Riktigt bitsäkra bollar?

G

glimmie

vart får man tag på sådana? Det fanns jogleringsbollar på I*EA förut, dom var dom enda bollar som höll för våran vandalist. Tyvärr lämnas dom i skogen lite här och där när han får upp spår på något. Nu ser jag inte om dom går att få tag på längre :mad:
Så vad har ni för några tips och idéer på riktigt slitstarka bollar? Tennisbollar går sönder efter ungefär 2 minuter....även dom som är till för hundar. :crazy:

Sv: Riktigt bitsäkra bollar?

På lantmännen finns en boll med ben-motiv på. Den låter lite när man skakar den. Det är den enda som det tar längre tid att sabba än alla andra bollar.

MercedesBenz skrev:
Det är den enda som det tar längre tid att sabba än alla andra bollar.

Hehe..låter som att du har en lika bollglad hund som jag :angel:
Måste kollas in!

Hehe ja bollar och allt annat hon hittar smulas sönder i småpartiklar. Ingenting håller för hennes metoder.... Men söt e hon iaf :D

Jag har en avlång tennisboll :D den har jag haft nu i ett halvår utan att den är sönderbiten....köpte på en smådjursklinik i karlstad...kanonbra...den är ca 25 cm lång men se fö ut som en vanlig tennisboll....

Jag har en sån oxå...eller ska jag säga hade. Den är numera i småbitar :)

Min höll i tre minuter. Däremot en "tennisboll" som är fyrkantig. Den har de inte lyckas ta sönder!!

Men hur fungerar de helgjutna och tunga bollarna på era bollmarodörer?

Vi har haft ett par - ännu helt ok efter ett helt hundliv!

De som är av Engelskt gummi "ska" ju hålla. Alla gummileksaker ska vara engelska, inte Thailand så brukar de hålla hur länge som helst! Jag har nån leksak i nylon också som håller. Men hundarna tycker å andra sidan att de är rätt så trista :D

Tänker du på Kong Orginal. Den ska vara omöjlig att bita sönder, säger både tillverkare och säljare. Den har ju garanti om hunden råkar bita sönder den. Har utnyttjat den garantin många gånger... :D :angel:

En hund som lärt sig tekniken får sönder det mesta.

Nej det gäller alla gummileksaker. Ringar och allt sånt. De engelska är bäst.

Ikeabollarna är helt fantastiska. Tappade tyvärr just bort den enda jag hade. :cry: Funderar på att beställa från Norge eller nåt.

Alla andra bollar förstör hunden direkt. Ikeabollen har hon lyckast göra fullt med små hål i men de "drar ihop sig" eftersom det är så segt gummi.. Det blev punka på den förut men dagen efter var den normal igen! :)

Tippan, vad är det för engelskt gummi du pratar om? Har du någon bild på saker av mirakelmaterialet så man vet vad man ska kolla efter? :)

Det är bara att läsa på produkten. Det står som på gummit med liten text. Made in...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 507
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar