Sv: Rhc 2009.

Sent svar för att putta upp tråden lite :) .
Varför skall du stå upp i tältet? ;)
Jo, Big Ass Bar BQ var bra, fast sambon rodnade mot slutet!
Vilka här var ner och tittade på Ranch Team Callenge, lagtävlingen i augusti? Och vilka skall ned i år? Jag tror som varit med i westernsvängen i nästan 20 år mycket på den tävlingsformen, tillbaka till lägerlivet :)

Jag tror mycket på RTC också, hoppas man får lite bättre ordning till i år bara. Förra årets upplaga saknade proposition, klasserna gjordes om hipp som happ m.m. Vid en tävling utanför Karlstad veckan innan RTC gick RHA's dåvarande ordförande runt till alla startande och försökte sälja in tävlingen men det var lite försent då för oss, annars var det väldigt lite reklam för den överhuvudtaget. Allt detta måste bli bättre om man ska få "snurr" på det hela, för en kul ide är det och den måste vidareutvecklas för att nå sin fulla potential. Vi som var där hade ganska kul fast vi bara var publik, men i år kommer vi och tävlar.

/ Tucker

Senast ändrad av en moderator:

Tanken med Ranch Team Challenge (RTC) är att allt skall vara enkelt. Lite känsla av att man samlas ett gäng ryttare rider iväg till någons ranch och tävlar mot varandra, ranch mot ranch. Därför försöker vi göra det enkelt, enkel anmälan, enkla regler, ganska enkel tävlingsplats MEN hög kvalitet på allt som sker på och utanför tävlingsbanan. Vi försöker skapa en liten trivsam tävling (max 12 lag) med lite annorlunda grenar, mat från öppen eld, chuckwagons och doft av hästar, kor, rök och kaffe.
Den här tävlingsformen utvecklas och växer i usa även om det fortfarande är i mycket liten omfattning. Det roliga är att på dessa tävlingar ser man helt andra kvalitéer och hästar än på andra tävlingar.
Vi är helt säkra på att RTC är en tävlingsform som tilltalar många, de som tävlade förra året tyckte det var otroligt roligt det är väldigt underhållande och spännande för publiken.

/ulf

Vi satt och läste lite om RTC här om kvällen och det låter ju verkligen galet skoj! Både som tävlande och som publik!

Vad gäller RHC så anländer vi på torsdagen som planen är nu.

Jag tror mycket på RTC också, hoppas man får lite bättre ordning till i år bara. Förra årets upplaga saknade proposition, klasserna gjordes om hipp som happ m.m. Vid en tävling utanför Karlstad veckan innan RTC gick RHA's dåvarande ordförande runt till alla startande och försökte sälja in tävlingen men det var lite försent då för oss, annars var det väldigt lite reklam för den överhuvudtaget. Allt detta måste bli bättre om man ska få "snurr" på det hela, för en kul ide är det och den måste vidareutvecklas för att nå sin fulla potential. Vi som var där hade ganska kul fast vi bara var publik, men i år kommer vi och tävlar.

/ Tucker

Jag tror inte ett skvatt på det där jag!!

Jag tror inte ett skvatt på det där jag!!

Tröga mig Åke ..men VAD tror du inte på?? Att RTC är nåt att utveckla, att det var rörigt och oproffsigt i fjol, att RHAs ordförande tiggde starter...
Jag bara blir förvirrad av ditt svar :confused:

Jag fhar röd skjorta o röd hatt om ni vill vinka till en annan bukefalist. Jag ska jobba i gaten in till tävlingsbanan.
/C

Nu har jag eventuellt löst problemet med hjälp med gården, så kanske blir det en tur ner i år med!!!! Utan häst och enbart med avsikt att koppla av och STUDERA duktiga ekipage!!!!
Nåja kan nog kanske slinka ner en och annan öl med....:angel:

Du tävlade ju nästan förra året. Jag kommer nog på torsdagen, e lite folk i klubben som ska tävla. Men inte jag int. Tränar seriöst numera, har lekt färdigt, hahah eller........

Haha, ja verkligen nästan:D

Nåja tävlandet får ligga lite lågt i år, ska bara ut och skaffa lite rutin men det kan jag ju göra på närmare håll!

Hade dock varit kul att se dig i Freestyle reiningen!!!;)

Haha tror jag de . det behövs nog ett helrör för att någon ska tycka att jag gör bra ifrån mig

*KL*

alltså jag har sett fram emot etta i ett helt år som alla vet o jag tänkte åka med min kopmis som oxå sett fram emot detta hela året. Men nu har hon förlorat jobbet o sa till mig igår att hon inte kommer att kunna vara med. För visst, inträdet e inga problem, men sen e det camping vi ska dela på o man måste även kunna äta varje dag också...visst, det behöver inte heller vara ngt fancy, men vi ska ändå vara där fr torsdag till söndag...

och min syster skulle oxå följt med men pga denna idiotiska finanskrisen har inte heller hon ngt jobb o måste spara på varenda krona...:crazy:

så, nu sitter jag här själv o vet ej riktigt vad ja ska göra.:cry:..klart jag tänker åka även fast jag blir själv...men jag tänkte att jag kunde typ bjuda ngn av dom, men det blir till o med saftigt för mig som ändå har jobb.... funderar på att ringa ngn i Team ranch horse classic o se om de behöver en till funktionär eller ngt...:cry:

jag har inget emot att vara själv, men detfinns gränser. som sagt, det blir ju flera dagar.
måste även lägga till att det blir tält vi bor i, för annars kunde man ju bunkra upp mat i en husvagn, men det går knappt förvara ngt i tält, eftersom det kan bli alldeles för varmt för att ngn mat ska hålla.

Senast ändrad:

Herr....j. Du e inte själv. Det var ju ty 15000 där förra året på 4 dagar eller nåt. Jag åker dit själv. Hatar att släpa runt på folk som inte klarar sig själva. Man hittar alltid någon som man kan pokulera med. Släng inte runt bokstäverna bara. Du kan ju alltid slå dig i slang med mig , men jag e ganska blyg o tystlåten.

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 451
Senast: Lyxzen
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 697
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det kommer cirka 5000 besökare om dagen för att se på tävlingarna och handla på marknaden. Förra året hade Western weekend, som anordnas...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 363

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka