röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

Skrauti skrev:
Ursh, hatar när folk sitter på hästryggen och röker. När jag red på ridskola förut och vi var på uteritt så börjare ledaren röka och dessutom samtidigt prata i telefon. Himla bra förebild för oss elever....:( :mad:

Håller med dig, Skrauti. Jag vet en ridlärare på Fors som en gång under en lektion satt på läktaren och rökte fast hon egentligen skulle vara nere och hjälpa sina elever. Fy fan säger jag bara!:mad: :(

Jag röker men det skulle aldrig falla mig in att röka när jag sitter på hästen! Vi har även många som röker i stallet... tycker vi inte om! :confused: fattar inte varför man skulle vilja riskera att råka bränna nån av dem man tycker om mest...

Har slutat röka nu, men när jag rökte så gjorde jag det även när jag red. Håller med om att det ser illa ut men annars så tycker jag inte att det spelar någon roll. Och hästen får ju inte i sig röken... Men man får ju ha lite koll på så man inte tänder eld på skog eller häst...

Det ser ju fruktansvärt illa ut, man ser ut som en amatör och dessutom är det väl lika fel att röka kring djur som det är att röka kring barn eller andra som inte röker. Desutom en hög skaderisk för både häst och ryttare.

Jag gjorde fram till den 15 nov. förra året.
Har inte rökt sen dess!!:bump: :bump: :bump: :bump:

Jag är så glaaaad, trallallaaaaaaa!!!:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

*KL*

Röker inte och skulle aldrig börja. Värsta jag vet när jag ser någon sitta på hästryggen och röka.. Ser förresten jäkligt äckligt ut att röka öht, men det är ju upp till var och en.. men för 17, skona hästarna... Inte ställer ni er och blåser rök i en människas ansikte?? Eller jo just det, många gör ju det (ni som inte gör det, ta inte åt er av det, utan sluta bara röka på hästryggen...):D

Nej, jag förstår inte vitsen.
En vanlig ridtur tar generellt sett inte mer än ca 1 h, och är man inte extremrökare borde man kunna hålla sig den tiden om man tar ett bloss innan man rider iväg eller så. Tycker jag, enligt mina erfarenheter.
Jag är minst lika uppmärksam på min ridning i skogen som på banan, så där gör jag ingen skillnad.

Har gjort det nån enstaka gång, men aldrig mera.
röker innan och efter jag hoppar upp i stället :)
Har inget emot folk som röker till häst, känner en del som faktiskt gör det. Men jag tycker det är upp till dom o på deras ansvar om dom nu gör det..:crazy:

tradskrivaren menar LANGturer, tror jag

blir man "för" röksugen kan man ju alltid kliva av en stund, om det är en lång långtur (är själv slav under nikotinet). då blir det hela "lite" säkrare.....för det handlar ju ändå om säkerhet.!

Röker ej, men vet en del som gör det på hästryggen och även i ridhus:mad: Tycker det ser helt fel ut, tänk om man tappar glöd ner på hästen eller hela ciggen så den tom hamnar mellan sadlen eller vad som helst..

Men jag snusar på hästryggen.. men det är så vitt jag vet bara skadligt för mig och ingen annan.

*lånar knapp*

Jag röker helst inte ens på stallplan, delvis för att det är mycket barn och ungdomar i stallet som jag inte vill ska ta efter mig. Jag kan bara se framför mig av någon av 14-åringarna kommer fram i smyg och frågar om en cigg ;)

På morgnarna när jag är ensam i stallet kan jag dock ta en cigarett utanför stallet, men då stoppar jag tillbaka fimpen i paketet och det luktar ju inte så gott. Märker att hästarna rynkar på nosen :D

Och nej - jag röker inte under ridning. Jag red ut med en kompis en gång som rökte på hästryggen och då tog jag en :o:. Men det gör jag inte om.

Nej - ingen rökning i närheten av hästar eller stall för min del. Jag röker när jag väntar på bussen hem istället :)

*kidnappar knapp*

nej, röker inte på hästryggen.

vill inte råka starta sveriges största skogsbrand sen 1800-talet
genom att slänga en fimp på fel ställe.
ser illa ut.
vi har även rökförbud vid stallet, man måste knata ut på
vägen.

*kanske borde snusa?*

oj, oj det var väl så man började röka en gång bakom en dunge på häst ryggen, kommer i håg att det var mysigt och avkopplande:d men detta är dryga tjugo år sedan är numera rökfri sedan fem år tillbaka:bow:

Poetry_princess skrev:
*lånar knapp*

Jag röker helst inte ens på stallplan, delvis för att det är mycket barn och ungdomar i stallet som jag inte vill ska ta efter mig. Jag kan bara se framför mig av någon av 14-åringarna kommer fram i smyg och frågar om en cigg ;)

På morgnarna när jag är ensam i stallet kan jag dock ta en cigarett utanför stallet, men då stoppar jag tillbaka fimpen i paketet och det luktar ju inte så gott. Märker att hästarna rynkar på nosen :D

Och nej - jag röker inte under ridning.

Nej - ingen rökning i närheten av hästar eller stall för min del. Jag röker när jag väntar på bussen hem istället :)

Håller med till punkt och pricka :bow: :bow: :bow: !!!

Nä röka till häst ser verkligen BILLIGT ut. Tror inte risken är så stor att man råkar bränna hästen eller så, det är bara så FULT. Respektlöst! Trashit!

Där jag hade häst innan var det många som rökte i tid o otid, men faktist inte till häst. Så lite stil hade de kanske trots allt...

Liknande trådar

Hemmet Min mikrovågsugn tog nästan fyr igår och det rök mycket. Nu är den kasserad, men det stinker bränt fortfarande. Jag fixar knappt att...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: Keb71
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 190
Senast: Sesca
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama