Inte_Ung
Trådstartare
Och jag har oftast lyckats med att förutse just framtiden.Jag vet tydligen till skillnad från dig att jag inte helt kan förutse framtiden.
Det handlar om att göra en noggrann analys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag har oftast lyckats med att förutse just framtiden.Jag vet tydligen till skillnad från dig att jag inte helt kan förutse framtiden.
Tja jag gissar att intelligens spelar en viss roll, men den lär överskuggas av saker som arv, miljö, utbildning (som har mycket med miljö att göra), intresse, kön impuskontrol mm.Frågan är ju egentligen om det spelar någon roll?
När man försöker att sammanfatta vilka egenskaper som gör att vissa människor är rika och andra inte är det.
Det har jag inget behov av.Om du vill veta hur länge din Motorola har så får du kolla upp det själv. Min egna mobil har jag full koll på och är inköpt 22 och är modell 21 och den slutar nästa år få uppdatering så då ryker BankID, Bank appen och Swish.
Förövrigt har du bara skrivit Motorola och inte modell så det blir omöjligt att kolla
Om du läser om tråden från början så kommer du se att det var du som drog igång frågeställningarna. Andra har bara svarat på dina påståenden.Ja, det trodde jag med från början.
Och det var också min avsikt.
Men på något sätt så spårade den ur.
Det fanns väl ett behov av det så jag är okej med det
Jag är inte så säker på att jag håller med här.Tja jag gissar att intelligens spelar en viss roll, men den lär överskuggas av saker som arv, miljö, utbildning (som har mycket med miljö att göra), intresse, kön impuskontrol mm.
Klart att om man har en funktionsvariation som downs syndrom blir det uppenbart att det är svårt att skaffa sig ett högt betalt jobb men de allra flesta i världen har intelligens nog att hantera sin ekonomi. Det är sällan
intelligensen som fallerar om man blir misshandlad och tvingas lämna hus och hem, eller om man hellre spelar WoW än läser på läkarlinjen.
Ja företag har det bättre än företaget "familj" där får man då inte dra av alla kostnader.Det är ingen subvention på samma sätt som ränteavdrag mot tjänst.
Alla kostnader i ett företag är avdragsgilla mot intäkter i företaget.
Så har det liksom alltid varit.
Det är skillnad på privat konsumtion och företagande.
Jaha, då tappade jag väl tråden då.Om du läser om tråden från början så kommer du se att det var du som drog igång frågeställningarna. Andra har bara svarat på dina påståenden.
Motorola verkar bra för dem som har som vana att krossa eller tappa bort sina mobiler
Då är det bra att de är billiga och spelar ingen roll att de har en tidsbegränsad säkerhet.
Annars så är ju 700:- vart annat år fortfarande mindre pengar än en iPhone för 10 000:- vart 5:te år.
Och blir du hackad så är det inte dålig planering utan otur eller?Det har jag inget behov av.
Det är andra faktorer som spelar större roll för säkerheten.
Just den här diskussionen vill jag inte ge mig in på.Ja företag har det bättre än företaget "familj" där får man då inte dra av alla kostnader.
Det är annars ett rätt tamt försvar att hela räntan är avdragsgill och inte bara 30%
Det finns andra sätt att undvika det på.Och blir du hackad så är det inte dålig planering utan otur eller?
Kapitalförstöring känns ju inte så ekonomiskt begåvat och verkligen slösaktigt. Det går tvärt emot vad du har förespråkat i tråden.Motorola verkar bra för dem som har som vana att krossa eller tappa bort sina mobiler
Då är det bra att de är billiga och spelar ingen roll att de har en tidsbegränsad säkerhet.
Annars så är ju 700:- vart annat år fortfarande mindre pengar än en iPhone för 10 000:- vart 5:te år.
Ja vi vet att du har höga tankar om dig själv och låga tankar om pöblen som inte nått upp till din nivå.Just den här diskussionen vill jag inte ge mig in på.
Den är så svår att förstå för någon som inte själv driver företag.
Vilket också är en faktor för hur man lyckas i affärer.
Är du så lyckad då?Just den här diskussionen vill jag inte ge mig in på.
Den är så svår att förstå för någon som inte själv driver företag.
Vilket också är en faktor för hur man lyckas i affärer.
Motorola sämst i klassen med 3 år av säkerhetsuppdatering, från i år får två modeller 5 år (Edge 50 Neo och Edge 50). Inte 3 år från köp utan 3 år från när den släpps och många köper inte när den precis kommit ut utan väntat lite så den blir billigare men då också kortare säkerhet.Kolla du som vill göra en poäng av saken.
Nä det va så ruttet så kommer inte bemöta hen på den.Spelar det någon roll?
Det finns ingen anledning att skriva föraktfullt om folks intelligens oavsett rikedom/samhällsklasser.
Rapporterade detta nuHur anser du att begåvning är fördelad i samhället då?
Begåvning ger ju många fördelar även ekonomiska.
Det beror på sammanhangOm vi tar och tittar på siffrorna.
Vad skall de vara för att någon skall vara just rik?
När man tittar på det utifrån då.
Har ni diskuterat hur de spenderat sina pengar då?Jag har mött dem under min tid som busschaufför.
Det yrket är att sätta sig mitt i verkligheten.
Nu så är mitt engagemang på ett annat plan.
Jag är politiskt engagerad då jag tror att det är där som de verkliga åtgärderna går att genomföra.