Bra också att träna med dummies med vinge/kanin på. Det har vi missat vilket gör att Svansson tycker att kaninskinn är leksaker och drar iväg med dem istället för att komma in
Jaa det har jag tänkt på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra också att träna med dummies med vinge/kanin på. Det har vi missat vilket gör att Svansson tycker att kaninskinn är leksaker och drar iväg med dem istället för att komma in
Antar att det är skillnad på handtag och handtag?Fast de flesta har ju handtag, känns som att det är väldigt ovanligt att något sådant händer för då borde väl inte nästan alla dummies ha handtag eller tänker jag galet? Såklart vill man ju minimera riskerna dock om det går.
Dummies.se har väl inga utan handtag har jag för mig, eller vet ni om jag har fel? @AraSlei @Killaloe @Annat
Jättetrist oavsett, såklart.
Antar att det är skillnad på handtag och handtag?
Känns ju som det är större risk för hundarna att fastna med den här typen av stora öglor
Jämfört med denna typen
Typ den här sorten kanske?Ja, jag vet att de har de två typerna men aldrg sett helt handtagslösa och förstår inte hur det skulle fungera att kasta för oss som är värdelösa på det. Vet ju inte vilken typ @atthedge syftade på.
Typ den här sorten kanske?
Jag har några med den här typen av handtag, gillar dom mycket
Alltså nu tror jag du missförstår mig? Jag pratar om handtaget, inte själva dummyn i sig. Den typen av handtag finns ju på många olika sorters dummies och det var det jag trodde vi pratade om, alltså olika sorters handtag och att vissa nog är säkrare än andra?Jaa visst blir det säkert några sånna men tror inte det är bra att bara köra med sånna, lite av anledningen som @AraSlei nämnde. Jag kommer nog försöka köpa en del olika och variera så att inte hårdhet/modell etc ska spela någon roll för hunden!
Alltså nu tror jag du missförstår mig? Jag pratar om handtaget, inte själva dummyn i sig. Den typen av handtag finns ju på många olika sorters dummies och det var det jag trodde vi pratade om, alltså olika sorters handtag och att vissa nog är säkrare än andra?
Ja, jag vet att de har de två typerna men aldrg sett helt handtagslösa och förstår inte hur det skulle fungera att kasta för oss som är värdelösa på det. Vet ju inte vilken typ @atthedge syftade på.
Inte heller sett, vet att vissa klipper bort dem eller tar bort. Speciellt när det är valpar så de inte börjar ta i handtagen. Skulle också vänja tidigt med skinn och annat. I början accepterar de det mesta . Jag fick köpa dummies begagnade. Också bra, för på prov måste hunden ta sådana som inte luktat matte. Det kan dock även lösas med att man tränar tillsammans med andra.
Det är dom mest slängvänliga dummiesarna jag har Gäller bara att släppa i tidSen vet jag inte hur slängvänliga de är? Har inte testat så får göra det.
Det är dom mest slängvänliga dummiesarna jag har Gäller bara att släppa i tid
Men både Dummies och Paws of sweden har ju den typen av modell och jag har svårt att se att det skulle vara så stor kvalitetsskillnad mot resten av deras dummies?
Jaha, men trodde inte dummies hade? Hittar inte.
Men jaa i sådant fall är det ju absolut värd att satsa på lite sådana. Jag är visserligen värdelös på att slänga oavsett handtagsmodell så får väl bara öva härdigt.
Edit: Nu hittade jag
@machafuko tänkte på den översta som @Killaloe visar bild på. Uttryckte mig lite slarvigt, utan snöre är det ju nästan hopplöst att kastaAntar att det är skillnad på handtag och handtag?
Känns ju som det är större risk för hundarna att fastna med den här typen av stora öglor
Jämfört med denna typen
Så tex varianten speedy eller bollarna hos dummies känns väl som ungefär samma risk som dom från afterdog medans long throw inte har ögla alls
Hade inte tänkt på att ha olika typer av märken så nu får jag lägga en beställning. Maken var HELT med på idéen... Börjar få en konkurrent om apporteringen tror jag
@machafuko tänkte på den översta som @Killaloe visar bild på. Uttryckte mig lite slarvigt, utan snöre är det ju nästan hopplöst att kasta
Framförallt om öglan är lite större, annars är det ju som du skrev, bara att klippa upp.Jag anade att det var en sån typ du menade. Allt gott
Jättebra med din synpunkt. Har inte ens hört eller tänkt tanken att de skulle fastna. Det kanske är en flat-grej (skämt åsido, det är givetvis något att ha i åtanke)
Hahahha, dyrt att vara med på bukefalos. De får en att göra konstiga saker man inte tänkt på annars.
Och en till sak jag kommit på... det här med visselpipa. Vad för typ bör man ha för retriever? Har ju förstått att det finns olika men har liksom inte förstått vilken man bör ha.
211 1/2 till retriever. Hittade billigast på gun dogs. Men oftast skickar uppfödaren med en.. Men kan vara bra att ha flera . Maken och jag har en var o en i reserv.
Visa bifogad fil 16210
Jag anade att det var en sån typ du menade. Allt gott
Jättebra med din synpunkt. Har inte ens hört eller tänkt tanken att de skulle fastna. Det kanske är en flat-grej (skämt åsido, det är givetvis något att ha i åtanke)