Vilken inriktning har du på ridningen t.ex. western, islandshäst, dressyr, hoppning eller något annat?
Dressyr
Vilken nivå?
Jag är ny på ridskolan så jag vet inte hur upplägget är.
Hur många är ni i er grupp?
Vi är tre. De andra två arbetar på ridskolan sedan över tio år och chefen är instruktör. Men de är rent otroliga på att få med mig i gänget som ny.
Går du i en träningsgrupp, vilken inriktning isåfall?
Det är bara dressyr i den här men ridläraren ska ordna plats i hoppgrupp när jag känner mig mogen.
Hur långa är era lektioner?
En timme plus framridning.
Är det stor eller liten ridskola?
Skulle nog säga medel Ca 35 hästar.
Vad tycker du är det bästa med din ridskola?
Jag vet knappt då jag inte ridit där så länge än Jag har bara varit där två gånger. Men de är väldigt vänliga och kamratliga. Chefen kände igen mig med mitt äldsta efternamn för 30 !! år sedan så jag är nästan rörd över hur hon fixar nu när jag är hästlös.
Hästarna är otroligt fina av det jag sett och de har hittades perfekt match för mig. Känner fullständigt trygg och trivs bra med honom fast jag är en stomänniska. Han ger mig självförtroende.
Dressyr
Vilken nivå?
Jag är ny på ridskolan så jag vet inte hur upplägget är.
Hur många är ni i er grupp?
Vi är tre. De andra två arbetar på ridskolan sedan över tio år och chefen är instruktör. Men de är rent otroliga på att få med mig i gänget som ny.
Går du i en träningsgrupp, vilken inriktning isåfall?
Det är bara dressyr i den här men ridläraren ska ordna plats i hoppgrupp när jag känner mig mogen.
Hur långa är era lektioner?
En timme plus framridning.
Är det stor eller liten ridskola?
Skulle nog säga medel Ca 35 hästar.
Vad tycker du är det bästa med din ridskola?
Jag vet knappt då jag inte ridit där så länge än Jag har bara varit där två gånger. Men de är väldigt vänliga och kamratliga. Chefen kände igen mig med mitt äldsta efternamn för 30 !! år sedan så jag är nästan rörd över hur hon fixar nu när jag är hästlös.
Hästarna är otroligt fina av det jag sett och de har hittades perfekt match för mig. Känner fullständigt trygg och trivs bra med honom fast jag är en stomänniska. Han ger mig självförtroende.