Sv: Rhc 2008

Efter fjolårets tävling och klagomål även från de tidigare åren så får de inte arrangera tävling 2008.

Jag har för mig jag läst det någonstans men kan inte komma ihåg var tyvärr...och jag har även hört det från andra.
Jag vet att det är ryktesvägen och kanske inte alltid pålitligt men någonstans bör det ju komma ifrån.

Är det helt klart att det inte blir av? Om dessutom denna tävling är spikad, så blir det väl ändå 'spiken i kistan' för Abrahamstorp.:angel:
Med tanke på hur arr var med årets upplaga...

Kul med fler tävlingar med nya koncept!

Njae...läs inlägget ovan (vi skrev nog ungefär samtidigt ;)).
Var de hört det ifrån som sagt det till mig...det vet jag inte.
Nu får jag väl påhopp snart att jag påstår något som bara är spekulationer...men det får jag väl ta ;).
Det kom en fråga och jag svarade på den med vad jag hört...återigen;).

:angel:Ja, vi skrev samtidigt... Men jag vet att flera har anmält arr till WRAS. Ska föreställa en A-tävling!!! Hur nu WRAS har kunnat godkänna detta då det inte är första året som missnöjet har varit stort?, så missnöjet är verkligen befogat. Om de tänker/får fortsätta någon gång ska kanske detta regleras? Kanske inte hjälper då skadan redan är skedd, ett dåligt rykte är inte lätt få bort.
Kanske de berömda priserna på vift dimper ner i skortenarna som julklappar?:devil:

Med tanke på att RHA har lagt sin lagtävling samma datum som Hjo brukar ha sin så säger väl det en hel del....

Jag gillar Hjo-ko och har varit där i 3 år nu. Det är en underbar plats att ha tävling på, fin utsikt osv osv...men jag tror de behöver ha ett eller två år på sig för att verkligen få ordning på allt, dels för dom själva och dels för tävlingen. Jag hoppas på att dom så småningom kommer ta upp tävlingen igen (om det nu stämmer att den ska ställas in i år).
Det är en liten klubb och inte lätt alla gånger att arrangera en sån stor tävling som det trots allt är/varit så får det igång det igen så tror jag att det kan bli riktigt bra.

Ja, hoppas att det finns vilja till att ordna upp allt, men det kommer att krävas en hel del. Det är kanske Sveriges vackraste tävlingsplats, vore synd om tävlingen går i graven.

Kanske studiebesök på RHC vore något;)

Jag gillar med Hjoko.Men i somras så blev vi besvikna... Men är det klubben som arrangerar Hjoko? Jag har fattat det som om det är end familjen på Abrahamstorp som har stått för detta. Helt privat alltså.

Jag tror att de flesta där känner till RHC ;).

Ja, vi får hålla tummarna för att det kommer ordna upp sig i alla fall, oavsett det blir tävling 2008 eller inte.

Japp, den dagen...

Vilka grenar skulle du vara intresserad av?

Enligt säker källa så har RHA kontaktat Hjo Ko, och fått besked om att dom inte skall arr någon tävling utan skall hoppa över ett år och bygga färdigt runt tävlingsområdet.:)

:angel:Ja, vi skrev samtidigt... Men jag vet att flera har anmält arr till WRAS. Ska föreställa en A-tävling!!! Hur nu WRAS har kunnat godkänna detta då det inte är första året som missnöjet har varit stort?, så missnöjet är verkligen befogat. Om de tänker/får fortsätta någon gång ska kanske detta regleras? Kanske inte hjälper då skadan redan är skedd, ett dåligt rykte är inte lätt få bort.
Kanske de berömda priserna på vift dimper ner i skortenarna som julklappar?:devil:

Jag har fått mitt pris och jag vet en annan som fått de med, men vet andra som inte fått . Nån fick ringa till dom och dessutom hade dom satt fel i placeringen .och då sa den att ska de fortsätta såhär får de ta till andra åtgärder sa till dom och då damp priset ner illa kvickt, tråkigt när de är så. de är ju inte så roligt att få en insändare på sig angånde sånt. De är sånt jag har fått hört berättas.
Tydligen så hade dom beställt priser från Italien och dom hade inte hunnit komma, sen hade han glömt bort det,sa han till en vän. Hmm:crazy:. Jaja. hoppas dom bättrar sig och kommer igen. De är ju så roligt när de är så nära och kan vara så fint.:love:

Ja jag har ju också hört detta, så tråkigt att det inte blir något i år tycker jag! :( visst det var mycket som var dåligt förra året, men jag tror dom hade kunnat fixa upp det tills sommaren, och den tävlingen är annars så fin, platsen och allt. O så är det ju en liten tradition. Menmen.

Hoy Alla. I morgon går det att ringa o boka stugor till HC. Nu rör det på sig. E de någon som vill grooma åt mig o Bew?

Inte grooma, men ni får tjoa om ni vill förevigas på bild!:D

Gud vad jag längtar iår, ska vi vara där i tid så att vi får plats inne på campingen:smirk: och slipper stå utanför utan tillgång till el och toa...:cool:

SÅ nu e boende bokat.. JIIIPPIIIII.. :bump:
Nu känns det som man är mycket mycket närmre.. :banana:

//Carro

SÅ nu e boende bokat.. JIIIPPIIIII.. :bump:
Nu känns det som man är mycket mycket närmre.. :banana:

//Carro

Jag satt och försökte ringa, oavbrutet i TVÅ timmar, innan jag gav upp och bokade online istället. ;) Gick det överhuvudtaget att komma fram på telefonbokningen eller bokade alla online?

Min sambo satt i två timmar och ringde från jobbet och när han väl kom fram och fick förstått att man måste betala på en gång och upptäckte att han inte hade några pengar på kontot.....så han fick ringa hem så jag fördeöver pengar och nu sitter han åter igen och ringer, å ringer å ringer för att komma fram ännu en gång

Varååå, sitta o ringa..... har han inget jobb eller :rofl: Han får gärna dela det där jobbet med mig, själv fick jag jobba arslet av mig för att komma ikapp efter många lata dagar - hemma :p
Skämt o sido, lagt in om lediga dagar så vi drar med husvagnen (med bilen framför :D) redan på onsdagen - så vi garanterat får plats. Har oxå stått utanför ett år o vill inte göra om det igen :angel:.
Hoppas vi ses CinduLou - och givetvis alla andra!

Liknande trådar

Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: Mineur
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 425
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 685
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 162
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023