Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för den. Det sänkte faktiskt mitt blodtryck lite att se.Såg denna uppgift dock:
Men det är ju dock data från år 2020. Kanske mycket har förändrats sedan dess.
Om det är ungefär samma siffror idag dock så är det sjukt, det är inte ens majoriteten bland rösterna som vill ha det så här.
En plötslig tanke - den där 6 januari kommittén som håller på att presentera sitt arbete nu. Jag är osäker på om de har kommit fram till något och presenterar sitt beslut eller om de ens har någon makt. Men om de skulle komma fram till och kunna visa att Trump var korrupt delaktig i 6 januari och kupp försöket - skulle detta kunna påverka hans val av dessa tre domare i efterhand?Fy tusan vad förbannad jag är över att en enda president fick tillsätta tre stycken!
White nationalist Nick Fuentes rejoices that in overturning Roe, the Supreme Court has laid out a blueprint for banning gay marriage, sodomy, and contraception and imposing "Catholic Taliban rule": "We're having something like Taliban rule in America, in a good way!"
White nationalist Nick Fuentes...? Okej. Men ja, han säger ju som det är.
Enligt wiki så har han delvis latinamerikanskt påbrå, men du vet - så länge man ser vit ut...White nationalist Nick Fuentes...? Okej. Men ja, han säger ju som det är.
Mja, hispanic stod det såg jag och det står väl inte i motsatsförhållande till vit, och är inte samma sak som latin/a/o/x/e. Sen är ju vithet också relativ. Det var en lite dum kommentar av mig.Enligt wiki så har han delvis latinamerikanskt påbrå, men du vet - så länge man ser vit ut...
KällaEighty-eight percent of Democrats, meanwhile, said they strongly oppose the Supreme Court’s ruling on abortion, as did 53 percent of independents.
By comparison, 77 percent of Republican respondents said they support the ruling, while 10 percent opposed it.
På P1 nu från Polen, där gravida ska registreras i ett speciellt register.
Där har vi religion igen. Guds vilja och allt det där. Nä fy fan.Jag har inte läst ett enda vettigt argument för varför man ska vara emot abort. Vad spelar det någon annan för roll om jag gör abort? På vilket sätt påverkas hen? Läste att ett argument är att skattepengar inte ska ”slösas” på aborter. Mm för det är sååå mycket billigare med:
- Mödravård
- Förlossning
- Ev eftervård (som iofs är ibland bristfällig men ändå)
- Föräldrapenning
- Barnbidrag och studiebidrag
- Många års BVC
- Förskola
- VAB
- Grundskola
- Gymnasium
Men absolut, klart vi inte ska slösa skattepengar på att avbryta oönskade graviditeter, hur skulle det se ut.
Men om jag blir gravid och känner att nä jag gör abort. Är inte det då Guds vilja? Han har ju då väglett mig fram till det beslutet, som jag sen genomför.Där har vi religion igen. Guds vilja och allt det där. Nä fy fan.
En röst på D hjälper föga, de har ju backat abortmotståndare alldeles nyligen.Det enda som hjälper är att folk går ut och röstar D så de har tillräcklig majoritet i Kongressen för att 1) avskaffa filibuster (och sedan höja antalet domare i SC) och/eller 2) rösta igenom en federal lag som värnar aborträtten.
En röst på D hjälper föga, de har ju backat abortmotståndare alldeles nyligen.
Många hävdar att det är mord.Jag har inte läst ett enda vettigt argument för varför man ska vara emot abort. Vad spelar det någon annan för roll om jag gör abort? På vilket sätt påverkas hen? Läste att ett argument är att skattepengar inte ska ”slösas” på aborter. Mm för det är sååå mycket billigare med:
- Mödravård
- Förlossning
- Ev eftervård (som iofs är ibland bristfällig men ändå)
- Föräldrapenning
- Barnbidrag och studiebidrag
- Många års BVC
- Förskola
- VAB
- Grundskola
- Gymnasium
Men absolut, klart vi inte ska slösa skattepengar på att avbryta oönskade graviditeter, hur skulle det se ut.
Jag pratade om det med en vän och hennes amerikanska man. Min kompis flyttade dit några år och då hon flyttade hem igen följde han med. Min vän var inte kristen då hon flyttade dit. Hon var rätt stökig då som ung. Men hon hittade något i gemenskapen där som ledde till en tro. Hennes kyrka var väldigt modern och inte alls lika stel som svenska kyrkan var iaf då. Så hon kunde applicera tron i ett nutida, modernt liv. Hennes make har samma tro.Men om jag blir gravid och känner att nä jag gör abort. Är inte det då Guds vilja? Han har ju då väglett mig fram till det beslutet, som jag sen genomför.
Är noll religiös men det är väl såhär man tänker då?
Det är demokratin som är fucked up, inte befolkningen. Och precis det faktumet är vad som gör mig orolig för Sverige/andra länder. Det krävs inte att en majoritet blir t.ex. SDare. Det krävs bara att en majoritet låter dem hållas. Och där är vi ju nu.Såg denna uppgift dock:
Men det är ju dock data från år 2020. Kanske mycket har förändrats sedan dess.
Om det är ungefär samma siffror idag dock så är det sjukt, det är inte ens majoriteten bland rösterna som vill ha det så här.
Men med den logiken så är det ju guds vilja om jag gör abort också. Det kan ju inte bara vara guds vilja lite ibland och när det passar.Jag pratade om det med en vän och hennes amerikanska man. Min kompis flyttade dit några år och då hon flyttade hem igen följde han med. Min vän var inte kristen då hon flyttade dit. Hon var rätt stökig då som ung. Men hon hittade något i gemenskapen där som ledde till en tro. Hennes kyrka var väldigt modern och inte alls lika stel som svenska kyrkan var iaf då. Så hon kunde applicera tron i ett nutida, modernt liv. Hennes make har samma tro.
Nu är han läkare och hon sjuksyster. Vi pratade om hur de i sina yrkesroller ju inte bara står där och ber till gud om de tex få in en patient som håller på att dö. De ingriper ju fysiskt och aktivt jobbar med vad de kan för att rädda liv tex. Och om de lyckas tycker de att det var guds vilja att de skulle lyckas.
Så ser ju många med dem på abort också. Att gud arbetar genom människor. Men de tillhör ju en modernare del av kristendomen och deras pastorer etc är inte bokstavstroende galningar med maktbehov. De förespråkar kärlek och förlåtelse. Och de skulle aldrig pracka på andra sin religion!
Många hävdar att det är mord.