WowDe förstår dem inte och har inte tillräcklig kompetens för att ändra sitt beteende.
IQ innebär även att vara anpassningsbar.
Som att kunna sluta röka när man får veta att det är farligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
WowDe förstår dem inte och har inte tillräcklig kompetens för att ändra sitt beteende.
De förstår dem inte och har inte tillräcklig kompetens för att ändra sitt beteende.
Det började med att några ansåg att det var hål i huvudet att röka så att andra bli sjuka av det.
Andra protesterade och menade att rökare minsann inte var mer korkade än andra.
Men den fakta som finns visar att det är just så, rökare har ett lägre IQ och lägre utbildning.
Och det vill ni helst hudflänga mig för.
Som att det skulle vara något som jag hittat på för att kränka rökare.
Ni skjuter budbäraren.
Det hjälper inte.
Fakta kvarstår även efter min död.
Jag har en fråga till dig.Vadå, tror du att folk i Sverige inte vet riskerna med rökning?
Vaddå "Kära nån".Men kära nån
Min teori är att det handlar om akademikerkomplex och klassförakt.Jag vill gärna återföra det hela till sambandet mellan låg utbildning, låg IQ på ena sidan och rökning samt sämre hälsa på den andra.
Något är det ju som spelar in.
Min teori är att det handlar om allmänbildning.
Jasså nu kommer det där med "Min ton" också.Det kan ju handla om hur du skriver saker också.
Hur då?Min teori är att det handlar om akademikerkomplex och klassförakt.
Jag har en fråga till dig.
Varför fortsätter föräldrar att röka även om man vet säkert att det bara är rökande föräldrar som förlorar sina spädbarn i plötslig spädbarnsdöd?
Och vad är det som saknas om en förälder fortsätter att röka även efter att ha förlorat 2 bebisar i plötslig spädbarnsdöd och sedan har fått en 3dje bebis?
Jag har träffat på en sådan familj.
Och det är definitivt något som inte lirar rätt där.
Nej, jag menar från din sida.Hur då?
Att man röker p.g.a. klassförakt?
Bottennapp.De förstår dem inte och har inte tillräcklig kompetens för att ändra sitt beteende.
Inte alls.Nej, jag menar från din sida.
Jag skall nu koka ner frågan till att bli oerhört kort.
Vad är det som gör att man röker trots att man vet att det skadar både en själv och andra?
Jag skall nu koka ner frågan till att bli oerhört kort.
Vad är det som gör att man röker trots att man vet att det skadar både en själv och andra?
På vilket vis.Bottennapp.
Jag har en fråga till dig.
Varför fortsätter föräldrar att röka även om man vet säkert att det bara är rökande föräldrar som förlorar sina spädbarn i plötslig spädbarnsdöd?
Och vad är det som saknas om en förälder fortsätter att röka även efter att ha förlorat 2 bebisar i plötslig spädbarnsdöd och sedan har fått en 3dje bebis?
Jag har träffat på en sådan familj.
Och det är definitivt något som inte lirar rätt där.
Känns som det är läge att låsa tråden, där någonstans övergick den i pajkastning o personliga påhopp.Jasså nu kommer det där med "Min ton" också.
När argumenten tryter märker den enfaldiga ord.
Jo det var dit som jag ville komma.Hört talas om beroende?