Rida med grimma!

Sv: Rida med grimma!

alb_show_id478109_page0.html

Här är min dotter ute och rider.

Men vad kul att det funkar så bra för så många! Nu blev jag ännu mer sugen på att prova att rida med bettlöst! :d Särskillt när man ser sånna "galningar" som rider utan ngt alls!:eek:
Kanske en ny stam indianer håller på att växa upp....xD

Men shit vilken söt häst du har!!:love:
(Sorry TS att jag kapade tråden lite...)

Hittade den här tråden och tänkte att jag kanske skulle testa att rida i grimma med medisen?
Gjorde det idag (med träns under) och det gick ju jätte bra! :D Behövde inte använda nödbromsen en enda gång :banana:
Var lite segt att svänga i galoppen, men det kommer.. :)

Jag brukar varva bettet med ett hackamore. Det funkar super. Ibland blir det skittuteturer i bara grimma. Ponny brukar dock passa på och dra åt sig en grästuva eller två i dessa lägen ;)

jag ska prova det så snart som möjligt, det hör ju sommaren till! Det är liksom lov och semestertider nu så ponnyn borde också få det lite slappt samtidigt som det är bra träning. :)

Jag rider alltid min valack med bettlöst. Hack, sidepull, grimma osv i alla grenar och påhitt. Bara man använder samma signaler lär dom sig fort vad som gäller.

Sidepull
12039630.jpg

Hack
6817364.jpg

Grimma
7144640.jpg

dressyr på sidepull
10071974.jpg

hoppning på hack
9598429.jpg

åhh gud vad sugen jag blev på att testa nu då :eek: undra om nordisen skulle lysna :D ska börja öva skrämmande saker och röst komandon.. han har blivit så feg nu såå plastpåsar och annat ska minsan fuinka :D
och efter som att han är nordis och ar tendensen till tt bli stark så skadar det nog inte att rida bettlöst ibalnd :D

åhh gud vad sugen jag blev på att testa nu då :eek: undra om nordisen skulle lysna :D ska börja öva skrämmande saker och röst komandon.. han har blivit så feg nu såå plastpåsar och annat ska minsan fuinka :D
och efter som att han är nordis och ar tendensen till tt bli stark så skadar det nog inte att rida bettlöst ibalnd :D

Min nordis har en tendens att bli ganska stark med bett, mest för att han är envis och vill välja väg själv, (kom nu matte, jag vill inte följa vägen, nu går vi över diket!), men med bettlöst så är han inte sådär envist stark:eek::D Det är liksom ingen skillnad med bettet och bettlösa men han trivs ändå mer med det bettlösa alternativet och lyssnar mer.

Det här är den enda bilden på mitt bettlösa som jag kan hitta:crazy:
Det är den omgjorda nosgrimman till nordsvensken som jag rider i.
8064543.jpg

okeyt, joo ska testa nu när han bluir frisk, hälta igår h. fram :(

vad träligt:( Hoppas det inte är något allvarligt!

Det finns en grimma med hål på sidorna på h***s .

Jag har också testat att bara rida m grimma och grimskaft (ingen sadel heller). Det gick över förväntan!
Hade tänkt ta honom på en "promenad" utan mig på ryggen, men sen efter halva vägen så fick jag sån skavsår att jag knappt kunde gå :o, så jag såg min enda utväg i att rida hem på honom. Letade rätt på en sten och hoppade upp. Han blev så lyhörd för alla mina hjälper (vanligtvis är han het och stark) så jag höll oss i skritt och trav. Det var underbart! (Kanske ngt dumdristigt då man inte har ngn säkerhetsbroms så att säga)

Så, mitt förslag är att testa! Känner man hästen väl och den samtidigt litar på dig så kan det gå bra :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama