Retrievertråden

Fast de flesta har ju handtag, känns som att det är väldigt ovanligt att något sådant händer för då borde väl inte nästan alla dummies ha handtag eller tänker jag galet? Såklart vill man ju minimera riskerna dock om det går.

Dummies.se har väl inga utan handtag har jag för mig, eller vet ni om jag har fel? @AraSlei @Killaloe @Annat

Jättetrist oavsett, såklart. :(
Antar att det är skillnad på handtag och handtag?
Känns ju som det är större risk för hundarna att fastna med den här typen av stora öglor
IMG_0940.jpg

Jämfört med denna typen
44923787-origpic-02aa4d.jpg
Så tex varianten speedy eller bollarna hos dummies känns väl som ungefär samma risk som dom från afterdog medans long throw inte har ögla alls :)

Känns ju som det är större risk för hundarna att fastna med den här typen av stora öglor
IMG_0940.jpg

Jämfört med denna typen

Ja, jag vet att de har de två typerna men aldrg sett helt handtagslösa och förstår inte hur det skulle fungera att kasta för oss som är värdelösa på det. Vet ju inte vilken typ @atthedge syftade på. :)

Typ den här sorten kanske?
Jag har några med den här typen av handtag, gillar dom mycket
155392232-origpic-f80789.jpg

Jaa visst blir det säkert några sånna men tror inte det är bra att bara köra med sånna, lite av anledningen som @AraSlei nämnde. Jag kommer nog försöka köpa en del olika och variera så att inte hårdhet/modell etc ska spela någon roll för hunden! ;)

Jaa visst blir det säkert några sånna men tror inte det är bra att bara köra med sånna, lite av anledningen som @AraSlei nämnde. Jag kommer nog försöka köpa en del olika och variera så att inte hårdhet/modell etc ska spela någon roll för hunden! ;)
Alltså nu tror jag du missförstår mig? Jag pratar om handtaget, inte själva dummyn i sig. Den typen av handtag finns ju på många olika sorters dummies och det var det jag trodde vi pratade om, alltså olika sorters handtag och att vissa nog är säkrare än andra? :confused:

Alltså nu tror jag du missförstår mig? Jag pratar om handtaget, inte själva dummyn i sig. Den typen av handtag finns ju på många olika sorters dummies och det var det jag trodde vi pratade om, alltså olika sorters handtag och att vissa nog är säkrare än andra? :confused:

Jaa, jag hänger med på vad du menar.
Får försöka leta efter sådana hand också men har lite dålig koll på dummymärken/företag som säljer med de handtagen och de jag vet som haft sådana har varit av sämre kvalité. Sen vet jag inte hur slängvänliga de är? Har inte testat så får göra det. :)

Vet du företag med bra dummies av den typen så får du gärna tipsa!

Ja, jag vet att de har de två typerna men aldrg sett helt handtagslösa och förstår inte hur det skulle fungera att kasta för oss som är värdelösa på det. Vet ju inte vilken typ @atthedge syftade på. :)

Inte heller sett, vet att vissa klipper bort dem eller tar bort. Speciellt när det är valpar så de inte börjar ta i handtagen. Skulle också vänja tidigt med skinn och annat. I början accepterar de det mesta 😊. Jag fick köpa dummies begagnade. Också bra, för på prov måste hunden ta sådana som inte luktat matte. Det kan dock även lösas med att man tränar tillsammans med andra.

Inte heller sett, vet att vissa klipper bort dem eller tar bort. Speciellt när det är valpar så de inte börjar ta i handtagen. Skulle också vänja tidigt med skinn och annat. I början accepterar de det mesta 😊. Jag fick köpa dummies begagnade. Också bra, för på prov måste hunden ta sådana som inte luktat matte. Det kan dock även lösas med att man tränar tillsammans med andra.

Jaa nu när du säger det inser jag att flera klipper öglorna i mitten, så det blir två handtag istället för ögla. :)

Sen vet jag inte hur slängvänliga de är? Har inte testat så får göra det. :)
Det är dom mest slängvänliga dummiesarna jag har :) Gäller bara att släppa i tid :angel: :D

Men både Dummies och Paws of sweden har ju den typen av modell och jag har svårt att se att det skulle vara så stor kvalitetsskillnad mot resten av deras dummies? :)

Det är dom mest slängvänliga dummiesarna jag har :) Gäller bara att släppa i tid :angel::D

Men både Dummies och Paws of sweden har ju den typen av modell och jag har svårt att se att det skulle vara så stor kvalitetsskillnad mot resten av deras dummies? :)

Jaha, men trodde inte dummies hade? Hittar inte. :banghead:

Men jaa i sådant fall är det ju absolut värd att satsa på lite sådana. Jag är visserligen värdelös på att slänga oavsett handtagsmodell så får väl bara öva härdigt. :D

Edit: Nu hittade jag :angel:

Jaha, men trodde inte dummies hade? Hittar inte. :banghead:

Men jaa i sådant fall är det ju absolut värd att satsa på lite sådana. Jag är visserligen värdelös på att slänga oavsett handtagsmodell så får väl bara öva härdigt. :D

Edit: Nu hittade jag :angel:

Man kan aktivera sin andra hälft i slängandets konst.. 😇
Min har spelat bandy. Jag har inte en chans. Men nu för tiden brukar de oftast faktiskt hamna där jag tänkt mig, någorlunda allafall
🤣.

IMG_0940.jpg

Jämfört med denna typen
Så tex varianten speedy eller bollarna hos dummies känns väl som ungefär samma risk som dom från afterdog medans long throw inte har ögla alls :)
@machafuko tänkte på den översta som @Killaloe visar bild på. Uttryckte mig lite slarvigt, utan snöre är det ju nästan hopplöst att kasta :D

Hade inte tänkt på att ha olika typer av märken så nu får jag lägga en beställning. Maken var HELT med på idéen... Börjar få en konkurrent om apporteringen tror jag 🙄😅

Hahahha, dyrt att vara med på bukefalos. De får en att göra konstiga saker man inte tänkt på annars. :meh:

Och en till sak jag kommit på... det här med visselpipa. Vad för typ bör man ha för retriever? Har ju förstått att det finns olika men har liksom inte förstått vilken man bör ha. :p

Hahahha, dyrt att vara med på bukefalos. De får en att göra konstiga saker man inte tänkt på annars. :meh:

Och en till sak jag kommit på... det här med visselpipa. Vad för typ bör man ha för retriever? Har ju förstått att det finns olika men har liksom inte förstått vilken man bör ha. :p

211 1/2 till retriever. Hittade billigast på gun dogs. Men oftast skickar uppfödaren med en.. Men kan vara bra att ha flera 😅. Maken och jag har en var o en i reserv.
Screenshot_20180616-164726.webp

Jag anade att det var en sån typ du menade. Allt gott :D:up:

Jättebra med din synpunkt. Har inte ens hört eller tänkt tanken att de skulle fastna. Det kanske är en flat-grej :angel: (skämt åsido, det är givetvis något att ha i åtanke)

Jag tänker att det är större risk att fastna ju mindre hunden är :) ju lägre dummien bärs, desto närmre benen så att säga.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 180
Senast: Linda_A
·
Hundträning Snart nyår och behöver förbereda min numera fyrverkerirädda hund. Är det någon här som testat Thundershirt? Hade det någon effekt?
Svar
5
· Visningar
330
Senast: igbest
·
Hundträning Allmänna frågor om hundträning * Vad räknas som hundträning, enligt er? * När, anser ni, är ett träningspass och hur skiljer det sig...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Pilot
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama