TheRedLightning
Trådstartare
Fast va gör det om du bryter ihop? Det gör inte dig till en sämre ryttare för det. Jag har själv gråtit på lektion och även haft andra i gruppen som gråtit men ingen har brytt sig speciellt mycket.Hoppar in här i tråden då jag nyligen blivit ridskoleryttare igen efter några år som hästägare. Blev precis tilldelad plats i fast grupp (har tagit några strölektioner innan) och nu är jag supernervös Var med om en jobbig olycka med min egen häst och fick en hjärnskada vilket har inneburit att jag har blivit absolut livrädd för att hoppa. En del av mig vill ju bli av med den här rädslan och ridskola känns ju som en trygg plats att öva bort såna här rädslor på men samtidigt är jag inte supersugen på att bryta ihop och gråta inför sisådär 8-10 främlingar
Ska försöka prata med ridläraren nu på lördag när jag rider min första lektion (av 3 provtillfällen) och förklara min situation. Jag kan heller inte (pga min hjärnskada) memorera en bana ex. Är lite nervös att framstå som okunnig, disträ och liknande pga detta.
En i min nuvarandra grupp vågar ej heller hoppar, så hon rider bara varannan vecka och är med på hopplektionerna.
Det är bara i dina tankar som du är okunnig/disträ osv. Ingen annan bryr sig, man är där för att lära sig och ingen rider som eliten.
Det vi tänker tror vi oftast att det är sant och vi oroar oss ofta för vad vi tror andra kommer tänka tycka om oss, ofta väldigt negativt och sen tror vi det är sant när det i verkligheten inte ens är så osv.
Låter jättebra att prata med ridläraren så denne får en ärlig chans att förstå vad du har att jobba med osv.