång började röka har definitivt andra orsaker än lågt IQ.

Det är ju bara att läsa tråden så ser man att fokus ändrades till hur korkade rökare är, inte att rökare inte ska röka där de stör andra. Liksom jag kan diskutera veganism utan att dra upp hur korkade omnivorer är, för några studier har minsann visat att vegetarianer har högre IQ.

Ja ett fullständigt gymnasiebetyg ger bara den absolut mest nödvändiga allmänbildning.
Så det anser jag vara ett minimum för att klara sig i samhället i dag.
Det är inga höga krav alls.

Oj, det finns ganska många exempel på att det går att klara sig utmärkt utan gymnasiebetyg. Sen tycker jag inte det behöver säga så mycket om allmänbildning.

Ja ett fullständigt gymnasiebetyg ger bara den absolut mest nödvändiga allmänbildning.
Så det anser jag vara ett minimum för att klara sig i samhället i dag.
Det är inga höga krav alls.
Det var lustigt. Jag snittar på VG men har inget slutbetyg pga några bortskolkade hästkurser. Har alltså kass allmänbildning pga frånvaro från ridlektioner i gymnasiet.
Good to know :up:

Oj, det finns ganska många exempel på att det går att klara sig utmärkt utan gymnasiebetyg. Sen tycker jag inte det behöver säga så mycket om allmänbildning.
Jag vill gärna återföra det hela till sambandet mellan låg utbildning, låg IQ på ena sidan och rökning samt sämre hälsa på den andra.
Något är det ju som spelar in.
Min teori är att det handlar om allmänbildning.

inte att rökare inte ska röka där de stör andra.
Det började med att några ansåg att det var hål i huvudet att röka så att andra bli sjuka av det.
Andra protesterade och menade att rökare minsann inte var mer korkade än andra.
Men den fakta som finns visar att det är just så, rökare har ett lägre IQ och lägre utbildning.

Och det vill ni helst hudflänga mig för.
Som att det skulle vara något som jag hittat på för att kränka rökare.
Ni skjuter budbäraren.
Det hjälper inte.
Fakta kvarstår även efter min död.

Och det är inte att misslyckas då?
F.ö. så borde du ju ha högskolebehörighet på det övriga.
Eller se till att få ihop poäng till ett slutbetyg.
Vad är det som hindrar dig?
Jag har inte påstått att jag personligen inte misslyckats med gymnasiet. Nu påpekade jag hur ditt resonemang kring allmänbildning inte håller.

Försäkringskassan hindrar mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka