Rhinovirus

Sv: Rhinovirus

ingen aning men jag känner en häst som fick diagnosen Rhinovirus och att han blev bra ganska fort... dock hög feber och hängig innan allt var över.. =)

En förkylningsvariant av lättare typ, feber, hosta, snor. Brukar gå över på ca 14 dagar, hostan kan iofs sitta i något längre.

Min tog inte i på upploppet och blödde lite näsblod i jobbet efter, så då togs prover och skickades in och hon har typ II. (den vanligaste)

Hade ingen feber eller hosta. Var dock förkyld för två ½ månad sedan med lite näsflöde.
Fick då vila en månad innan hon började tränas igen.

Senast ändrad:

Jag vet vad Rhinovirus är, men jag vill veta skillnaden mellan dom olika typerna

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 171
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 009
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 692
Senast: Franken
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
16 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka