Röd stjärt!

Sv: Röd stjärt!

Svamp= Knallröd stjärt, rodnaden når ned till hudveckena, barnet är ofta mycket irriterat ( gråter ofta, kinkar mm) när man byter blöja.

Bakterieinfektion = Mycket varm och svullen stjärt. Barnet är mycket irrirerat samt har feber.

Vanlig irritation = Högröd stjärt. Rodnaden når inte ned till hudveckena. Barnet har inte speciellt mycket obehag av detta tillstånd.

Ang alla dessa 3 olika saker...Första steget är blöjbyte, dvs använder man tygblöjor byter man till pappersblöjor, använder man ett särklillt märke byter man till annat. Pampers kan ju jag höja ett lite varnande finger emot. Rätt många ungar reagerar på Pampers. Våran fick svamp av dom i allafall.

Viktigt är att man i allafall tvättar stjärten varje gång man bytt blöja och då med ljummet vatten, eller mild tvål och ljummet vatten. Men man måste vara noga med att verkligen skölja bort tvålresterna. Lufta ofta och mycket, samt smörj emd salva som innehåller zink. Zink skyddar mot urin/avföring.

Jo Borago luktar inget vidare kan jag hålla med om!
Den har iaf funkat för oss. Men hon är så väldigt sällan röd, denna gången blev det ju av all bajs...stackarn. Men hon är helt återställd och fin igen! :laugh:

Nu har jag köpt Inotyol, tycker den verkar lite bättre än Bepanthen eftersom den sitter kvar på huden. Vi har luftat jätte mycket med många små olyckor, det går åt många handdukar...

Mynta2: Det verkar vara vanlig irritation, han verkar inte irriterad, har inte feber eller att det går ner till hudvecken.

Calazirya: Blöjorna håller på att ta slut så sambon ska köpa nya efter matchen, och då blir det inte Pampers. Det blir nog Libero lr Huggies.

Det är lite olika vad som funkar bäst. Det är olika på olika barn men för vår del har Bepanthen varit bäst.

Tack för alla tips!! Sambon har oxå fattat att om man vill ha svar på något eller hjälp så vänder man sig till Buke folket:)

Nu är det nästan borta, lite rosa fortfarande men inte alls så där irriterat. Vet inte riktigt om det var Inotyolen eller blöjbytet som hjälpte. Nu använder vi Libero, dom verkar vara riktigt bra! Inte alls så stela som dom Libero vi hade ibörjan, det var pga det vi valde Pampers.

Nu kommer vi hålla oss till Libero och se till att alltid ha Inotyol hemma!

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 903
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Ja, det här med Bruce förmåga att inte hålla tätt inomhus börjar bli en följetång nu, men har dessvärre nått den grad att jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
24 044
Senast: Duplo
·
Kropp & Själ Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: mafias
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget. Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 441
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar