Rh-negativ

A

_anonymous_

Har en snabb fråga...
Jag genomfick en abort för några dagar sen och fick då veta att jag är Rh-negativ. Fick en spruta när allt var klart som var till för att jag inte skulle bilda antikroppar. Har försökt googla men vet inte riktigt om jag förstår.
I och med att jag fick den där sprutan, finns det då ingen risk att jag bildar antikroppar mot fostrets blod vid nästa graviditet, även om barnet då skulle vara Rh-positiv? Dvs är "problemet" löst eller...?

Sv: Rh-negativ

Min mamma är rh-negativ och hon har fått en spruta varje graviditet. Jag kan tyvärr inte svara på varför.

Du får sprutan just för att du INTE ska få problem vid nästa graviditet. Jag är också Rh-negativ och kommer också få en spruta eftersom mannen är Rh-positiv.

som några redan svarat så är det för att det inte skall bli problem vid en eventuell framtida graviditet.

Du får en spruta för att din kropp inte skall stöta bort nästa foster ifall detta har RH+.

Jag är Rh- och min sambo Rh+. Vi har 2 barn och jag har efter varje barn fått denna spruta. Så det är inga kostigheter.

Jag är Rh - och min son var även det, så jag fick ingen spruta. Men hade han haft Rh + så hade jag fått det.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 508
Senast: Sedna
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 502
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 365
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar