Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och dessutom är det egentligen OLAGLIGT att sova i bilen, trot eller ej!!! Antar att det har med nån säkerhet att göra, en bil innehåller ju en hel del brandfarliga ämnen....Fast jag brukar sova i bil ibland då vädret är för eländigt för att vistas i tält, men som Kaffekart säger så är det nog bäst att sova inne på campingen i såna fall.....
Har det blivit , sova i bilen tråden. Hur är det med husbils o lastbils klausulen? Jag har köpt ett nytt tält.
Litet OT, men av ren nyfikenhet - hittade du något svenskt lagrum som reglerar det, eller var det dina försäkringsvillkor som förbjöd?När jag kollade så var det även så i Sverige.....Antar att det är någon säkerhetsregel!
Något generellt och uttryckligt sådant förbud tror jag ändå inte finns, eftersom det dels skulle innebära att en baksätespassagerare inte får dricka alkohol, dels att en husbilsägare inte skulle få dricka alkohol i bodelen när bilen står still. Kanske har någon dömts för förberedelse till rattonykterhet efter att ha druckit i bilen, men det måste rimligen ha funnits speciella omständigheter isf. Eller?Du får därimot inte inta alkohol i bilen. Det kan vara uppsåt till rattonykterhet. Vilket är olagligt.