Orolig att katten har blivit tagen av rovdjur

Åh, kan verkligen tänka mig den lyckan!! Efter så lång tid, vad skönt att höra att det slutade lyckligt och att katten efter omständigheterna mådde bra ❤️ Tack så jättemycket!


Jösses, vad hemskt! :( Rovfågel har jag funderat lite på också om det kan vara. Men tror vi har mest ormvråk häromkring. Fast kanske så illa att de också kan ge sig på vuxna katter..? :( Bor i Skaraborg.

Är lite ny på det här med forum. Blev nog lite konstig ordning på mina svar :)
Nej, vråk är ingen fara för vuxna katter.
Jag hoppas du hittar henne. Det värsta är att inte veta. :( :heart
 
Åh det är så fruktansvärt jobbigt när ens katter är borta och man inte vet vart de tagit vägen😣 Håller tummarna att er tjej kommer tillbaka oskadd❤️

Tyvärr finns det dock en risk med rovdjur vilket vi har erfarenhet av. Våra tre katter blev tagna av räv (mest troligt) inom 1,5 år efter vi flyttat till gård😢. De hade levt som utekatter i flera år på en annan plats men försvann alla när vi flyttade trots att vi höll dem inne nattetid etc. Vi hittade spår (blod/hår) efter två av katterna men det var snö så lite enklare att se spår. Tredje katten var bara spårlöst försvunnen från en timme till en annan och han gick aldrig mer än några meter från huset. Finns ganska många katter hyfsat nära oss så vet inte om vi haft väldigt otur men vi kommer inte skaffa nån mer katt, är alldeles för jobbigt om de skulle försvinna.

Men med det sagt ska du ska inte ge upp hoppet!❤️ Katter har ju en tendens att försvinna i perioder men vanligtvis brukar de ju dyka upp igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp