Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började med att några ansåg att det var hål i huvudet att röka så att andra bli sjuka av det.
Andra protesterade och menade att rökare minsann inte var mer korkade än andra.
Men den fakta som finns visar att det är just så, rökare har ett lägre IQ och lägre utbildning.

Och det vill ni helst hudflänga mig för.
Som att det skulle vara något som jag hittat på för att kränka rökare.
Ni skjuter budbäraren.
Det hjälper inte.
Fakta kvarstår även efter min död.

Det kan ju handla om hur du skriver saker också.

Vadå, tror du att folk i Sverige inte vet riskerna med rökning?
Jag har en fråga till dig.
Varför fortsätter föräldrar att röka även om man vet säkert att det bara är rökande föräldrar som förlorar sina spädbarn i plötslig spädbarnsdöd?
Och vad är det som saknas om en förälder fortsätter att röka även efter att ha förlorat 2 bebisar i plötslig spädbarnsdöd och sedan har fått en 3dje bebis?
Jag har träffat på en sådan familj.
Och det är definitivt något som inte lirar rätt där.

Varför fortsätter föräldrar att röka även om man vet säkert att det bara är rökande föräldrar som förlorar sina spädbarn i plötslig spädbarnsdöd?
Och vad är det som saknas om en förälder fortsätter att röka även efter att ha förlorat 2 bebisar i plötslig spädbarnsdöd och sedan har fått en 3dje bebis?

Rökning är ett beroende, vet du inte det?

Ja, inte vet jag "vad som saknas" i det exemplet, känner inte nån sån familj.

Jag skall nu koka ner frågan till att bli oerhört kort.

Vad är det som gör att man röker trots att man vet att det skadar både en själv och andra?

Det är inte bara rökare som förlorar sina barn i PSD.

Hört talas om beroende?
Jo det var dit som jag ville komma.
Grattis du löste gåtan.
Nu så anser jag med en dåres envishet att beroende inte rättfärdigar att något är tillåtet.
Vi har förbud mot amfetamin, marijuana, heroin, opium och en massa andra substanser, de klassa som droger.
Nikotin borde hänföras till den gruppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka