Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis det jag satt och funderade på. Vad är det som är så hemsk att visa känslor? Att man blir glad, rädd, arg, besviken osv. Nu menar jag inga överhysteriska saker utan bara vanliga känslor.
Är inte risken att man fostrar sina barn till robbotar som inte kan visa vad de känner för det är ju fult att visa några känslor?
Jag såg inte programmet, men kommentaren handlade väl om att aldrig SKRIKA åt barnen och aldrig kalla dem för 'fula namn' ? Att inte bli arg/lessen etc tycker jag inte har med det att göra alls. Jag kan vara jättearg utan att skrika. Tro mig, det går fram ändå
Jag och min sambo skriker inte åt varandra, och kallar inte varandra för olika namn, men vi har massor av känsloyttringar ändå. Jag säger aldrig att han är dum i huvudet eller en idiot, men nog kan jag vara arg (och säga det!) ändå.
Mitt mål är att inte skrika åt min dotter (men förmodligen kommer jag göra det ändå) men mitt mål är inte att aldrig bli arg på henne. Det är mitt jobb att bli arg på henne när det behövs. Men jag tror inte på skrikametoden. Och som sagt, min sambos föräldrar har aldrig skrikit åt honom. Någonsin, vad han kommer ihåg iallafall. Men han har ändå blivit tillsagd och han är ingen robot.
Robin berättar bl a att hon aldrig höjt rösten till sina barn och att hon aldrig sett på dom med annat än ett leende på sina läppar!!
Jag såg inte detta, men det verkar ju helt knäppt. Undrar vad Dr Phil kan ha haft för tanke med att låta henne göra så. Jag håller med Angelina. På vilket sätt skulle det hjälpa?
Jag tror att det är stört omöjligt att inte någon gång bli arg på sina barn eller höja rösten, om så har man antagligen grava problem (och behöver hjälp av en terapeut för att komma i kontakt med sina känslor) eller så har man spenderat för lite tid med sina barn.
QUOTE]
Är det inte det där som gör att paret Pitt/Jolie kan skaffa så enormt många barn på så kort tid? De har väl knappast det praktiska ansvaret för sina egna barns läggningstider, för alla konflikter ja allt som har med ett liv med barn att göra. Då är det nog lätt att fortsätta uttöka barnaskaran, de lär ju knappast märka någon praktiskt skillnad på tre eller tio barn.
Jag bara undrar hur jag skulle hnna ge alla mina barn min tid, om jag hade så många i så nära ålder. Den kvalitetstiden man kanske vill ägna åt ett barn hinns ju inte med då man har tusen andra saker för sig. Jag har fullt upp med två. Är dom i samma ålder plockar de ju på samma sorts uppmärksamhet också.
Är det inte det där som gör att paret Pitt/Jolie kan skaffa så enormt många barn på så kort tid? De har väl knappast det praktiska ansvaret för sina egna barns läggningstider, för alla konflikter ja allt som har med ett liv med barn att göra. Då är det nog lätt att fortsätta uttöka barnaskaran, de lär ju knappast märka någon praktiskt skillnad på tre eller tio barn.
Jag bara undrar hur jag skulle hnna ge alla mina barn min tid, om jag hade så många i så nära ålder. Den kvalitetstiden man kanske vill ägna åt ett barn hinns ju inte med då man har tusen andra saker för sig. Jag har fullt upp med två. Är dom i samma ålder plockar de ju på samma sorts uppmärksamhet också.