röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

Innan när jag rökte, så brukade jag göra det när jag red min gamla häst, som var lugnet själv. :o Men jag skämdes varja gång, och aldrig när någon annan var med.
Nu skulle jag inte göra det, även om jag rökte. Det är en fråga om säkerhet.
Dessutom luktar det skitäckligt, oavsett var man röker, om man har fimpe i pakettet eller inte. Det sätter sig i kläderna.

sisu skrev:
Jag gjorde fram till den 15 nov. förra året.
Har inte rökt sen dess!!:bump: :bump: :bump: :bump:

Jag är så glaaaad, trallallaaaaaaa!!!:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

hur F-an kan man sitta och röka på hästryggen??
Jag skulle aldrig falla mig in o göra det, fyyyyyyyyyyyyyy
men nu röker inte ja men endå!!:mad:

En fråga bara.. Varför säger flera här att man ser ut som en AMATÖR om man röker när man rider?? Är man amatör automatiskt om man röker eller?? :confused:
Nej jag är inte rökare men jag tycker fasiken inte att man ser ut som en amatör för att man gör det! Kan dock hålla med om att det kanske inte ser så bra ut men det säger mig ingenting om hur pass erfaren den här personen är eller inte!

:bow: :bow: :bow:

Hålla med! Visst om man vill utsätta sig själv för gifter, men har folk frågat hästen???

Tycker det är konstigt och nästan lite hemskt att någon kan komma på tanken att röka inärheten av hästar och stall =S

Nej det gör jag inte, röker inte alls.
Håller med Capable Case om att de som röker på hästen inte ser ut som amatörer just pga rökningen.
Personligen tycker jag att det ser så "fjortis" ut.
Om någon kommer och tänder en cigg i närheten av mig flyttar jag mig alltid så jag slipper stå och andas in gifterna som dessutom luktar skit äckligt. Då jag måste flytta mig minst 3 meter från rökaren så tror jag att hästen känner av stanken när ryttaren röker.

Jag har provat att röka när jag rider på min häst... men jag märkte att hon blev nervös varje gång jag tände en cigg... hon gillar inte när man röker i närheten av henne över huvud taget :eek:

att ni inte skämms,ALLA ni som röker på hästryggen och i närheten av hästen.Ser fruktansväet illa ut.Gör mej bara förbannad när jag hör och ser sånt..:mad: :mad: :mad:

Jag har aldrig nånsin rökt medans jag rider och kommer aldrig börja heller. Men å andra sidan, om man gör långritter och stannar för att ta en paus med fika kanske osv så passar man ju på att ta ett bloss givetvis. Men aldrig nånsin på hästryggen!

Skulle aldrig falla mig in! Röker aldrig runt hästarna el stallet!

_Yggdrasil_ skrev:
Nä istallet kan det ju vara ganska hyfsat dumt att röka.. Men på hästryggen eller i en kärra tycker jag inte att det har nån betydelse.

För en ickerökare så var det himmelriket när man började sätta ut ett litet bås en bit bort från utgången på ställen som shoppingcenters. Även utomhus är röken mycket besvärande för den som inte röker.

Tror inte att det finns någon som äger en rökande häst. Så ni kan ju föreställa er hur den måste uppleva det med någon som sitter på dess rygg och bolmar. Föreställer mig också att hästar är känsligare för dofter än människor. Mer luft än folk drar de ju också ner i sina lungor.

För länge sedan var jag själv rökare och kunde utan att ens tänka att det skulle besvära någon stå och röka på t.ex. en busshållsplats. Idag skäms jag över mitt beteende och förstår inte hur jag kunde vara så hänsynslös.

Hälsning Maja

Skulle aldrig röka på hästryggen. Fast det händer väl att man tar en snusare ibland ;)

När min mor var rökare och vi red ut på långritter kunde det hända att hon tog några snabba bloss.

Nu har min mor lyckats sluta efter nästan 30 år som stor rökare :D :bump: och har återupptagit ridningen. :D

Sanna86 skrev:
Det ser ju fruktansvärt illa ut, man ser ut som en amatör och dessutom är det väl lika fel att röka kring djur som det är att röka kring barn eller andra som inte röker. Desutom en hög skaderisk för både häst och ryttare.
Ser ut som en amatör!? Rökningen påverkar inte ridningen på det sättet... Men jag håller med dig om att det ser illa ut men när man rider så får ju hästen inte röken på sig. så för hästens skull tror jag inte att det spelar någon roll.

Tror du att hästen känner stanken? själv flyttar jag på mig minst 3 meter från en rökare för att det luktar så illa...

Helt ärligt tror jag inte hästen känner så mycket, man rör ju sig framåt så röken hamnar ju bakom.

Russin8 skrev:
Helt ärligt tror jag inte hästen känner så mycket, man rör ju sig framåt så röken hamnar ju bakom.

De som har ett beroende är sällan villiga att se helheten. Man vill så gärna att man skall få fortsätta med sina vanor och försöker göra problemen så minimala man kan. Öppna ögonen och se helheten. Kan slå vad att du även kan tänka dig att röka under spisfläkten runt barn eller i bilen med en ruta nedvevad en liten bit.

Hälsning Maja

Stopek skrev:
De som har ett beroende är sällan villiga att se helheten. Man vill så gärna att man skall få fortsätta med sina vanor och försöker göra problemen så minimala man kan. Öppna ögonen och se helheten. Kan slå vad att du även kan tänka dig att röka under spisfläkten runt barn eller i bilen med en ruta nedvevad en liten bit.

Hälsning Maja
Om du läst vad jag skrivit förut så röker jag faktiskt inte:mad:

Liknande trådar

Hemmet Min mikrovågsugn tog nästan fyr igår och det rök mycket. Nu är den kasserad, men det stinker bränt fortfarande. Jag fixar knappt att...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: Keb71
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 190
Senast: Sesca
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama