Robin (dr phil´s fru)

Angelina

Trådstartare
är hon på riktigt? Såg ett avsnitt igår om en stackars kille som hade en hemsk mamma. Då kommer robin och sätter sig bredvid killen och säger till mamman hur hon gjort med sina pojkar. Robin berättar bl a att hon aldrig höjt rösten till sina barn och att hon aldrig sett på dom med annat än ett leende på sina läppar!!

Men hallå, vill de att man ska må dåligt eller? Jag har höjt rösten åt mina barn och jag har sett på mina barn på alla möjliga sätt (sur, arg, irriterad, trött, uppgiven osv). Är jag en dålig förälder nu?

Självklart hade hon rätt i att killens mamma inte behandlade honom på ett bra sätt men man är väl inte mer än människa.

Är det möjligt att ALDRIG höja rösten åt sina barn?

Sv: Robin (dr phil´s fru)

Jag har svårt att tro att det är möjligt att ALDRIG höja rösten.
Dessutom tror jag inte att det är bättre att alltid le mot sina barn. Att vara allvarlig och förklara för barnen då de gör fel, är också viktigt. Men det kanske var Dr Phils jobb :crazy:

Hon verkar väldigt tillgjord, både på insidan och utsidan....

Tycker inte mycket verkar äkta med henne. De är ju bara lite 'för' perfekta. Särskilt om man nu ska gå tillbaka och kolla historien när han varit gift innan och otrogen mot första frun osv... (sen står det ju mycket mer i skvallerpressen i USA angående ev uteslutningar ur psykologförbundet osv, men det vet man ju inte om det är en massa bs) Men det kan inte vara lätt att vara så perfekt, tror personligen det är mycket spel för gallerierna.

Jag är inte mycket för att skälla på mitt barn, men visst händer det, det är bara naturligt. Men deras barn kanske är någon slags underbarn?

Min sambo kan iallafall inte MINNAS en enda gång hans föräldrar höjt rösten åt honom. Blivit sura, besvikna, jaaa, även arga, men aldrig höjt rösten. Sen vet man ju inte om han har selektivt minne, jag tror inte jag skulle klara av det iallafall ;)

Ang Robin - så, vad kan man säga. Jag tror inte så mycket på skvallerpressen, och deras image är ju deras karriärer, så jag har inte så mycket åsikter ...

jag såg också programmet o reagerade på hennes Perfekta Beskrivning av sig själv. SÅ perfekt tror jag inte man är om man är människa. Men samtidigt så blev jag glad över det hon framförde till mamman; att "om någon sagt de ord till mina barn som du säger till din son så skulle de få veta att de levde!". Dessutom tycker jag att hon sa något bra till pojken: Jag vill bara hålla om dig! Och sen strök hon hans hand och log mot honom.

Mamman verkade ju faktiskt nästan "avstängd" - där sitter hennes son och börjar öppna sig och tala om hur han känner. Och mamman ser helt oberörd ut; sur min och ville bara avbryta.

Jag kände bara att det normala borde väl ändå ha varit att lyfta på häcken (när sonen började gråta), gå fram och ge sin son en kram och säga "Förlåt".

Usch de hittar alltid grymma fall där. Jag gillar både dr Phil och Robin men tycker det mesta de säger är common sense.

jag såg också programmet o reagerade på hennes Perfekta Beskrivning av sig själv. SÅ perfekt tror jag inte man är om man är människa. Men samtidigt så blev jag glad över det hon framförde till mamman; att "om någon sagt de ord till mina barn som du säger till din son så skulle de få veta att de levde!". Dessutom tycker jag att hon sa något bra till pojken: Jag vill bara hålla om dig! Och sen strök hon hans hand och log mot honom.

Mamman verkade ju faktiskt nästan "avstängd" - där sitter hennes son och börjar öppna sig och tala om hur han känner. Och mamman ser helt oberörd ut; sur min och ville bara avbryta.

Jag kände bara att det normala borde väl ändå ha varit att lyfta på häcken (när sonen började gråta), gå fram och ge sin son en kram och säga "Förlåt".

Håller med, Robin sa mycket bra också!! Det var bara det där att hon ville framstå som så perfekt, det hjälper väl ingen! Man känner sej ju bara dålig...

Jag håller med Mitten, det är ju deras image att vara sådär helylle och perfekta. Vilka skulle dom annars vara att ge råd till alla mindre lyckade? ;)

Sen så tror jag nog att en del klarar av att aldrig höja rösten till sina barn. Det finns ju dom som lever som oskulder hela livet, aldrig provar alkohol eller liknande. Finns det folk som klarar det, så nog finns det nog dom som klarar av att aldrig höja rösten..

[SÅ perfekt tror jag inte man är om man är människa./QUOTE]

Jasså, varför inte ? Det finns folk som är grymma mot ´tex djur, en del hävdar att det är pga fattigdom, men varför finns det då människor i dessa länder som värnar om sina djur ??

Skulle det då inte finnas en del människor som verkligen ALDRIG höjer rösten åt sina barn ? VARFÖR ska man göra det bara för man är människa ?????

Håller med, Robin sa mycket bra också!! Det var bara det där att hon ville framstå som så perfekt, det hjälper väl ingen! Man känner sej ju bara dålig...

Ja, och på något sätt tappar hon trovärdighet. När man beskriver som Mrs Perfect så blir det liksom svårt att ta till sig och då är risken att mamman o pappan i detta program mest tänker/säger "jaja, hon sa ju så för att hon är hans fru" eller "jaja, det är lätt att vara perfekt när man har Dr Phil som make (och alla pengar)". Det finns en risk att budskapet liksom förtas.

Det kanske är tur att han inte himla ofta ber henne om "råd".

Men har han verkligen varit gift innan?! För ett program av Dr. Phil berättade de ju hur de träffades och det var typ fortfarande collegestudenter då. De har ju varit gifta i runt 30 år eller så, så hur ska han ha hunnit med en hustru innan Robin?

:confused: :confused: :confused:

Skulle det då inte finnas en del människor som verkligen ALDRIG höjer rösten åt sina barn ? VARFÖR ska man göra det bara för man är människa ?????

Tja, det kanske finns någon enstaka. Men, det handlade ju inte bara om just höja rösten (tonnivån) utan att hon sade sig alltid tittat på dem med kärleksfull blick och aldrig någonsin sagt annat till dem än att de är perfekta barn.

Jag tycker det låter rätt otroligt. Någon gång måste väl även Robin vara på lite dåligt humör och "fräsa till" eller säga något opedagogiskt? (Om inte annat så borde man väl kanske ha höjt rösten för att ropa "Akta dig för poolkanten/bilen/hästen" eller något annat.)

Att det däremot överlag handlat om kärlek, omtanke och respekt i hennes och hennes makes fostran är ju inte så otroligt. Ganska sannolikt kanske.

Jag tror inte ens hon menade så som det lät. Jag menar om hennes barn aldrig fått något annat än "du är perfekt" som budskap så skulle det nog riskera bli rätt jobbiga ungar. :crazy: Någon slags regler om hur man uppför sig i hemmet och annars har de ju haft (dr Phil talade ju om det) och för att sådana ska funka så måste man ju ibland kanske säga "gör inte så" eller "du ska vara hemma den och den tiden" eller "vi tolererar inte att du slår din lillebror" - även om man inte just höjer rösten.

Tja, det kanske finns någon enstaka. Men, det handlade ju inte bara om just höja rösten (tonnivån) utan att hon sade sig alltid tittat på dem med kärleksfull blick och aldrig någonsin sagt annat till dem än att de är perfekta barn.

Jag tycker det låter rätt otroligt. Någon gång måste väl även Robin vara på lite dåligt humör och "fräsa till" eller säga något opedagogiskt? (Om inte annat så borde man väl kanske ha höjt rösten för att ropa "Akta dig för poolkanten/bilen/hästen" eller något annat.)

Att det däremot överlag handlat om kärlek, omtanke och respekt i hennes och hennes makes fostran är ju inte så otroligt. Ganska sannolikt kanske.

Jag tror inte ens hon menade så som det lät. Jag menar om hennes barn aldrig fått något annat än "du är perfekt" som budskap så skulle det nog riskera bli rätt jobbiga ungar. :crazy: Någon slags regler om hur man uppför sig i hemmet och annars har de ju haft (dr Phil talade ju om det) och för att sådana ska funka så måste man ju ibland kanske säga "gör inte så" eller "du ska vara hemma den och den tiden" eller "vi tolererar inte att du slår din lillebror" - även om man inte just höjer rösten.

:bow::bow::bow:

Ok, jag hade hört talas om det också, men iom programmet så tänkte jag att det kanske bara var ett rykte. :p

Jo, man får verkligen plocka lite här och där från hans råd. :angel:

Tycker inte mycket verkar äkta med henne. De är ju bara lite 'för' perfekta. Särskilt om man nu ska gå tillbaka och kolla historien när han varit gift innan och otrogen mot första frun osv...

Men ärligt talat, vad spelar det för roll om dr Phil har varit gift som tonåring (?) och var otrogen som ung i sitt första äktenskap? Det gör väl snarare honom mer mänsklig och med större livserfarenhet? Ska man inte bry sig om hans råd längre, eller vad, bara för att han har ett förflutet? :confused:

Eller är det som vanligt, att otrogna män är kräk och svin och borde buntas ihop och skjutas hela högen, oavsett anledning eller bakgrund? :angel:

Va? Var har jag någonsin sagt att någon man borde buntas ihop och skjutas otrogen eller ej?? :confused: Jag som inte ens önskar mitt ex nåt illa efter allt han utsatte mig för?

Jag ville bara säga att de är lika mänskliga som vi andra. För mig är lögner alltid värre än sanningen och det gör att JAG tappar förtroendet för människor. För mig personligen bryr jag mig inte för JAG är inte varken gift med eller på något vis intresserad av Phil McGraw.
Och ja, det ger mer livserfarenhet och han vet vad han pratar om på ett annat vis, men varför då mörka det? Man behöver inte vara så perfekt.

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 859
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat