Sv: Rhc 2009.

Hehe, nej, ingen midnattsridning hoppas jag.
Vi har ju räknat fram preliminära tider, men det är inte förrän anmälningarna är inne som det går att se om de stämmer.

Förbättringar välkommnas alltid!:laugh:
Jag och polarna skall så klart packa husvagnen och åka till chappen, det är ju en av sommarens höjdpunkter, att det inte blir nån pleasure berör inte oss, vi är där för att shoppa, dricka öl, kolla på vackra hästar, doppa fötterna i sanden och spana på cowboys!:angel:

Förhoppningsvis hamnar vi lite närmare toaletterna iår på campinge, visserligen hade vi ju nära till bajemajan uppe vid infarten, men det var inte så mysigt när den tömdes kl 6 på morgonen och lukten letade sig in i husvagnen...:eek:

*KL*

måste bara fråga, jag missade grenen last man standing förra året o jag har förökt att söka på det, men hittar inte riktigt vad det är för gren... kan ngn förklara kanske? (jag o min komps gck o lade oss i tältet förra året för att sova när det höll på (vi trodde naivt att alla grenar o allt var slut för dagen) men när det höll på var det ett himla liv o stoj på alla, men vi var för trötta för att byta om igen o ta oss dit o kolla vad det var...

Ja det kan ju betyda olika saker för olika föreningar. Jag skulle själv aldrig gå med i en förening bara för att komma in på ett evenemag. Föreningsanda är att likasinnade strävar åt samma håll i en förening, westerföreningen ska främja westernridningen. ( Det förstås , ni främjar ju westernridningen genom att vara publik) Men personligen gillar jag inte utnyttjande. Men gör en bra sak av de gå med i en glesbygdsförening.;)

Fast vänd på det, genom att få in folk i en förening så kan de bli delaktiga i att utveckla westernridningen!
Min erfarenhet är att de medlemmar som gått med enbart för Chappen senare har blivit enorma tillgångar i vår klubb! Både som aktiva ryttare och som funktionärer på våra tävlingar, verksamheten skulle inte fungera utan dessa!

Kaffeklart:Last man standing är en roping gren där de som träffar går vidare och de som missar åker ut, tävlingen fortsätter tills en står ensam som segrare! Jätteskoj att se och himla drag bland publiken brukar det vara!!!!

Fast vänd på det, genom att få in folk i en förening så kan de bli delaktiga i att utveckla westernridningen!
Min erfarenhet är att de medlemmar som gått med enbart för Chappen senare har blivit enorma tillgångar i vår klubb! Både som aktiva ryttare och som funktionärer på våra tävlingar, verksamheten skulle inte fungera utan dessa!

Tror oxå mer på detta.
Men kostar det klubben nått att deras medlemar går in på CH? Annars blir de ju bara lite extra klirr i kassan för den klubben. För alla medlemar måste väl inte vara aktiva medlemar?

Tror oxå mer på detta.
Men kostar det klubben nått att deras medlemar går in på CH? Annars blir de ju bara lite extra klirr i kassan för den klubben. För alla medlemar måste väl inte vara aktiva medlemar?

Nejdå, det kostar inte klubbarna något när deras medlemmar går in gratis. Och fri entré gäller alla fyra dagar
Att erbjuda fri entre till RHC kan vara ett sätt att locka medlemmar till de lokala föreningarna. I bästa fall leder det till att man får in några som även blir aktiva i föreningen.
Se även http://www.ranchhorseclassic.se/doc.asp?M=100000525&D=600002007&L=SE

/ulf

wow! synd att man missade det förra året då! Men i år ska jag inte missa det. Har kollat in programmet o så jag börjar redan planera!:bump:

Nu återstår bara att låna ett större tält....:confused: jag hade sånt litet så jag fick klaustrofobi i det sist, jag var tvungen att ha det öppet o det spöregnade ju hela nätterna... jag har ingen husvagn el ngt, så ett STORT tält e välkommet...ngn som lånar ut ngt kanske?:idea: PM:a mig då!

(har tyvärr lite liten bil för att sova i den)

Nejdå, det kostar inte klubbarna något när deras medlemmar går in gratis. Och fri entré gäller alla fyra dagar
Att erbjuda fri entre till RHC kan vara ett sätt att locka medlemmar till de lokala föreningarna. I bästa fall leder det till att man får in några som även blir aktiva i föreningen.
Se även http://www.ranchhorseclassic.se/doc.asp?M=100000525&D=600002007&L=SE

/ulf

Tack så mkt! jag har redan blitt medlem nu o det känns verkligen bra att bli stödmedlem i denna förening, för de gör ju ett sånt fantastiskt arbete!:bow:

People -see you at RHC!:banana:

wow! synd att man missade det förra året då! Men i år ska jag inte missa det. Har kollat in programmet o så jag börjar redan planera!:bump:

Nu återstår bara att låna ett större tält....:confused: jag hade sånt litet så jag fick klaustrofobi i det sist, jag var tvungen att ha det öppet o det spöregnade ju hela nätterna... jag har ingen husvagn el ngt, så ett STORT tält e välkommet...ngn som lånar ut ngt kanske?:idea: PM:a mig då!

(har tyvärr lite liten bil för att sova i den)

Man kan hya sig en husvagn. :idea:

Jag vill jättegärna dit :)

Är det någon som vet hur man bokar tältplats?
Har letat som en galning på HC hemsida men hittar inget
om tält. Alla platser är bokade men innebär det tältplats med?
Annars blir det väl till att utnyttja allemansrätten ;)

Platserna på campingen går inte att boka, utan det är först till kvarn som gäller....Brukar dock inte vara något problem att få plats, även om man ibland kan få vänta lite på att komma in på campingen.

Det är enbart stugor och rum som går att förboka!!!

Klart du ska dit!!:banana:

Jaha men vad bra då behöver jag inte leta mig galen längre.
Tackar för det :)

Så lite så!!!!;) Vi måste ju ha en buketräff då ju!!!! Brukar vara en hel del bukefalister på plats!!!!!:D

Ja....och ändå har jag missat dig!!!!!:o

Fast förra året var iofs första året jag vågade presentera mig för andra bukefalister!!!!:D

Fast förra året var iofs första året jag vågade presentera mig för andra bukefalister!!!!:D

Haha, låter som jag då. bara det att ingen skulle i alla fall "veta vem jag är" för jag e inte jätteaktiv på buke. Läser mest, skriver mindre. Jag skulle knappt veta vilka ni e heller....tyvärr. Förstår annars att folk här som e aktiva mkt o har träffat varandra har kul på buketräffarna!:)

Men det vågade inte jag så inte konstigt att du missade mig.:)
Fast Åke såg nästan min husvagn iaf ;)

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 451
Senast: Lyxzen
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 697
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det kommer cirka 5000 besökare om dagen för att se på tävlingarna och handla på marknaden. Förra året hade Western weekend, som anordnas...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat