Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det var dit som jag ville komma.
Grattis du löste gåtan.
Nu så anser jag med en dåres envishet att beroende inte rättfärdigar att något är tillåtet.
Vi har förbud mot amfetamin, marijuana, heroin, opium och en massa andra substanser, de klassa som droger.
Nikotin borde hänföras till den gruppen.

Alltså hur är det här ens relevant?
Tror du att de korkade rökarna bara fattar att det är dåligt att röka om det är förbjudet enligt lag?

Jo det var dit som jag ville komma.
Grattis du löste gåtan.
Nu så anser jag med en dåres envishet att beroende inte rättfärdigar att något är tillåtet.
Vi har förbud mot amfetamin, marijuana, heroin, opium och en massa andra substanser, de klassa som droger.
Nikotin borde hänföras till den gruppen.
Vi har haft förbud mot alkohol också. Det gick åt helvete.
Meanwhile in Portugal så har legalisering av droger lett till ett minskat missbruk. Sug på den karamellen en stund.

Det är inte bara rökare som förlorar sina barn i PSD.
Något sådant fall har jag aldrig sett belägg på.
De undersökningar som jag har sett visade att ingen ickerökare hade förlorat sitt barn till plötslig spädbarnsdöd.
Det var visserligen några år sedan nu men jag har inte sett något annat sedan dess.

Meanwhile in Portugal så har legalisering av droger lett till ett minskat missbruk.
Källa på det tack.
Alla tidigare studier visar att missbruket är högre i länder där droger är legala.
Det kan inte vara så att ökad utbildningsgrad har minskat missbruket?
Något som skulle ha hänt oavsett om drogerna legaliserats eller ej.

De undersökningar som jag har sett visade att ingen ickerökare hade förlorat sitt barn till plötslig spädbarnsdöd.
Det var visserligen några år sedan nu men jag har inte sett något annat sedan dess.

Du har fel.

http://bmjopenbeta.bmj.com/content/3/5/e002299.full

Varför skall någon behöva förklara det inför dig?
Det behöver de ju inte.
Men det vore ett oerhört intressant inlägg i debatten att få veta varför människor faktiskt röker även om de borde veta bättre.
Och för att kunna få ett vettigt svar på den frågan så bör den ju besvaras av någon som kan förklara det någorlunda sakligt.

Eller andra problem.
Varför fortsätter du att röka?
Kan du svara på det?

Ja det kan jag.

Jag röker fortfarande pga att neurologen ansåg det vara för riskfyllt att sluta sist jag tog upp det.

Nu visar dock mina plåtar på bra resultat så jag planerar rökstopp typ tja nu.

Har inte rökt sedan i torsdags pga förkylning så jag kan väl lika gärna lägga ner.

Ang IQ så klarar jag inträdesproven till Mensa. Borde tyda på att min IQ är någorlunda ok.

Jag kan också svara på varför jag röker. För att det är gött och för mig är det lyx. Precis som varför jag äter godis trots att jag vet att det inte är supernyttigt och varför jag kör bil trots oerhörda risker.

Jag är inte korkad och misslyckad. Mitt mål är inte att leva längst, jag vill leva på ett sätt som jag trivs med.

Det behöver de ju inte.
Men det vore ett oerhört intressant inlägg i debatten att få veta varför människor faktiskt röker även om de borde veta bättre.
Och för att kunna få ett vettigt svar på den frågan så bör den ju besvaras av någon som kan förklara det någorlunda sakligt.

Det finns massor av saker människor gör trots att de borde veta bättre. Varför är just rökning så svårbegripligt för dig?

Jag röker fortfarande pga att neurologen ansåg det vara för riskfyllt att sluta sist jag tog upp det.
Du har alltså en medicinsk anledning.
Den verkar oerhört väl grundad och bygger på att minimera risker i livet.
Varför tar du då åt dig?
I ditt fall så handlar det ju om andra saker än IQ.
Människor med ADHD får (i princip) amfetamin.
I deras fall så är det för att förbättra livskvaliteten.
I samhället i övrigt så klassa det som en drog.
Nikotin har en gynnsam effekt på nervsynapserna vilket kan motivera behandling med det när de ger ett förbättrat hälsotillstånd.

Det finns massor av saker människor gör trots att de borde veta bättre. Varför är just rökning så svårbegripligt för dig?
De andra är också obegripliga men i den här tråden så är det just rökning som vi diskuterar.
Och om jag kan få svar på det så kanske även svaret på de andra obegripliga sakerna ramlar in.

Du har alltså en medicinsk anledning.
Den verkar oerhört väl grundad och bygger på att minimera risker i livet.
Varför tar du då åt dig?
I ditt fall så handlar det ju om andra saker än IQ.
Människor med ADHD får (i princip) amfetamin.
I deras fall så är det för att förbättra livskvaliteten.
I samhället i övrigt så klassa det som en drog.
Nikotin har en gynnsam effekt på nervsynapserna vilket kan motivera behandling med det när de ger ett förbättrat hälsotillstånd.

Jag får faktiskt en adhd medicin med. Trots att jag inte har adhd.

Vet du vem som har orsaker att röka när du ser dom röka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka