Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar var ja jag hamnar?

Inga betyg från gymnasiet,

Tillräckligt högt IQ för att gå med i mensa sist jag gjorde IQ testet,

Röker inte men snusar och vet att det inte är bra men hittar inte motivationen om varför just jag ska sluta när det är så mycket annat jag gör som är farligt,

Har inga planer på att börja studera och dra på mig lån då jag har ett jobb jag trivs med och tjänar bättre än många andra i min ålder som har studerat vidare.

De andra är också obegripliga men i den här tråden så är det just rökning som vi diskuterar.
Och om jag kan få svar på det så kanske även svaret på de andra obegripliga sakerna ramlar in.

Du framstår som den minst allmänbildade i den här tråden faktiskt. Så vitt jag minns berördes såna frågor under gymnasiekursen psykologi A. Varför tycker du att ett gäng bukefalister ska utbilda dig? Testa google.

Vet du vem som har orsaker att röka när du ser dom röka?
Nej det gör jag inte.
Men jag vet vilka som verkar tycka att deras rökning har rätt att ta livet av mig.
Och det brukar inte vara samma människor, tror jag.
Dock anser jag med en dåres envishet att inte ens den med medicinska orsaker till att röka har rätt att ta livet av mig eller sina grannar med sitt rökande.
Och att det finns alternativa sätt att få i sig nikotin.
Jag har egentligen inget emot nikotinbruk som sådant utan bara just rökning som skadar både rökaren och omgivningen.
Kan du byta ut rökning mot el-cigarett eller nikotinspray eller kanske t.o.m. snus?

Nej det gör jag inte.
Men jag vet vilka som verkar tycka att deras rökning har rätt att ta livet av mig.
Och det brukar inte vara samma människor, tror jag.
Dock anser jag med en dåres envishet att inte ens den med medicinska orsaker till att röka har rätt att ta livet av mig eller sina grannar med sitt rökande.
Och att det finns alternativa sätt att få i sig nikotin.
Jag har egentligen inget emot nikotinbruk som sådant utan bara just rökning som skadar både rökaren och omgivningen.
Kan du byta ut rökning mot el-cigarett eller nikotinspray eller kanske t.o.m. snus?

El-ciggen är jag lite skeptisk mot pga avsaknaden av forskning och skador.

Snusa gjorde jag när jag och sonen var hemma hos dig pga din astma.

Men då visste jag om att du inte klarar av rökning.

Känns som det är läge att låsa tråden,
Det tycker jag inte.
Jag undrar fortfarande varför vissa människor anser sig ha rätten att förgifta andra människors andningsluft.
Och det kommer en del svar här i tråden.
Inte alltid direkt men de kommer.
Ett svar är ungefär att "Jag skiter väl i alla andra".

Det tycker jag inte.
Jag undrar fortfarande varför vissa människor anser sig ha rätten att förgifta andra människors andningsluft.
Och det kommer en del svar här i tråden.
Inte alltid direkt men de kommer.
Ett svar är ungefär att "Jag skiter väl i alla andra".

Vem har sagt det?

Ja du ser.
Det går ju att lösa nikotinbehovet utan att avliva sin omgivning.
Genom att använda sitt IQ och ta litet hänsyn.

Nikotinspray då?
Fungerar det?

Aldrig testat nikotinspray. Känns som att jag lika gärna kan snusa istället för att börja med någon annat mumbo jumbo substitut.

Därför att på Bukefalos så brukar man kunna få helt nya och mycket intelligenta infallsvinklar som inte existerar på andra platser om man så Googlar sönder Internet.

Ok, men du verkar sakna så grundläggande kunskap om saken så för att förstå svaren du får bör du nog läsa på lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka