Sv: Rockard!

Tycker den ser fin ut, men skaklarna kanske borde vara bockade upåt på något sätt eftersom vagnen är så pass hög? Så att det inte blir bakvikt menar jag om man kör med bröstsele.

*hmm*
Ska ju ha den till min (lilla) d-ponny.. skaklar o sånt kanske blir för långt, hon som äger den har haft den till storhäst..
Men då har man ju iaf någonting att utgå ifrån, om man skulle behöva korta/böja skaklar..

ska dit o kika imorrn iaf!
visst måste en sådan vagn gå in i hästtransporten?

Ja.. Det tror jag. Mät den på bredden för säkerhets skull.
Man kan ju köra in den bak och fram och sticka ut skaklarna genom övre bakluckan om den är för lång.

ja, eller hur.. kanske får ringa och fråga hur bred den är..
Så man kan plocka hem den på en gång om det är nått som passar.. har jag tur kanske selen kommer imorgon oxå!

Den verkar fin men passa så den inte e för smal på bredden. Så ni inte välter i kurvorna om hästen springer på lite, med tanke pa att den var rätt hög oxå. Men tror den e helt ok:)

Ja den där var nog prisvärd om den är i bra skick!
Mkt rost o skavanker är ju inte kul att åtgärda efter köp :crazy:
Undrar varför hon säljer den? Slutat med körning? Kanske slutat med hästar...
Skaklarna är höga och ska därför fästas högt på selen, hur var det med din sele? Du har högt skaklefäste? Då ska det fungera bra! :bump:

/L

Hehe :rofl: Det tänkte jag inte på. Men varför har dom satt hjuen så?! :p

Hoppas allt passar nu då :bow: Vad är det för sele du har köpt?

_L_ skrev:
Ja den där var nog prisvärd om den är i bra skick!
Mkt rost o skavanker är ju inte kul att åtgärda efter köp :crazy:
Undrar varför hon säljer den? Slutat med körning? Kanske slutat med hästar...
Skaklarna är höga och ska därför fästas högt på selen, hur var det med din sele? Du har högt skaklefäste? Då ska det fungera bra! :bump:

/L

Hon skulle sälja den för att hon inte skulle köra halvblodet så mkt, och ponnyn skulle aldrig bli "kraftig nog" att dra den.. hon hade tydligen flera vagnar.

Har beställt en sele från equilex, har ju inte fått den än. men borde inte det fungera?

Álin skrev:
Hehe :rofl: Det tänkte jag inte på. Men varför har dom satt hjuen så?! :p

Hoppas allt passar nu då :bow: Vad är det för sele du har köpt?

Jag vet inte! det var karln som påpekade det. :)

Har köpt den "billiga" bröstselen från equilex. hoppas det passar ihop!!

Hehe jasså :p

Okej :) Ja de passar nog ihop. Har också gluttat på den selen lite men jag köpte till lite saker till lokselen jag redan har i stället. Funkar nog det med när allt blir klart.

Kolla i vilken höjd ungefär skackelläget är på din häst och jämför när du kollar på vagnen hur tyngden blir i skacklarna. För dragtyngden borde inte blir så farligt tung.

Öhhh...svårt att förklara...kolla på körbilder så ser du på ett ungefär. På den övre halvan av magen kanske man kan säga? Fast ändå inte mitt på ryggen... Har din häst inte en jättemage så tror jag nog det räcker som ungefärligt mått.

Jo men jag tror det ska passa ihop!
Fast om vagnen inte passar alls kan du väl sälja den igen! :D

/L

Då får ni hålla en tumme imorgon förmiddag. :)
Både på att den ser bra ut, och att den går in i transporten. :)
Hon skulle mäta och ringa mig senare, hoppas hon gör det bara! :)
:crazy:

Nu ringde hon.. den var 164-165 cm bred.. något stag som sticker ut.. tveksamt om jag får in den i transporten.. ut och mäta imorgon bitti.. annars får jag hyra en öppen vagn..:crazy:

Då är den då absolut tillräckligt bred! För tävling kan den vara lite för bred men det går ju bra ändå. Hoppas ni har en bred transport!!

Risken/chansen att jag ska ut och tvla körning är väl inte särskilt stor..
men man vet ju aldrig!

Blir nog att hyra en vagn imorgon bitti.. Tror transporten är 160 invändigt... :(

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
27
· Visningar
1 394
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?