Sv: Rhc 2009.

jag tänkte vara där tors- sön. i värsta fall fredag- sön, men om mamma kan köra mig el om jag får bestämma så blir det från tors

Och dessutom är det egentligen OLAGLIGT att sova i bilen, trot eller ej!!!:eek: Antar att det har med nån säkerhet att göra, en bil innehåller ju en hel del brandfarliga ämnen....Fast jag brukar sova i bil ibland då vädret är för eländigt för att vistas i tält, men som Kaffekart säger så är det nog bäst att sova inne på campingen i såna fall.....

Verkligen? Det hade jag ingen aning om. Många sover ju i sina bilar på tävling. Kan man bli bötfälld för det? Jag har sovit i bilen då och då när det har behövts.

Tror ingen blivit bötfälld, frågan är snarare om någon incident skulle inträffa, ifall försäkringar etc gäller....

Själv upptäckte jag detta då vi skulle bila i Europa och det i infon stod i bl a Österrike och Tyskland, att detta var förbjudet. När jag kollade så var det även så i Sverige.....Antar att det är någon säkerhetsregel!

/Texaz, som själv sover i bilen vid behov!!!!:D *eh....vadå??? Nej vad då sov??? Jag VILADE bara lite för att inte vara en trafikfara!!!*:p

Har det blivit , sova i bilen tråden. Hur är det med husbils o lastbils klausulen? Jag har köpt ett nytt tält:D.

Många sover ju i sina bilar utan att veta att det inte är tillåtet. Så jagtycker det var bra att få veta att man ej får det. Det var helt ny information för min del.

Åker ner på Lördagen tidigt som 17 med sambon, hans kusin och hennes man, sover i tält och hoppas på fint väder. Ska bli underbart att komma ner igen, förra året blev ett minne för livet och jag tror årets tävlingar blir lika bra :D

KL
Jag och kottarna gör nog en rivstart ner mot RHC på lördag morgon. (nästan) Stannar bara över dagen. Lägger våran tid på Axevalla i år i stället.

Då missar du freestyle reeiningen. Min ritt kommer att vara tillägnad Bewildered.:cry::confused::)

Min man är polis o han brukar sova i bilen, men inte bakom ratten. Du får därimot inte inta alkohol i bilen. Det kan vara uppsåt till rattonykterhet. Vilket är olagligt.

Du får därimot inte inta alkohol i bilen. Det kan vara uppsåt till rattonykterhet. Vilket är olagligt.
Något generellt och uttryckligt sådant förbud tror jag ändå inte finns, eftersom det dels skulle innebära att en baksätespassagerare inte får dricka alkohol, dels att en husbilsägare inte skulle få dricka alkohol i bodelen när bilen står still. Kanske har någon dömts för förberedelse till rattonykterhet efter att ha druckit i bilen, men det måste rimligen ha funnits speciella omständigheter isf. Eller?

Jag ska dit! och eftersom det inte finns några tävlingsgrenar som passar oss så får vi nöja oss med det näst bästa:-). Jag kommer att vara med dom fan-ryttare.

Nu ska vi bara ordna boende till mannen och dottern oxå...

Det var inte försäkringen, tror att jag hittade infon hos Motormännen men är inte helt säker....Var några år sen!

*kl*

Husvagnen nybesiktigad så nu är det bara att packa den inför RHC!!!
Ska bli lika sköj som vanligt att komma dit. Lite nyfiken är man ju också på ev förändringar.
Sen får jag ju inte missa freestyle reiningen. Go for it Pax :)

*kl*

Första gången på RHC i år, åker dit på fredagen och stannars till söndag, bor på camping en mil därifrån. Nu ska man bara försöka lista ut vilka ni är när man är där;)

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 451
Senast: Lyxzen
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 697
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det kommer cirka 5000 besökare om dagen för att se på tävlingarna och handla på marknaden. Förra året hade Western weekend, som anordnas...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 363

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka