Gårdagens lektion gick mindre bra. Hade precis blivit friskförklarad från coronan, så orken finns inte riktigt som vanligt än.
Fick en ny häst, en liten häst skimmel och sto. Det stod ingenting om henne på boxdörren mer än namnet, tydligen är hon rädd om öronen så när jag skulle försöka få på grimman fick hon halvt om halvt panik.
Va en annan tjej i stallet som sa det, men även när jag knäppte upp grimman å försökte få på den så höll hon på med huvudet å trodde jag skulle trä över hennes öron.
Tränsa gick mindre bra, fick sära på hela tränset, knäppa upp sidostycket, trä av pannband.
Fick inga bra vibbar att hon va så rädd om sina öron.
Ridningen blev katastrof, såpass katastrof att jag blev rädd och började gråta.
Kände att jag inte hade någon kontroll, hon lyssnade knappt på hjälperna och bromsen fungerade väldigt dåligt och det var nog pga det som jag blev rädd, då hon sprang på fort och min osäkerhet på ny häst som inte lyssnar visade sig.
Vet jag sa det i slutet av lektionen till ridläraren, som tyckte jag kunde sagt till tidigare, vet inte om det var mitt introverta jag som försynt inte vågade säga till å bara försökte göra det bästa av det.
Vi skulle egentligen öva på lodrät sits, men gick inge bra alls för mig, hon hade en allroundsadel som man hamnade lätt i stolsits/bakåtvikt och i och med att jag spände mig när hon rusade, så kunde jag inte slappna av och sitta ner ordentligt.
Jag sa i alla fall att jag inte kommer våga hoppa den hästen.
Hon var även framtung och tyglarna gled ur händerna på mig flera gånger, stropparna hade slitits bort, så bär jag skulle sakta av/bromsa kändes det som jag hela tiden fick dra tyglarna jättelångt bakåt.
Får se vad som händer nästa gång.