Tyvärr har inte katten kommit tillbaka hem än, hon är så saknad
Är ute och letar varje dag men känner mig begränsad av mörkret. Jobbar typ 8-17. Svårt att leta i landsbygd utan gatulampor, även med en bra ficklampa.
Fick tips av grannar i onsdags att hon då hade synts till på ett ställe 10 min tidigare, så jag skyndade förstås dit. Tacksam att ha snälla grannar i byn som hjälper till att hålla koll! Men tyvärr hittade jag henne inte då. Den som hade sett henne sa att hon blivit rädd och sprungit iväg.
Men i lördags när jag var ute och letade såg jag själv henne eventuellt! Det var på långt håll och sådan kort stund, så kan inte med säkerhet säga att det var hon. Men till storlek och färg skulle det kunna ha varit hon. Tyvärr sprang katten in i en hage med taggtråd där jag inte lätt kunde ta mig in. Såg inte alls vart den tog vägen. Stod kvar länge och lockade men ingen katt.
Så totalt har det väl varit 3-4 observationer av en katt som liknar henne under de här veckorna som hon har varit borta. Alla inom typ samma område. Hon är en skygg och relativt solitär katt från början, reserverad för nya människor osv. Skulle så gärna bara vilja få bekräftat om det är hon som har synts till. Känns hopplöst till och från, ju fler dagar som går utan att hon kommer hem. Men hon är saknad här hemma
Har funderat lite på kattfälla, är det någon som har erfarenhet av det? Kanske först ska försöka bekräfta att det är hon som synts till innan man ställer ut en sådan?