Sv: Rockard!

Ja dom kan väl vara ett par cm kanske.
Och det kan ju vara en 10 cm mellan dom det tror jag blir bra.
Sen vet jag inte vilket som är bäst under eller på sidan av skakeln, har sett både och...

/Lisa

Under eller på utsidan. men det var det du menade kanske :)

Nora: Boken???? du skulle ju filma! Och jag skulle köra stunten!

Ja med du måste ju göra en bildbok också!

Så DU skulle köra stuntsen?? ja då är jag redo med kameran!!

Vet ni vad???
Nu har jag fått avin på posten!!!
Men avhämtas inte innan 16.. :(
Men har jag väntat två månader nästan så lär jag väl klara av att vänta 5 timmar till, men det är svårt!!:bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:

Det ska bli spännande! :)
Hoppas den är bra och passar så man slipper krångel med att skicka tebaks den :eek:

/L

Ja, gud, då dör jag!!

Har tvättat av den med tvål nu. Det var någon skum beläggning på den som luktade apa i hela lght.. (lagom uppskattat av sambon.. *not*)
Så nu ska det bara bli morgon så jag kan åka till stallet o prova...

Det var någon skum beläggning på den som luktade apa

:eek: då vet man det då :crazy:
Men jag hoppas o tror att det måste vara något som skyddar lädret från mögel?

Men men hur är lädret då?? :)

/Lisa

Härligt!

Den såg ju rätt bra ut. Bakselen verkade lite klen bara på bilderna men den kan ju vara bättre i verkligheten. Jag hade bara velat ha däckeln lite längre bak... När kommer bilder förspänt?

Ska däcklen sitta längre bak? *minnesanteckna*
Jag vet ju inte riktigt, utan selar som jag tycker ;) Aldrig haft en bröstsele.. :)

Förhoppningsvis kommer vagnbilder imorgon! Beror på vad det är för väder, och om färgen torkat. ;P Målat och fixat sen vi satt dit bakseleöglorna ifdag. :D

Kul med bilder! :)
Bettet du har kort på är ju ett liverpool :smirk:
Passar det? Hur visste dom vilket strl hästen har??
Men dom har inte ett sådant på hemsidan? Inte vad jag hittar.
Snyggt är det iaf! :D

Vad är detta? Ser ganska skumt ut! :eek:
Skymtar ovanstående detalj i denna bild så det måste vara sidostyckena på huvudlaget.

Hehe ingen sele här dock :D

Jag tror du kan höja bröstan ett hål, kanske två.

Tömmarna!?

Ja nu är det väl bara hästen framför vagn som fattas :D

/Lisa

Haha!
Du får skriva lika i trådarna elr hålla dig til en :devil: jag hinner ju inte med :D

Du/ngn skulle ju "operera" bort skygglapparna på huvudlaget, därav varför det ser ut som det gör! :)
Varför böt du inte ut sidostyckena bara? Elr det kanske inte går...

Jo är bettet mjuk? Alltså :D är det en stång med överdragen plast? Eller bara gummi/plast?
Är det "äppelsmak"?

Vad är detta? :D

/L

Japp. De är ett liverpool.
De skrev o frågade om de kunde skicka med ett bett o isf vilken strl.. :) Så det passar. Men visste ju inte vad jag skulle få, så jag blev glad, för ett liverpool har jag velat haft. Tycker de är snygga. :)Det är bara en vanlig "plaststång", altså ganska hård. Jag tuggade lite på den, men kände ingen äppelsmak!! :(

Ja, det är skygglapparna som är bortoppererade på den bilden, Jag hade inga sidostycken som passade, alla andra träns jag har är ju mycket smalare! och att leta sidostycken tyckte jag verkade jobbigt.. Jag har aldrig tänkt använda skygglappar så då kapade jag bort dem.. :) Vill jag ha det någon annan gång får jag väl köpa ett nytt huvudlag. :)

"detta" är nog bakselen.. själva "spänna-fast-tampen".. Den var lite "böjd", men helt ok. :)

Tömmarna glömde jag i sadelkammaren, får väl komma ihåg dem när det kommer bilder i vagn. :)

Haha! Ja det är ju liite jobbigt om man glömmer tömmarna när man ska köra :rofl:
Jag tuggade lite på den, men kände ingen äppelsmak!!
Ja jag har läst om nån mer som provat o inte kände nån äppelsmak!
Haha jag är sugen på att prova själv :smirk:
Ja vad sa pålle om bettet?
Smaskade elr brydde sig inte alls som det ser ut på bilderna? :)

/L

"jaha, var det nått märkvärdigt med det här eller ska du bara stå där med kameran?"..
Nej, han är gammal o klok, så inte bryr han sig nått om bett... Han bara jagade hötappar.. :) Man får inte vara dum vet du, då kan man bli mager!!!

Han vart väl mest plutt när jag bara provade kläderna på honom och sen klädde av honom och släppte ut honom i hagen igen.. *kärring*:)

Premiärkört idag!
Lastade hästen och åkte till garaget, lastade ur och selade på och körde till stallet. :)
Fungerade fint. :)

Gjorde aldrig någonting åt skakelöglorna utan trädde bara i skaklarna så alla öglor ligger framför tilburytugsen...

Vet inte om draglinorna var lite korta, men det verkade fungera bra..
Kompisen har tagit kort med sin kamera..
Ska försöka stjäla åt mig dem så snart jag kan!!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
27
· Visningar
1 394
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?