Robin (dr phil´s fru)

Sv: Robin (dr phil´s fru)

*delvis kl*

Är det ingen som tänkt på att de kanske inte bestämmer helt och håller själva över TV-showen? Jag antar att det finns producenter med i bilden, som vill ha "bra" TV och höga tittarsiffror och som kanske är krävande vg dr Phil och hans familj image.

Precis det jag satt och funderade på. Vad är det som är så hemsk att visa känslor? Att man blir glad, rädd, arg, besviken osv. Nu menar jag inga överhysteriska saker utan bara vanliga känslor.

Är inte risken att man fostrar sina barn till robbotar som inte kan visa vad de känner för det är ju fult att visa några känslor?

Jag såg inte programmet, men kommentaren handlade väl om att aldrig SKRIKA åt barnen och aldrig kalla dem för 'fula namn' ? Att inte bli arg/lessen etc tycker jag inte har med det att göra alls. Jag kan vara jättearg utan att skrika. Tro mig, det går fram ändå ;)

Jag och min sambo skriker inte åt varandra, och kallar inte varandra för olika namn, men vi har massor av känsloyttringar ändå. Jag säger aldrig att han är dum i huvudet eller en idiot, men nog kan jag vara arg (och säga det!) ändå.

Mitt mål är att inte skrika åt min dotter (men förmodligen kommer jag göra det ändå) men mitt mål är inte att aldrig bli arg på henne. Det är mitt jobb att bli arg på henne när det behövs. Men jag tror inte på skrikametoden. Och som sagt, min sambos föräldrar har aldrig skrikit åt honom. Någonsin, vad han kommer ihåg iallafall. Men han har ändå blivit tillsagd och han är ingen robot.

Jag såg inte programmet, men kommentaren handlade väl om att aldrig SKRIKA åt barnen och aldrig kalla dem för 'fula namn' ? Att inte bli arg/lessen etc tycker jag inte har med det att göra alls. Jag kan vara jättearg utan att skrika. Tro mig, det går fram ändå ;)

Jag och min sambo skriker inte åt varandra, och kallar inte varandra för olika namn, men vi har massor av känsloyttringar ändå. Jag säger aldrig att han är dum i huvudet eller en idiot, men nog kan jag vara arg (och säga det!) ändå.

Mitt mål är att inte skrika åt min dotter (men förmodligen kommer jag göra det ändå) men mitt mål är inte att aldrig bli arg på henne. Det är mitt jobb att bli arg på henne när det behövs. Men jag tror inte på skrikametoden. Och som sagt, min sambos föräldrar har aldrig skrikit åt honom. Någonsin, vad han kommer ihåg iallafall. Men han har ändå blivit tillsagd och han är ingen robot.

Ja men visst. :)
Det behöver inte betyda ytterligheter.

Robin berättar bl a att hon aldrig höjt rösten till sina barn och att hon aldrig sett på dom med annat än ett leende på sina läppar!!

Nu såg inte jag programmet men jag tror att Robin skämtar aprillo.....

Jag tror att det är stört omöjligt att inte någon gång bli arg på sina barn eller höja rösten, om så har man antagligen grava problem (och behöver hjälp av en terapeut för att komma i kontakt med sina känslor) eller så har man spenderat för lite tid med sina barn.

Jag skriker inte i onödan på mina barn och skulle aldrig komma på tanken att kalla dem fula namn men kommer det en bil just när någon av döttrarna bestämt sig för att göra en rusning mot vägen så nog sjutton skriker jag till!

Mina barn har också sett mig gråta hejdlöst några gånger, bl.a. en gång när min häst just blivit avlivad och en annan gång för att jag blev så otroligt rädd att min ena dotter skulle skada sig allvarligt.
Jag tror dock inte att tagit någon skada av detta, snarare tvärtom. De kände sig väldigt upplivade över att mamma kände sig bättre sedan de kramat mig och jag tror också att det växte fram en förståelse över att även vuxna kan bli ledsna och arga och det är faktiskt o.k.

Jag såg inte detta, men det verkar ju helt knäppt. Undrar vad Dr Phil kan ha haft för tanke med att låta henne göra så. Jag håller med Angelina. På vilket sätt skulle det hjälpa?

Jag tänker mig att dels så visste väl inte Dr Phil att hon skulle agera just så som hon gjorde. (Fast å andra sidan kanske de hade klippt bort om han tyckt det var onödigt..) Och jag tror det kan ha fått en VISS positiv effekt; för den 17åriga sonen. Han fick någon som visade honom empati och totalt ställde sig på hans "sida" på något sätt. Det var först då han började öppna sig mer och tårarna kom och han talade om mer om hur han kände sig inuti.

Jag tror att det är stört omöjligt att inte någon gång bli arg på sina barn eller höja rösten, om så har man antagligen grava problem (och behöver hjälp av en terapeut för att komma i kontakt med sina känslor) eller så har man spenderat för lite tid med sina barn.

QUOTE]

Är det inte det där som gör att paret Pitt/Jolie kan skaffa så enormt många barn på så kort tid? De har väl knappast det praktiska ansvaret för sina egna barns läggningstider, för alla konflikter ja allt som har med ett liv med barn att göra. Då är det nog lätt att fortsätta uttöka barnaskaran, de lär ju knappast märka någon praktiskt skillnad på tre eller tio barn.

Jag bara undrar hur jag skulle hnna ge alla mina barn min tid, om jag hade så många i så nära ålder. Den kvalitetstiden man kanske vill ägna åt ett barn hinns ju inte med då man har tusen andra saker för sig. Jag har fullt upp med två. Är dom i samma ålder plockar de ju på samma sorts uppmärksamhet också.

Är det inte det där som gör att paret Pitt/Jolie kan skaffa så enormt många barn på så kort tid? De har väl knappast det praktiska ansvaret för sina egna barns läggningstider, för alla konflikter ja allt som har med ett liv med barn att göra. Då är det nog lätt att fortsätta uttöka barnaskaran, de lär ju knappast märka någon praktiskt skillnad på tre eller tio barn.

Jag bara undrar hur jag skulle hnna ge alla mina barn min tid, om jag hade så många i så nära ålder. Den kvalitetstiden man kanske vill ägna åt ett barn hinns ju inte med då man har tusen andra saker för sig. Jag har fullt upp med två. Är dom i samma ålder plockar de ju på samma sorts uppmärksamhet också.

Visst är det så och det är också anledningen till att vi väntat med att skaffa en "trea". Med två små barn i samma ålder så får man jobba på att försöka fixa ensamtid och kvalitetstid med dem båda två.
Men har man ett gäng barnsköterskor som fixar ruljansen så visst hade man kunnat skaffa sig ett helt gäng och bara njuta av den goda sidan av barnaalstrandet!

nu har ju inte jag barn, så ja kanske inte vet vad jag talar om men man har ju kompisar som har barn i trotsåldern å osv, å ja menar då om barnet har gjort nå fel ska man uppfostra den med ett leende då? e de inte bättre å liksom förklara klart å tydligt att barnet har gjort fel? ne jösses e så himla kass på å skriva va ja menar men nån kanske förstår? men de här med å skrika på ett barn de tror jag inte funkar heller men ja skulle dock aldrig klandra nån som gjorde de,

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 859
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat